06.03.2025 10:00

20. Agnieszka Prachniak – Ranking TOP50 Kobiet w Biznesie Sportowym

Agnieszka Prachniak zajęła 20. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Przez wiele lat odpowiadała za marketing i współpracę ze sponsorami w PZPN, a potem pomogła odnieść sukces Kanałowi Sportowemu.

20. Agnieszka Prachniak – Ranking TOP50 Kobiet w Biznesie Sportowym
Autor zdjęcia: SportMarketing.pl

Sylwetka Agnieszki Prachniak

Może mężczyźni myślą, że piłka nożna to ich świat, ale bez kobiet by sobie tam nie poradzili. Pokazuje to kariera Agnieszki Prachniak, która przez 11 lat pracowała w piłkarskiej centrali. Przeszła tam przez różne szczeble kariery, kierowała biurem Sekretarza Generalnego, odpowiadała za obsługę ważnych gości, a przez cztery lata była szefową marketingu i sponsoringu (w latach 2017-2021). W tym czasie PZPN podpisywał wielkie kontrakty sponsorskie i mógł być stawiany za wzór innym polskim związkom sportowym.

Potem Agnieszka Prachniak przeszła do Kanału Sportowego, który mocno zamieszał na rynku polskich mediów sportowych i pomogła mu osiągnąć świetne wyniki finansowe. Nawet w 2023 roku, gdy nie było wielkich imprez sportowych, a z Kanału odszedł Krzysztof Stanowski, przychody sprzedażowe zwiększyły się o 5,3 proc.

Zobacz: Miejsca 11.-20. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Sukcesy Agnieszki Prachniak w ostatnim roku

W marcu ubiegłego roku Agnieszka Prachniak przeszła do TVP Sport, a od września objęła w tej stacji telewizyjnej funkcję zastępcy dyrektora ds. programowych. Jest tam odpowiedzialna za kształtowanie oferty programowej kanału i kontynuuje pracę nad rozwojem treści sportowych TVP w internecie.

Najnowszym nabytkiem transmisyjnym TVP są prawa do pokazywania finałów piłkarskich mistrzostw Europy kobiet, które już w lipcu tego roku odbędą się w Szwajcarii i pierwszy raz w historii zagrają na nich reprezentantki Polski. Ponadto oferta sportowa TVP obejmuje mecze reprezentacji Polski w piłce nożnej, piłkarskie rozgrywki krajowe, Betclic 1. ligi, Betclic 2. ligi, Pucharu Polski oraz Superpucharu Polski. Na sportowych antenach Telewizji Polskiej nie brakuje też zawodów zawodów w lekkoatletyce, skokach narciarskich, boksie, koszykówce czy hokeju na lodzie

Zobacz: Miejsca 21.-30. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Zobacz: Miejsca 31.-40. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Zobacz: Miejsca 41.-50. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Udostępnij
Łukasz Majchrzyk

Łukasz Majchrzyk