39. Katarzyna Kochaniak-Roman – Ranking TOP50 Kobiet w Biznesie Sportowym
Katarzyna Kochaniak-Roman zajęła 39. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". W Polskim Komitecie Olimpijskim pełni funkcje rzecznika prasowego oraz dyrektora marketingu i komunikacji. Była odpowiedzialna m.in.: za przygotowania do Igrzysk w Paryżu i komunikację z mediami podczas nich.

Sylwetka Katarzyny Kochaniak-Roman
Katarzyna Kochaniak-Roman zajmowała się komunikacją i marketingiem w agencjach sportowych: InsideOutside PR oraz Arskom, współpracowała z polskimi i zagranicznymi markami (m.in.: Nestle Polska, HMD Global, Biofarm, Louvre Hotels Group, Budimex, Vastint, ING) oraz związkami sportowymi (m.in.: PZPN, PZLA, PZMot). Doświadczenie w dziennikarstwie zdobyła pracując w dziale sportowym radia BBC. Współpracowała też z „Magazynem Olimpijskim” (miesięcznikiem Polskiego Komitetu Olimpijskiego) jako dziennikarka i sekretarz redakcji. Była również związana z Polskim Związkiem Koszykówki, Polskim Związkiem Motorowodnym i Narciarstwa Wodnego oraz z Ministerstwem Sportu i Turystyki. We wszystkich tych instytucjach pełniła funkcję rzecznika prasowego.
Kochaniak-Roman w swojej karierze zawodowej zajmowała takie stanowiska jak: Specjalistka ds. PR Polskiego Związku Piłki Siatkowej, Dyrektor ds. PR Ligi Światowej czy Dyrektor ds. PR GE Money Bank Warsaw Open z cyklu Swatch FIVB World Tour. W 2009 roku powierzono jej funkcję PR managera podczas koszykarskich mistrzostw Europy rozgrywanych w naszym kraju.
Zobacz: Miejsca 31.-40. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Sukcesy Katarzyny Kochaniak-Roman
Podczas zeszłorocznych igrzysk w Paryżu pełniła funkcję attaché polskiej reprezentacji olimpijskiej. Odegrała więc istotną rolę w przygotowaniach Polskiej Misji Olimpijskiej i całej reprezentacji na IO w stolicy Francji. Gdy 26 lipca ubiegłego roku ceremonią otwarcia nad Sekwaną wystartowały igrzyska olimpijskie w Paryżu, po raz pierwszy w historii nasza reprezentacja miała Dom Polski, czyli miejsce, które było wspólną przestrzenią dla sportowców, działaczy, dziennikarzy i kibiców. – Dom Polski zdecydowanie żyje. Tak, jak PKOl sobie zaplanował – mówiła wówczas Katarzyna Kochaniak-Roman w rozmowie z Polsatem. Jako rzeczniczka Polskiego Komitetu Olimpijskiego odpowiadała za kontakt z mediami.
– Odbieram to wyróżnienie, jako docenienie ogromnego progresu w podejściu do komunikacji oraz te działania marketingowe, które mój team wykonał przed i w trakcie IO w Paryżu. Sport jest zawsze pracą zespołowa, więc to właśnie mojemu zespołowi nalezą się najwyższe wyrazy uznania. Launch nowego logo i zbudowanie społeczności wokół TeamPL, wprowadzenie do komunikacji AI, kooperacja z nowymi markami, jak adidas, Bizuu, Lilou, które dołożyły zupełnie inne komponenty, pokazała jak wielki potencjał i możliwości dają takie partnerstwa. Dodatkowo przeformatowanie komunikacji z dziennikarzami podczas samych IO, także w Domu Polskim to kamienie milowe roku 2024 – powiedziała Katarzyna Kochaniak-Roman w rozmowie z portalem SportMarketing.pl.
Zobacz: Miejsca 41.-50. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Bartłomiej Najtkowski
Więcej Rankingi
„Kobiety są zmotywowane do pełnienia ról przywódczych w sporcie”
Magdalena Marszałkowska zajęła 21. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Sportmarketing.pl opowiedziała o tym, co kobiety mogą wnieść do biznesu sportowego, o tym czy pań w sporcie jest mało w porównaniu do innych branż oraz o strategii marketingowej Energi S.A.



