Ekstraliga Rugby w mediach społecznościowych
Na świecie tylko piłkarskie mistrzostwa świata przyciągają przed telewizory więcej fanów niż mistrzowski turniej rugby. W Polsce ten sport nadal nie cieszy się zbyt dużą popularnością.
Widać to również po kanałach w mediach społecznościowych klubów grających w Ekstralidze Rugby. Zresztą sama liga od niedawna ma swoją identyfikację wizualną, jak i profil na Facebooku. Lubi go zaledwie 764 użytkowników.
A jak prezentują się kanały klubów w social media? Zacznijmy od Facebooka:
- RC Arka Gdynia – 12 354
- Master Pharm Łódź – 9348
- Juvenia Kraków – 8499
- Ogniwo Sopot – 6984
- RC Lechia Gdańsk – 6051
- Orkan Sochaczew – 5342
- Edach Budowlani Lublin – 4890
- Skra Warszawa – 3897
- Pogoń Awenta Siedlce – 3832
Co ciekawe, na Twitterze obecny jest tylko jeden klub. To Edach Budowlani Lublin z 321 obserwującymi. Zarazem, konto od dawna nie jest aktualizowane. Ba, jest nawet stare logo zespołu.
Na Instagramie również posucha. Liderem ponownie Arka z 3393 obserwujących. Krakowska Juvenia jest druga, ale 1431 śledzących profil to nie jest nic wielkiego. Master Pharm Łódź ma ich 712, a Ogniwo Sopot 659.
Konta na YouTube prowadzą łodzianie (138 subskrypcji) i Ogniwo Sopot (59).