18. Izabela Kruk – Ranking TOP50 Kobiet w Biznesie Sportowym
Izabela Kruk zajęła 18. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Przez wiele lat była związana z Legią Warszawa, aż nadszedł czas na zmiany. Teraz zajmuje się projektami sportowymi w Orlenie.

Sylwetka Izabeli Kruk
Izabela Kruk pracowała przez wiele lat w Legii Warszawa, najpierw jako rzecznik prasowy, a następnie na stanowisku Dyrektora Komunikacji. W tym klubie nigdy nie jest spokojnie, więc to na pewno była praca pełna wyzwań. Zaczynała wtedy, kiedy polski futbol był wybitnie męskim światem, a jednak Izabela Kruk potrafiła nawet najtrudniejsze sprawy przekazywać z uśmiechem.
Po powrocie z urlopu macierzyńskiego (sama o sobie pisze „Pracująca mama”) została Dyrektor ds. Projektów Specjalnych i rozwoju kategorii Legia Kids & Family, gdzie m.in. tworzyła kampanie promocyjne.
Zobacz: Miejsca 11.-20. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Sukcesy Izabeli Kruk w ostatnim roku
Pod koniec 2024 roku przeniosła się do Grupy Orlen, gdzie odpowiada za komunikację sponsoringu sportu i kultury. Można już zobaczyć efekty jej pracy m.in. przy projekcie Sportowy Orlen, w ramach którego największy polski koncern naftowy wspiera akademie trenujące dzieci i młodzież w całym kraju oraz zachęca osoby niepełnoletnie do regularnego uprawiania sportu. Program cieszył się na tyle dużym zainteresowaniem wśród organizacji sportowych, że Orlen postanowił zwiększyć liczbę beneficjentów programu z pierwotnie planowanych 100 do aż 185, a całkowita wartość projektów zakwalifikowanych do wsparcia osiągnęła kwotę prawie 12 000 000 zł.
– To wyróżnienie to dla mnie ogromny zaszczyt i dowód na to, jak sport kształtuje nie tylko zawodników, ale też tych, którzy pracują na jego zapleczu. Sport łączy ludzi – nie tylko na arenach, ale także w biznesie, komunikacji i codziennej pracy. W ORLEN to coś więcej niż rywalizacja – to strategia długofalowego wsparcia dla zawodników, rozwój młodych talentów i budowanie silnej sportowej społeczności. Cieszę się, że mogę być częścią tej misji, dbając o to, by sport dzięki komunikacji i nowym mediom docierał do coraz szerszego grona odbiorców – mówi Sportmarketing.pl
Orlen jest jednym z największych sponsorów polskiego sportu. Koncern jest m.in.:
- Sponsorem Generalnym polskiej piłki nożnej (zarówno jedenastu naszych reprezentacji narodowych jak i najważniejszych rozgrywek piłki nożnej kobiecej w naszym kraju),
- Sponsorem polskiej siatkówki (seniorskich i młodzieżowych reprezentacji kobiet i mężczyzn w siatkówce halowej i plażowej),
- Sponsorem Generalnym polskiego narciarstwa (wspiera takie dyscypliny jak skok narciarskie, biegi narciarskie, kombinacja norweska, narciarstwo alpejskie czy snowboard),
- Sponsorem Strategicznym polskiej piłki ręcznej (współpraca obejmuje reprezentacje mężczyzn i kobiet wszystkich kategorii wiekowych oraz rozgrywki obu Pucharów Polski kobiet i mężczyzn),
- Sponsorem polskiej koszykówki (mowa męskich i żeńskich reprezentacjach Polski w koszykówce 5×5 i 3×3 oraz najwyższych klas rozgrywkowych w kraju),
- Sponsorem polskiego motorsportu (umowa obejmuje żużel, wyścigi samochodowe, rajdy samochodowe, wyścigi długodystansowe a nawet motorowodną F1H2O),
- Sponsorem lekkiej atletyki (z wyszczególnieniem indywidualnym umów z Anitą Włodarczyk i Pawłem Fajdkiem),
- Sponsorem polskich paralimpijczyków,
- Sponsorem Głównym Amp Futbolu
- Sponsorem wielu licznych wydarzeń sportowych (np.: kolarski Tour de Pologne, Rajd Polski czy lekkoatletyczny mityng Copernicus Cup).
Wraz z początkiem roku Orlen zdecydował się zakończyć współpracę z teamami Formuły 1, przeznaczając pieniądze lokowane do tej pory w F1 w Akademię Motorsportu Orlen,
Zobacz: Miejsca 21.-30. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Zobacz: Miejsca 31.-40. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Zobacz: Miejsca 41.-50. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Łukasz Majchrzyk
Więcej Ranking Kobiet
„Kobiety są zmotywowane do pełnienia ról przywódczych w sporcie”
Magdalena Marszałkowska zajęła 21. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Sportmarketing.pl opowiedziała o tym, co kobiety mogą wnieść do biznesu sportowego, o tym czy pań w sporcie jest mało w porównaniu do innych branż oraz o strategii marketingowej Energi S.A.



