Iga Świątek dla SportMarketing.pl: Kobiety w sporcie mają ważny głos i ten głos jest słyszalny
Iga Świątek została uznana za Najbardziej Wpływową Kobietę w Polskim Biznesie Sportowym w 2025 roku, w rankingu organizowanym przez SportMarketing.pl. Z tej okazji najlepsza polska tenisistka udzieliła wywiadu naszej redakcji, w którym podkreśliła, jak ważne jest to dla niej wyróżnienie oraz opowiedziała o sposobie wyboru swoich partnerów biznesowych.

Redakcja SportMarketing.pl: Trzeci raz została pani najbardziej wpływową kobietą w polskim biznesie sportowym. Czym jest dla pani to wyróżnienie?
Iga Świątek, zwyciężczyni Rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025, wiceliderka tenisowego rankingu WTA: Doceniam to wyróżnienie. Na pewno pokazuje ono ważną rzecz – że kobiety w sporcie mają ważny głos, i że ten głos jest słyszalny. Czy to zawodniczki czynnie uprawiające ten sport czy menadżerki, czy wszystkie inne kobiety mające ogromną wiedzę merytoryczną i pasje do tego co robią. To jest dla mnie najważniejsze w tym wyróżnieniu, że jestem w gronie wspaniałych kobiet.
Zobacz także: Oficjalne wyniki Rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym
Biznes od dawna jest nieodłącznym elementem pani pracy. Na co dzień zabiera on wiele czasu?
IŚ: Mam to szczęście, że mam przy sobie zespół profesjonalistów, który na co dzień dba zarówno o aspekty sportowe, jak i te związane z zarządzaniem czy budowaniem marki osobistej. Z reguły jest tak, że ja daję pomysł, sygnał, że coś mnie interesuje, jest dla mnie ważne, zespół rozpracowuje koncepcję i plan, i omawiamy już tylko jego realizację. Także dziś najważniejszy jest dla mnie sport i to jemu dedykuję większość swojego czasu. Biznes jednak bardzo interesuje mnie, cały czas pogłębiam swoją wiedzę czy to w zakresie zarządzania, czy inwestowania i prawa.
Kwestia umów, współprac i kolejnych propozycji zostawia pani swojemu teamowi, czy sama lubi trzymać nad wszystkim pieczę?
IŚ: Choć zespół oczywiście przedstawia mi rekomendacje, to ja weryfikuję je na odpowiednim etapie, czytam dokumenty, podejmuję decyzje. To dla mnie ważne, a jednocześnie ciekawe. Z biegiem lat nauczyłam się bardzo efektywnie zarządzać czasem, który na to poświęcam – zrobiłam w tym zakresie dużą i ważną pracę.
Iga Świątek w tym momencie często odmawia potencjalnym zainteresowanym?
IŚ: Na pewno tych propozycji trochę jest, więc należy je dobierać odpowiednio.
Lubi pani angażować się w akcje marketingowe, sponsoringowe i często sama kreować to, co można wykonać z biznesowym partnerem?
IŚ: Oczywiście, tylko w taki sposób można sprawić, że coś co stworzymy razem będzie zgodne ze mną i moimi standardami, ale też dobre dla partnera, bo naturalne.
Chyba najbardziej przyjemnym z pożytecznym jest umowa, taka jak z Lego? Jest pani ambasadorką marki, a przy okazji sama lubi korzystać z tych produktów.
IŚ: Wszystkie moje współprace takie są. Korzystam na co dzień z produktów moich partnerów. Oshee, Rolex, Porsche, Visa, Lancome, Lego, ON, Infosys, Tecnifibre – oni towarzyszą mi w różnych aspektach mojego życia na co dzień. Jestem niezwykle dumna, że zbudowaliśmy właśnie taki miks sponsorów, w którym każdy jest moim naturalnym wyborem.
W Rankingu Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowy wyróżnionych zostało 50 kobiet. Pani zdaniem widać coraz większą rolę kobiet w polskim biznesie i sporcie?
IŚ: Z pewnością, i to mnie niezwykle cieszy. Na świecie to już standard, w Polsce z roku na rok widać tu duże skoki. Cieszy mnie to, bo to również element motywacji dla małych dziewczynek, że mogą być kim chcą, w sporcie czy poza nim.
Zobacz także: Iga Świątek zwyciężczynią Rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym
Ostatnie igrzyska olimpijskie pokazały, że polski sport to kobieta. Z dziesięciu medali aż osiem zdobyły panie…
IŚ: Nic dodać, nic ująć.
Rok 2025 również może być rokiem kobiet?
IŚ: Życzyłabym sobie, żeby był rokiem rozwoju i rosnącej świadomości w kwestii tego, czym sport jest, czym nie jest i kim jest sportowiec, niezależnie od płci.
Przed panią najważniejsze wyzwania, na czele z French Open. Jakie cele stawia sobie pani na ten rok. Zarówno te sportowe, jak i biznesowe?
IŚ: Być coraz lepszym sportowcem. Robić to, co robię coraz lepiej i z satysfakcją, na własnych warunkach. I dawać inspirację młodszym pokoleniom.

Redakcja Sport Marketing
Więcej Rankingi
„Kobiety są zmotywowane do pełnienia ról przywódczych w sporcie”
Magdalena Marszałkowska zajęła 21. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Sportmarketing.pl opowiedziała o tym, co kobiety mogą wnieść do biznesu sportowego, o tym czy pań w sporcie jest mało w porównaniu do innych branż oraz o strategii marketingowej Energi S.A.



