Cristiano Ronaldo na czele najlepiej zarabiających sportowców na świecie. Polskie gwiazdy nie zostały sklasyfikowane
Ranking „Sportico” uwzględnia stu najlepiej zarabiających sportowców świata w 2024 roku. Co ciekawe, zostali w nim sklasyfikowani sami mężczyźni.

Mimo że coraz częściej mówi się w mediach o tym, że rośnie znaczenie i popularność kobiecego sportu wyczynowego, to w rzeczonym rankingu nie znajduje to odzwierciedlenia. Co więcej, dzieje się tak już drugi raz z rzędu. Jest to doroczne zestawienie.
Ponad 250 mln
Drugi raz z rzędu liderem rankingu jest Cristiano Ronaldo. Po transferze do Saudi Pro League CR7 może liczyć na bajeczne zarobki. Przepych na Bliskim Wschodzie wyraźnie mu służy. Mimo czterdziestki na karku Ronaldo na boisku wciąż gra znakomicie, a na konto dostaje niewyobrażalne dla zwykłego śmiertelnika kwoty. Przed rokiem było to 273 mln dolarów, tym razem „tylko” 260 mln.
Fenomen Fury’ego
Warto zwrócić uwagę, że futbol wcale nie miał pozycji dominującej w tym rankingu, ponieważ drugie i trzecie miejsce zajęli słynni przedstawiciele innych dyscyplin: koszykarz i pięściarz. To Stephen Curry, mistrz rzutów za trzy punkty z Golden State Warriors i reprezentacji USA, oraz Tyson Fury, pochodzący z Wielkiej Brytanii bokser. Mimo że Brytyjczyk miał dobre i gorsze momenty w całym roku, jego pozycja marketingowa, wyrazista osobowość to czynniki, które najpewniej sprawiają, że bez względu na wszelkie okoliczności zarabia krocie.
Bez polskich akcentów
Z racji tego, że Robert Lewandowski ma mocną pozycję w Barcelonie, można było oczekiwać, że zostanie doceniony w tym rankingu. O ile rok temu uplasował się na 83. pozycji, tym razem nie znalazł niespodziewanie w ogóle uznania w oczach kapituły, podobnie zresztą jak Iga Świątek.

Bartłomiej Najtkowski
Więcej Rankingi
„Kobiety są zmotywowane do pełnienia ról przywódczych w sporcie”
Magdalena Marszałkowska zajęła 21. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Sportmarketing.pl opowiedziała o tym, co kobiety mogą wnieść do biznesu sportowego, o tym czy pań w sporcie jest mało w porównaniu do innych branż oraz o strategii marketingowej Energi S.A.



