28.02.2025 06:29

TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym – czas na czwartą edycją rankingu!

SportMarketing.pl, największy portal o branży marketingu sportowego, po raz czwarty przygotował Ranking 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym. Zwyciężczynię poznamy w piątek 7 marca, w przeddzień Dnia Kobiet. Partnerami Merytorycznymi rankingu są Stowarzyszenie Sport Biznes Polska oraz firma Sponsoring Insight.

TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym – czas na czwartą edycją rankingu!

Kobiety odnoszą sukcesy w sporcie i biznesie. Dumnie reprezentują Polskę w międzynarodowych zawodach, zasiadają na najważniejszych stanowiskach w organizacjach sportowych oraz biznesowych, a po zakończeniu zawodniczych karier znakomicie odnajdują się w kolejnych rolach.

Portal SportMarketing.pl docenił 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym. Nagrodzone zostaną obecne i byłe zawodniczki, które świetnie radzą sobie na nowej drodze, a także panie, które zasiadają na wysokich stanowiskach w organizacjach sportowych, władzach lokalnych, firmach zaangażowanych w branżę sportową lub pracują w mediach. Główną ideą było wyróżnienie kobiet osiągających sukcesy na niwie sportowej i biznesowej, odpowiedzialnych za projekty sponsoringowe, społeczne i medialne, czy też działających na rzecz rozwoju i promocji sportu zawodowego i amatorskiego.

Nasz ranking pokazuje, jak z roku na rok znacząco rośnie rola i znaczenie kobiet w polskim biznesie sportowym. W tegorocznej edycji na wstępnej liście kobiet spełniających kryteria do znalezienia się w rankingu, znalazło się ponad 120 nazwisk. Kobiety są obecne w każdej dyscyplinie sportu i bez nich sportowy krajobraz w Polsce i na świecie nie wyglądałby tak samo. Cieszymy się, że możemy docenić panie, które tak aktywnie działają na rzecz polskiego biznesu sportowego – powiedział Marcin Poślada, prezes Shark Agency.

W tym roku wyboru dokonała kapituła składająca się z przedstawicieli i przedstawicielek redakcji SportMarketing.pl, agencji marketingowo-mediowej Shark Agency, Stowarzyszenia Sport Biznes Polska oraz Sponsoring Insight.

Jako Stowarzyszenie Sport Biznes Polska bardzo cieszymy się, że już po raz kolejny możemy wspierać Ranking 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym. Widzimy potrzebę większego udziału kobiet w sporcie, nie tylko na boiskach, ale i w menedżerskich gabinetach. Tym bardziej, że sport kobiecy dostarcza takich samych emocji, jak męski, czego fantastycznym potwierdzeniem są chociażby medale Polek na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu, sukcesy Igi Świątek na tenisowych kortach czy bramki Ewy Pajor w Barcelonie, a już niedługo, mamy nadzieję, na boiskach kobiecego Euro 2025. Kobiety są mocno obecne w sporcie, ale czasami ich rola jest niedoceniana, dlatego co roku wspieramy powstanie Rankingu, a na najbliższym Kongresie SBP, który odbędzie się już 18. marca, debatę otwarcia i jeden blok tematyczny postanowiliśmy poświęcić właśnie tematyce roli kobiet w biznesie sportowym – przyznaje Aleksandra Marciniak, Członkini Zarządu SBP i Partnerships Director w Sportfive.

Przy wyborze wyróżnionych kapituła brała pod uwagę m.in. takie kryteria jak sukcesy sportowe i zawodowe, promowanie/propagowanie sportu wśród Polaków, z uwzględnieniem dzieci i młodzieży, ilość oraz formę realizowanych działań sponsoringowych i partnerskich, budowanie i prowadzenie wizerunku własnego oraz reprezentowanej organizacji, realizowane kampanie i działania mające wpływ na osoby trzecie, a także rozpoznawalność oraz zasięgi i aktywność w mediach społecznościowych, z uwzględnieniem LinkedIna.

W tegorocznym rankingu doświadczyliśmy nie tylko przetasowań, ale znajdziemy też sporo nowych nazwisk. Przyczynił się do tego m.in. rok olimpijski i fakt, że osiem z dziesięciu medali dla Polski zostało przywiezionych z Paryża przez kobiety. Ale nie bez znaczenia pozostaje też po prostu stały wzrost znaczenia pań w polskim sporcie i biznesie sportowym – powiedział Seweryn Plotan, Managing Director Sponsoring Insight, partnera merytorycznego rankingu.

Karty zaczniemy odkrywać już w poniedziałek 3 marca. Wtedy opublikujemy kolejność miejsc 50–41. W kolejnych dniach na portalu SportMarketing.pl, a także w naszych mediach społecznościowych informować będziemy o następnych pozycjach. W piątek 7 marca, w przeddzień Dnia Kobiet, poznamy najlepszą dziesiątkę, a także tegoroczną zwyciężczynię naszego rankingu.

Dyskusja nad wyborem 50-tki i kolejnymi miejscami w rankingu trwała bardzo długo. Wiele pań zasłużyło, aby znaleźć się w gronie wyróżnionych. Cieszymy się, że kobiety odgrywają coraz ważniejszą rolę w branży sportowej. Mamy nadzieję, że 2025 rok będzie obfitować w jeszcze większe sukcesy. Serdecznie gratuluję nagrodzonym paniom, a wszystkim kobietom z tej okazji składam najserdeczniejsze życzenia z okazji ich święta – dodał Jakub Kłyszejko, redaktor naczelny portalu „SportMarketing.pl”.

Cztery lata temu triumfatorką naszego rankingu była Anna Lewandowska. W 2022 i 2024 roku zwyciężyła Iga Świątek, jedna z najlepszych tenisistek na świecie. Jak będzie tym razem? Przekonamy się już 7 marca o godzinie 14:00. Laureatka zostanie nagrodzona 18 marca podczas Gali wieńczącej IX Kongres Sport Biznes Polska.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing