Reprezentacja Portugalii będzie mieć nowego partnera technicznego
Puma, która zwiąże się z siódmą reprezentacją na świecie, rozszerza wpływy w świecie futbolu. Współpracuje już z Manchesterem City, AC Milan, czy reprezentacjami Austrii, Islandii, Czech, Ghany, i Wybrzeża Kości Słoniowej.
Portugalska federacja podpisała długoterminowy kontrakt z Pumą. Umowa ma obowiązywać od początku nowego roku. To moment przełomowy, zmiana partnera nastąpiła bowiem po 27 latach. To oznacza, że współpraca Portugalii i Nike trwała od końca XX wieku. Co więcej, z tą marką jest do dziś kojarzony lider portugalskiej kadry – Cristiano Ronaldo.
Srogie lanie
Przypomnijmy, że w niedawnym meczu Ligi Narodów rozgrywanym na stadionie w Porto Portugalczycy nie dali szans Polakom i rozgromili naszą drużynę 5:1. Klasą dla siebie był chociażby strzelec jednego z goli, trafiający po uderzeniu przewrotką Cristiano Ronaldo. Ten wynik był dla Polaków początkiem najgorszego, ponieważ dwie porażki w listopadowej turze zmagań (druga ze Szkocją) doprowadziły do spadku Biało-Czerwonych z Dywizji A Ligi Narodów. Michał Probierz stracił zaufanie wielu kibiców.
Począwszy od 2025 r., PUMA zacznie wyposażać wszystkie drużyny męskie, żeńskie i młodzieżowe, grające w piłkę nożną, a także drużyny futsalu, piłki plażowej i e-sportu federacji.
Rekord w social mediach
Portugalia, czyli mistrzowie Europy z 2016 roku i zwycięzcy Ligi Narodów 2018/2019, są znani z porywającego stylu gry, który zdobył uznanie kibiców na całym świecie. Portugalska federacja cieszy się również zainteresowaniem największej liczby obserwujących w mediach społecznościowych spośród wszystkich narodowych federacji piłkarskich na świecie.
– Podpisanie kontraktu z czołową drużyną narodową było jednym z naszych priorytetów w piłce nożnej i jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy powitać tak popularną drużynę, jaką jest Portugalia, w rodzinie PUMA – powiedział Arne Freundt, dyrektor generalny PUMA. „Biorąc pod uwagę ogromną liczbę fanów z całego świata i wielki potencjał następnego pokolenia tej drużyny, z niecierpliwością oczekujemy nadchodzących wielkich turniejów, takich jak Mistrzostwa Świata 2026”.
Prezent dla Eusébio
Dla firmy PUMA ta umowa to okazja, by znów zapisać się na kartach historii w portugalskiej piłce. W latach 60. PUMA została partnerem legendarnego piłkarza Eusébio, znanego jako „O Rei” (Król), dla którego stworzyła kultowe buty piłkarskie PUMA KING. Eusébio był królem strzelców finałów mistrzostw świata w 1966 r., gdy poprowadził drużynę do trzeciego miejsca w turnieju.
– Firma PUMA zainteresowała nas ze względu na sposób, w jaki angażuje fanów i opowiada wyjątkową historię każdego zespołu, z którym współpracuje – powiedział Fernando Gomes, prezes FPF.
– Nie możemy doczekać się stworzenia ekscytującej serii produktów, które trafią do naszej licznej grupy fanów na całym świecie.
PUMA zaprezentuje nowe produkty i wizję kreatywną tej współpracy na początku 2025 r.