20. Agnieszka Prachniak – Ranking TOP50 Kobiet w Biznesie Sportowym
Agnieszka Prachniak zajęła 20. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Przez wiele lat odpowiadała za marketing i współpracę ze sponsorami w PZPN, a potem pomogła odnieść sukces Kanałowi Sportowemu.

Sylwetka Agnieszki Prachniak
Może mężczyźni myślą, że piłka nożna to ich świat, ale bez kobiet by sobie tam nie poradzili. Pokazuje to kariera Agnieszki Prachniak, która przez 11 lat pracowała w piłkarskiej centrali. Przeszła tam przez różne szczeble kariery, kierowała biurem Sekretarza Generalnego, odpowiadała za obsługę ważnych gości, a przez cztery lata była szefową marketingu i sponsoringu (w latach 2017-2021). W tym czasie PZPN podpisywał wielkie kontrakty sponsorskie i mógł być stawiany za wzór innym polskim związkom sportowym.
Potem Agnieszka Prachniak przeszła do Kanału Sportowego, który mocno zamieszał na rynku polskich mediów sportowych i pomogła mu osiągnąć świetne wyniki finansowe. Nawet w 2023 roku, gdy nie było wielkich imprez sportowych, a z Kanału odszedł Krzysztof Stanowski, przychody sprzedażowe zwiększyły się o 5,3 proc.
Zobacz: Miejsca 11.-20. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Sukcesy Agnieszki Prachniak w ostatnim roku
W marcu ubiegłego roku Agnieszka Prachniak przeszła do TVP Sport, a od września objęła w tej stacji telewizyjnej funkcję zastępcy dyrektora ds. programowych. Jest tam odpowiedzialna za kształtowanie oferty programowej kanału i kontynuuje pracę nad rozwojem treści sportowych TVP w internecie.
Najnowszym nabytkiem transmisyjnym TVP są prawa do pokazywania finałów piłkarskich mistrzostw Europy kobiet, które już w lipcu tego roku odbędą się w Szwajcarii i pierwszy raz w historii zagrają na nich reprezentantki Polski. Ponadto oferta sportowa TVP obejmuje mecze reprezentacji Polski w piłce nożnej, piłkarskie rozgrywki krajowe, Betclic 1. ligi, Betclic 2. ligi, Pucharu Polski oraz Superpucharu Polski. Na sportowych antenach Telewizji Polskiej nie brakuje też zawodów zawodów w lekkoatletyce, skokach narciarskich, boksie, koszykówce czy hokeju na lodzie
Zobacz: Miejsca 21.-30. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Zobacz: Miejsca 31.-40. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Zobacz: Miejsca 41.-50. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Łukasz Majchrzyk
Więcej Ranking Kobiet
„Kobiety są zmotywowane do pełnienia ról przywódczych w sporcie”
Magdalena Marszałkowska zajęła 21. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Sportmarketing.pl opowiedziała o tym, co kobiety mogą wnieść do biznesu sportowego, o tym czy pań w sporcie jest mało w porównaniu do innych branż oraz o strategii marketingowej Energi S.A.



