Legia i Lewandowski nadal królują w mediach, sukces Górnika
Mimo zaledwie trzech rozegranych kolejek ligowych w ubiegłym miesiącu piłkarska Polska nie mogła narzekać na nudę. Już w pierwszym dniu września padło aż osiem goli w niezwykle emocjonującym starciu Pogoni Szczecin ze Śląskiem Wrocław (5:3). Następnie zgrupowanie kadry miało wskazać kierunek, którym będzie podążać reprezentacja, ale zamiast odpowiedzi w mediach pojawiały się raczej kolejne pytania. […]
Mimo zaledwie trzech rozegranych kolejek ligowych w ubiegłym miesiącu piłkarska Polska nie mogła narzekać na nudę. Już w pierwszym dniu września padło aż osiem goli w niezwykle emocjonującym starciu Pogoni Szczecin ze Śląskiem Wrocław (5:3). Następnie zgrupowanie kadry miało wskazać kierunek, którym będzie podążać reprezentacja, ale zamiast odpowiedzi w mediach pojawiały się raczej kolejne pytania.
Brak rozgrywek Ligi Konferencji wpłynął na medialny spadek Legii i Jagiellonii, ale kilka bezpośrednich starć między potentatami ligowymi i piłkarskie święto na Śląsku spowodowało, iż był to bardzo owocny miesiąc w polskich mediach, co potwierdza Instytut Monitorowania Mediów w swoim najnowszym raporcie „Piłka w grze”.
Grad goli na polskich boiskach
Wrzesień jak u Hitchcocka – w pierwszych trzech meczach padło aż dwadzieścia goli. Po przegranej batalii Górnika Zabrze z Lechią Gdańsk (2:3), lider naszego zestawienia — Legia Warszawa ograła Motor Lublin 5:2, a ośmiobramkowy dreszczowiec w Szczecinie zwieńczył początek września. Po przerwie reprezentacyjnej formy strzeleckiej Portowcom pozazdrościł Lech Poznań, który wygrał z Jagiellonią Białystok 5:0, a w następnej kolejce wyczyn powtórzył Raków Częstochowa, zwyciężając nad Zagłębiem Lubin 5:1. Legia po udanym starcie zanotowała jednak dwie bolesne porażki (0:1 z Rakowem i 1:0 z Pogonią), by następnie zremisować 1:1 w krajowym klasyku z Górnikiem Zabrze.
Nowa nadzieja Legii i… reprezentacji?
Waga wszystkich meczów była zatem ogromna, ponieważ były to starcia o wysoką stawkę w lidze, co również wywołało liczne dyskusje w social mediach – niezadowalające wyniki wciąż potęgują spekulacje na temat przyszłości trenera Wojskowych, Goncalo Feio. Internetowe portale sportowe poświęciły także szczególną uwagę młodemu pomocnikowi Legii, Maxowi Oyedele, którego powołanie do kadry narodowej określa się jako najbardziej zaskakujące.
Ponure nastroje we Wrocławiu i pomoc dla powodzian
Drugie miejsce w zestawieniu przypadło Śląskowi Wrocław, który notuje kolejną serię porażek i zamyka tabelę PKO BP Ekstraklasy. Sportowe media opisują drastyczny regres, który nastąpił w szeregach wicelidera ubiegłego sezonu, a w social mediach panuje obawa o następne tygodnie. W mediach społecznościowych docenieni zostali sympatycy drużyny z Dolnego Śląska, którzy zorganizowali zbiórkę na rzecz powodzian.
Media wyróżniły „współpracę ponad podziałami”, ponieważ inicjatywę Stowarzyszenia „Wielki Śląsk” wsparł m.in. gwiazdor ligi i Górnika Zabrze, Lukas Podolski, który wpłacił 100 tys. zł. Podium medialnego zestawienia zamyka lider PKO BP Ekstraklasy – Lech Poznań. Drużyna z ul. Bułgarskiej wygrała wszystkie ligowe mecze we wrześniu, ale sensacyjnie odpadła z rozgrywek Fortuna Pucharu Polski, gdzie uległa Resovii Rzeszów 1:0. Medialnym tematem okazało się zdecydowane zwycięstwo (5:0) nad zamykającą czołową piątkę zestawienia Jagiellonią Białystok.
Najbardziej zyskał Górnik
Największy awans w zestawieniu, aż o cztery pozycje, odnotowała drużyna Górnika Zabrze. To efekt między innymi powrotu, po wielu latach, do Ekstraklasy „derbów przyjaźni” – Górnik wygrał u siebie z GKS-em Katowice 3:0.
– Ten wzrost niesamowicie cieszy. To efekt ciężkiej pracy całego zespołu i zmian, które wdrażamy od początku lipca. Wrzesień rozpoczęliśmy od akcji na inaugurację roku szkolnego „Bajtel za dychę”, z której podczas meczu Górnik – Lechia skorzystało 4443 dzieci – komentuje Daria Wollenberg, dyrektor ds. relacji z otoczeniem klubu Górnik Zabrze.
Dane te potwierdzają analitycy medialni Instytutu Monitorowania Mediów. Jak informują, akcja klubu „Bajtel za dychę” wygenerowała zasięg na poziomie aż 141 tys. potencjalnych kontaktów z przekazem.
– Niewątpliwie najszerszym echem w poprzednim miesiącu odbił się Śląski Klasyk, który ze stadionu oglądało aż 22 371 kibiców. Wspólnie z GIEKSĄ przeprowadziliśmy szereg działań wizerunkowo-marketingowych, aby o meczu było jak najgłośniej. Wiemy, jaki potencjał ma Górnik, dlatego wszystko, co najlepsze, dopiero przed nami – dodaje Wollenberg.
Kolejne miejsca w rankingu medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy zajęły odpowiednio: Cracovia, Lechia Gdańsk i Widzew Łódź.
fot. Phillip Kofler / Pixabay