20.03.2025 12:17

DDB i Grupa K+ tworzą Sporting Agency – pierwszą kompleksową agencję marketingu sportowego w Polsce

Liderzy komunikacji i marketingu łączą siły, aby skuteczniej wspierać marki w ich obecności w świecie sportu. Sporting Agency ma czerpać z doświadczeń DDB i Grupy K+, w tym należącej do niej agencji badawczo-konsultingowej Sponsoring Insight. Agencja będzie koncentrować się na tworzeniu kompleksowych projektów, które nie tylko zwiększają rozpoznawalność marek poprzez sport, także przekładają się na konkretne efekty biznesowe.

DDB i Grupa K+ tworzą Sporting Agency – pierwszą kompleksową agencję marketingu sportowego w
Polsce
Autor zdjęcia: Sport Biznes Polska

Sport od zawsze budzi silne emocje i angażuje miliony odbiorców. Sporting Agency powstała, aby pomóc markom wykorzystać ten potencjał w sposób strategiczny i mierzalny. Nowa marka łączy wiedzę i doświadczenie Grupy K+, specjalizującej się w komunikacji i marketingu w obszarze sportu, z kreatywną siłą DDB – jednej z najbardziej efektywnych i nagradzanych agencji reklamowych w Polsce.

Kto będzie kierował Sporting Agency?

Dzięki temu marki będą mogły liczyć na kompleksowe podejście obejmujące analizę, strategię, kreację, realizację i ewaluację działań w przestrzeni sportowej. Na czele Sporting Agency stanie Łukasz Banaszak, dotychczas
związany ze Stowarzyszeniem Sport Biznes Polska. Jego wieloletnie doświadczenie w budowaniu relacji między światem sportu a biznesem będzie kluczowe w kształtowaniu nowej marki jako strategicznego partnera dla brandów i organizacji sportowych.

Budując od wielu lat przestrzeń do współpracy pomiędzy biznesem a sportem, widzę, jak duże jest zapotrzebowanie na nowe podejście do tego obszaru. Rynek potrzebuje nie tylko kreatywnych kampanii, ale także kompleksowego wsparcia w budowaniu wartości marek w sporcie. Sporting Agency to miejsce, gdzie łączymy wiedzę, doświadczenie i świeże spojrzenie, aby tworzyć nowe możliwości dla marek i organizacji sportowych – powiedział Łukasz Banaszak, dyrektor zarządzający Sporting Agency.

Holistyczne podejście: marketing, strategia, kreatywność

Na polskim rynku do tej pory brakowało podmiotu, który kompleksowo łączyłby kompetencje marketingowe, strategiczne i kreatywne w obszarze sportu. Marki coraz częściej dostrzegają potencjał tej przestrzeni, ale brakuje im narzędzi i ekspertów, którzy pomogliby im skutecznie ją wykorzystać. Sporting Agency odpowiada na tę lukę, oferując zintegrowane podejście do marketingu sportowego, które ma przekładać się na konkretne wyniki biznesowe.

Jako Grupa K+ od lat pomagamy klientom skutecznie angażować się w świat sportu, wychodząc poza klasyczne działania PR, koncentrując się na wymiernych rezultatach. W Sporting Agency łączymy analitykę, strategię i dogłębną znajomość rynku, aby tworzyć działania, które nie tylko przyciągają uwagę, ale przede wszystkim budują trwałe relacje między markami a fanami sportu – podkreślił Tomasz Alberski, managing partner Grupy K+.

Innowacyjne podejście

Jednym z wyróżników nowej marki będzie innowacja i kreatywność. Sporting Agency ma korzystać z doświadczenia DDB w budowaniu marek i projektowaniu zintegrowanych kampanii, które angażują odbiorców, wywołują emocje i wyróżniają się na tle tradycyjnych działań sponsoringowych. To podejście pozwoli markom nie tylko być obecnym w świecie sportu, ale aktywnie kształtować jego narrację i stawać się częścią sportowej kultury.

W DDB wierzymy, że tylko prawdziwe emocje budują silne marki, a sport wzbudza masowo przeżywane emocje, dodające życiu konsumentek i konsumentów koloru i treści. Dlatego większość marek powinno rozważyć zaangażowanie w sport. W zmieniającym się i skrajnie rozdrobnionym współczesnym krajobrazie mediowym sport daje szansę na budowę
zauważalnych i angażujących platform oraz kanałów komunikacji. Połączenie wartości z kreatywnością i technologią może dać marce prawdziwą trampolinę do sukcesów
– powiedział Szymon Gutkowski, dyrektor zarządzający DDB Warszawa.

Istotnym wyróżnikiem Sporting Agency ma być także możliwość precyzyjnego mierzenia efektów działań marketingowych w sporcie. Firmy często inwestują w ten obszar intuicyjnie, bez narzędzi pozwalających na ocenę skuteczności kampanii. Jak podkreślają założyciele, nowa marka, dzięki wsparciu należącej do Grupy K+ agencji badawczo-konsultingowej
Sponsoring Insight, dostarczy rozwiązania analityczne, które pokażą realny wpływ inwestycji – zarówno na rozpoznawalność brandu, jak i wyniki biznesowe. Dzięki temu marki będą mogły podejmować lepiej uzasadnione decyzje i skuteczniej wykorzystywać sport w swoich strategiach.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing