13. Maja Włoszczowska – Ranking TOP50 Kobiet w Biznesie Sportowym
Maja Włoszczowska zajęła 13. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Była wicemistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim po zakończeniu kariery sportowej nie zwalnia tempa. Działa w Międzynarodowym Komitecie Olimpijskim, pisze książki, zachęca do aktywności.

Sylwetka Mai Włoszczowskiej
Maja Włoszczowska jest jedną z najbardziej utytułowanych kobiet w polskim sporcie. Na szczycie potrafiła się utrzymać przez wiele lat. Pierwszy medal olimpijski zdobyła w 2008 roku w Pekinie, a drugi w 2016 roku w Rio de Janeiro. Pewnie miałaby w dorobku jeszcze trzeci krążek, gdyby nie złamana noga tuż przed startem olimpijskim w Londynie (2012). Była wtedy jedną z niewielu polskich nadziei medalowych i nic dziwnego, że o jej nodze dyskutowano w naszym kraju równie mocno, co o pękniętej kości w stopie Davida Beckhama w Anglii przed mundialem w 2002 roku.
Nie ograniczała się tylko do sportu. Skończyła wymagające studia z matematyki finansowej i ubezpieczeniowej na Politechnice Wrocławskiej. Pracę ukończyła równocześnie trenując przed igrzyskami w Pekinie.
Była też rozchwytywana przez sponsorów. Jeździła dla grupy kolarskiej CCC Polkowice, podpisywała kontrakty ze znanymi producentami rowerów. Po zakończeniu kariery sportowej została członkiem zarządu Polskiego Komitetu Olimpijskiego, wybrana została też do Komisji Zawodniczej Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.
Zobacz: Miejsca 11.-20. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Sukcesy Mai Włoszczowskiej w ostatnim roku
Ostatni rok w karierze zawodowej Mai Włoszczowskiej przyniósł jej awans w strukturach MKOl. Polka została wiceprzewodniczącą komisji sportowców i będzie tę funkcję pełnić do zimowych IO w Cortina d’Ampezzo i Mediolanie w 2026 roku. Od wielu lat jest ambasadorką producenta dronów DJI. W zeszłym roku nawiązała też współpracę z WeNet, firmą dostarczającą cyfrowe rozwiązania dla małych i średnich przedsiębiorców, występując w kampanii marketingowej razem z Robertem Korzeniowskim. Jest współwłaścicielką firmy Quest produkującą odzież rowerową. Jest aktywna w mediach społecznościowych – na Instagramie obserwuje ją ponad 87 tys. osób.
Zobacz: Miejsca 21.-30. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Zobacz: Miejsca 31.-40. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Zobacz: Miejsca 41.-50. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Łukasz Majchrzyk
Więcej Ranking Kobiet
„Kobiety są zmotywowane do pełnienia ról przywódczych w sporcie”
Magdalena Marszałkowska zajęła 21. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Sportmarketing.pl opowiedziała o tym, co kobiety mogą wnieść do biznesu sportowego, o tym czy pań w sporcie jest mało w porównaniu do innych branż oraz o strategii marketingowej Energi S.A.



