15.04.2025 10:33

UFC zniknie z ESPN? Do gry wchodzi Netflix

Warto przyjrzeć się kolejnej umowie UFC dotyczącej praw medialnych, w tym prognozie, kto może transmitować wkrótce zmagania w oktagonie.

Madison Square Garden NEW YORK CITY, NY -NOVEMBER 16:Jon Jones meet in the octagon for a 3-round bout for UFC309 - Jones vs Miocic at Madison Square Garden on November 16, 2024 in New York City, NY (Photo by Louis Grasse/PxImages)  (Louis Grasse / SPP) (Photo by Louis Grasse / SPP/Sipa USA)
2024.11.16 Nowy Jork
sporty walki , MMA , mieszane sztuki walki , gala ufc309
Gala UFC 309
Foto Louis Grasse/SPP/SIPA USA/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Autor zdjęcia: PressFocus

Rozmowy negocjacyjne UFC z ESPN mają zakończyć się 15 kwietnia, a wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że obie strony nie osiągną porozumienia. Nie oznacza to z całą pewnością, że UFC nie pozostanie w ESPN; otwiera to po prostu drzwi dla UFC, aby rozpocząć negocjacje z innymi firmami, takimi jak Netflix, Amazon Prime Video i Warner Bros. Discovery.

Nowy podmiot

Ostateczna liczba i struktura transakcji wpłyną na cenę akcji TKO: nowo utworzonej firmy, która obejmuje UFC, WWE i inne aktywa sportowe. Ta umowa przygotuje również grunt pod inne ligi sportowe z odnawianiem praw na horyzoncie, a w zależności od tego, kto wygra prawa, UFC może być najcenniejszym elementem treści sportowych w streamingu…

W 2018 roku UFC i ESPN podpisali pięcioletnią umowę o wartości 1,5 miliarda dolarów na krajowe prawa do transmisji, począwszy od 2019 roku. Na początku 2019 roku przedłużyli umowę o dwa lata i dodały prawa do transmisji strumieniowej pay-per-view.

Netflix jest w grze?

Nie jest tajemnicą, że Netflix podpisał ogromną, 10-letnią umowę o wartości 5 miliardów dolarów na flagowy program WWE Monday Night Raw, a organizacja wrestlingu zawodowego ma tych samych właścicieli co UFC. Dodajmy do tego, że dyrektorzy Netflixa wielokrotnie przestrzegali przed angażowaniem się w przetargi na tradycyjne sporty, ponieważ format trwający cały sezon po prostu nie pasuje do potrzeb programowych firmy. To nie jest problem dla UFC, ponieważ White wie, że jego organizacja będzie współpracować z każdym potencjalnym partnerem transmisyjnym, aby zapewnić im dokładnie to, czego potrzebują.

Dana White rozważa ponownie umowę telewizyjną UFC o wartości 1,5 miliarda dolarów po niefortunnym zdarzeniu, gdy wyłonił się nowy faworyt

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski