Wpływ Cristiano Ronaldo na marketingowy sukces ligi saudyjskiej
Przybycie Cristiano Ronaldo na Półwysep Arabski zogniskowało uwagę milionów fanów wokół Saudi Pro League. Dziennik "Marca" wylicza przykłady tego marketingowego sukcesu.

Cristiano Ronaldo jest wyjątkowym piłkarzem, a dyrektorzy Al-Nassr wiedzieli o tym, zanim podjęli decyzję o podpisaniu kontraktu z portugalską gwiazdą. Mając miliony obserwujących w mediach społecznościowych, Portugalczyk jest punktem odniesienia we wszystkich zakątkach planety.
Nie tylko wartość sportowa
W kontekście piłkarskim, w którym zdolność zawodnika do przyciągania sponsorów, zwiększania sprzedaży produktów i biletów oraz generowania zainteresowania fanów jest coraz częściej brana pod uwagę przy podpisywaniu kontraktu, Cristiano Ronaldo jest jedną z wielkich postaci, ponieważ oprócz świetnych wyników sportowych obejmuje wszystkie te czynniki.
Kiedy Al-Nassr podpisał kontrakt z Cristiano Ronaldo w grudniu 2022 r., nie tylko podpisał kontrakt ze świetnym zawodnikiem, ale także pozyskał usługi postaci medialnej, która mogłaby przekształcić i ulepszyć saudyjską piłkę.
– Przyszedłem, aby wygrać, poprawić ligę. Chcę zostawić po sobie spuściznę – wyjaśnił Cristiano swoją motywację do podpisania kontraktu z Al-Nassr i tak też się stało. Portugalczyk okazuje się bardzo ważnym czynnikiem wzmacniającym Saudi Pro League, co pokazują badania mediów społecznościowych przeprowadzone przez Football Benchmark.
Szał w social mediach
Od czasu podpisania kontraktu z saudyjską drużyną w grudniu 2022 r. do marca 2025 r. media społecznościowe Al-Nassr pozyskały 52,3 miliona nowych obserwujących, a drużyna przeszła z trzeciej najczęściej obserwowanej drużyny w Saudi Pro League (SPL) i 74. na świecie do lidera w kraju i 17. na arenie międzynarodowej, będąc drugim najczęściej obserwowanym klubem poza Europą.
Wpływ podpisania kontraktu z Cristiano był natychmiastowy: w ciągu zaledwie dwóch miesięcy 22 miliony profili zaczęły śledzić media społecznościowe klubu. Nawet w porównaniu z danymi innych supergwiazd, takich jak Lionel Messi i Neymar, wpływ „El Bicho” na sociale Al-Nassr jest niezwykły. W sieci ani Argentyńczyk, ani Brazylijczyk nie wpłynęli na swoje kluby tak, jak zrobił to Portugalczyk, a nawet połączenie wpływu obu nie osiągnęło takiego, jaki Cristiano miał w Al-Nassr.
Zachęta dla gwiazd
Poza cyfrowym aspektem przybycie Cristiano do SPL przyciągnęło uwagę innych graczy, którzy widzieli w saudyjskiej lidze więcej niż ciekawą opcję rozwoju ich kariery zawodowej. Poziom tych rozgrywek został również wzmocniony przez nowe postacie, takie jak Karim Benzema, Sadio Mane i N’Golo Kante, między innymi.

Bartłomiej Najtkowski
Więcej Marketing
Koszulki Widzewa Łódź sprzedają się rewelacyjnie
Klub z Łodzi poinformował o tym, że sprzedał już ponad tysiąc koszulek #CzerwonoBiałoCzerwoni, co stanowi ponad połowę nakładu.



