6. Lidia Kołucka – Ranking TOP50 Kobiet w Biznesie Sportowym
Lidia Kołucka zajęła szóste miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu w Grupie ORLEN udanie rozpoczęła pracę na nowym stanowisku.

Sylwetka Lidii Kołuckiej
Lidia Kołucka od maja 2024 roku pracuje jako dyrektorka wykonawcza ds. sponsoringu w Grupie ORLEN, dokąd trafiła z Forum Energii. W przeszłości działała w radzie doradców strategicznych premiera. W tym okresie współtworzyła raport „Polska 2030. Wyzwania rozwojowe”.
Zobacz: Miejsca 1.-10. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Sukcesy Lidii Kołuckiej w 2024 roku
Rok 2024 był początkiem dużych zmian w realizacji strategii sponsoringowej Grupy ORLEN. – Chcemy budować “love brand”, który jest lubiany, kochany, rozpoznawalny. Dobrze się kojarzy i ma się do niego szacunek. W swoim logotypie mamy orła, który ma budzić szacunek, a nie wywoływać grozę. W każdej współpracy najważniejsze jest budowanie brandu. Oczywiście, musimy obronić każdą umowę w ujęciu biznesowym, ale w sponsoringu sportu jest jak w biznesie: trzeba zaryzykować i być pierwszym – mówiła Lidia Kołucka podczas VIII Kongresu Sport Biznes Polska.
ORLEN nie zmniejszył swoich wydatków na sponsoring sportu w Polsce. Podpisał nowe umowy i stworzył nowy program wsparcia dla lokalnych klubów sportowych. W pierwszej edycji “Sportowy ORLEN” nadesłano 2375 wniosków o przyjęcie do projektu, z czego wybrano 185 (zamiast początkowych 100) beneficjentów, między których podzielono 12 milionów złotych.
ORLEN jako sponsor główny piłkarskiej reprezentacji Polski położył bardzo mocny nacisk w swojej komunikacji i działaniach sponsoringowych na promocję żeńskiej drużyny narodowej podczas jej udanej drogi do kwalifikacji na EURO 2025.
Zobacz: Miejsca 11.-20. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Zobacz: Miejsca 21.-30. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Zobacz: Miejsca 31.-40. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Zobacz: Miejsca 41.-50. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Miłosz Marek
Więcej Ranking Kobiet
Paulina Laby: Akcja „Dorzuć misie” na zawsze zapisała się w pamięci kibiców
Paulina Laby zajęła 50. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal „SportMarketing.pl”. Obecnie pracuje na stanowisku PR & Sponsorship Specialist w STS, gdzie realizuje kampanie marketingowe, a o rankingu i swoich sukcesach opowiedziała w rozmowie z Interplay.



