28.10.2024 14:07

Świątek przed Lewandowskim w prestiżowym rankingu

Magazyn "SportsPro" opublikował ranking 150 sportowców o największym potencjale marketingowym. Listę zamyka Iga Świątek, która zajęła 50. pozycję. Choć przegrała z kilkoma rywalkami z kortu, to wyprzedziła… Roberta Lewandowskiego, który znalazł się na 78. miejscu jako najpopularniejszy polski piłkarz.

Udostępnij
Iga Swiatek (POL) during the price ceremony in Roland Garros on saturday june 8th, 2024. Paris. France. PHOTO: CHRISTOPHE SAIDI / SIPA.//04SAIDICHRISTOPHE_SAIDI1341/Credit:CHRISTOPHE SAIDI/SIPA/2406091005

09.06.2024 
Tenis
Roland Garros 2024
Foto CHRISTOPHE SAIDI/SIPA / Sipa / PressFocus 
POLAND ONLY!!
Autor zdjęcia: Pressfocus.pl

Od 2010 roku „SportsPro” tworzy zestawienia sportowców z największym marketingowym zaangażowaniem. Pierwsze miejsce wówczas zajął LeBron James. Oceny dokonuje się na podstawie trzech kluczowych czynników: całkowitego potencjału rynkowego (TAM), siły marki oraz aspektów finansowych. Wyniki tych analiz tworzą ostateczną klasyfikację.

Tegoroczny ranking zdominowała amerykańska gimnastyczka Simone Biles, która zdobyła ten tytuł również w 2021 roku. W poprzednich dwóch latach na czołowych miejscach plasowali się Cristiano Ronaldo i Lionel Messi.

Iga Świątek zajęła 50. miejsce, co oznacza, że w porównaniu do zeszłego roku przesunęła się o osiem miejsc w górę. Mimo że wypadła gorzej od takich tenisistek jak Coco Gauff (13.), Aryna Sabalenka (38.) czy Naomi Osaka (48.), to i tak wyprzedziła Roberta Lewandowskiego (78.).

W Polsce rywalizacja między Świątek a Lewandowskim często wywołuje humorystyczne porównania i memy. Najwięcej miejsc w rankingu przypadło sportowcom związanym z piłką nożną, koszykówką oraz tenisem, ale uwzględniono również przedstawicieli innych dyscyplin.

Udostępnij
Adrian Janiuk

Adrian Janiuk