DDB i Grupa K+ tworzą Sporting Agency – pierwszą kompleksową agencję marketingu sportowego w Polsce
Liderzy komunikacji i marketingu łączą siły, aby skuteczniej wspierać marki w ich obecności w świecie sportu. Sporting Agency ma czerpać z doświadczeń DDB i Grupy K+, w tym należącej do niej agencji badawczo-konsultingowej Sponsoring Insight. Agencja będzie koncentrować się na tworzeniu kompleksowych projektów, które nie tylko zwiększają rozpoznawalność marek poprzez sport, także przekładają się na konkretne efekty biznesowe.

Sport od zawsze budzi silne emocje i angażuje miliony odbiorców. Sporting Agency powstała, aby pomóc markom wykorzystać ten potencjał w sposób strategiczny i mierzalny. Nowa marka łączy wiedzę i doświadczenie Grupy K+, specjalizującej się w komunikacji i marketingu w obszarze sportu, z kreatywną siłą DDB – jednej z najbardziej efektywnych i nagradzanych agencji reklamowych w Polsce.
Kto będzie kierował Sporting Agency?
Dzięki temu marki będą mogły liczyć na kompleksowe podejście obejmujące analizę, strategię, kreację, realizację i ewaluację działań w przestrzeni sportowej. Na czele Sporting Agency stanie Łukasz Banaszak, dotychczas
związany ze Stowarzyszeniem Sport Biznes Polska. Jego wieloletnie doświadczenie w budowaniu relacji między światem sportu a biznesem będzie kluczowe w kształtowaniu nowej marki jako strategicznego partnera dla brandów i organizacji sportowych.
– Budując od wielu lat przestrzeń do współpracy pomiędzy biznesem a sportem, widzę, jak duże jest zapotrzebowanie na nowe podejście do tego obszaru. Rynek potrzebuje nie tylko kreatywnych kampanii, ale także kompleksowego wsparcia w budowaniu wartości marek w sporcie. Sporting Agency to miejsce, gdzie łączymy wiedzę, doświadczenie i świeże spojrzenie, aby tworzyć nowe możliwości dla marek i organizacji sportowych – powiedział Łukasz Banaszak, dyrektor zarządzający Sporting Agency.
Holistyczne podejście: marketing, strategia, kreatywność
Na polskim rynku do tej pory brakowało podmiotu, który kompleksowo łączyłby kompetencje marketingowe, strategiczne i kreatywne w obszarze sportu. Marki coraz częściej dostrzegają potencjał tej przestrzeni, ale brakuje im narzędzi i ekspertów, którzy pomogliby im skutecznie ją wykorzystać. Sporting Agency odpowiada na tę lukę, oferując zintegrowane podejście do marketingu sportowego, które ma przekładać się na konkretne wyniki biznesowe.
– Jako Grupa K+ od lat pomagamy klientom skutecznie angażować się w świat sportu, wychodząc poza klasyczne działania PR, koncentrując się na wymiernych rezultatach. W Sporting Agency łączymy analitykę, strategię i dogłębną znajomość rynku, aby tworzyć działania, które nie tylko przyciągają uwagę, ale przede wszystkim budują trwałe relacje między markami a fanami sportu – podkreślił Tomasz Alberski, managing partner Grupy K+.
Innowacyjne podejście
Jednym z wyróżników nowej marki będzie innowacja i kreatywność. Sporting Agency ma korzystać z doświadczenia DDB w budowaniu marek i projektowaniu zintegrowanych kampanii, które angażują odbiorców, wywołują emocje i wyróżniają się na tle tradycyjnych działań sponsoringowych. To podejście pozwoli markom nie tylko być obecnym w świecie sportu, ale aktywnie kształtować jego narrację i stawać się częścią sportowej kultury.
– W DDB wierzymy, że tylko prawdziwe emocje budują silne marki, a sport wzbudza masowo przeżywane emocje, dodające życiu konsumentek i konsumentów koloru i treści. Dlatego większość marek powinno rozważyć zaangażowanie w sport. W zmieniającym się i skrajnie rozdrobnionym współczesnym krajobrazie mediowym sport daje szansę na budowę
zauważalnych i angażujących platform oraz kanałów komunikacji. Połączenie wartości z kreatywnością i technologią może dać marce prawdziwą trampolinę do sukcesów – powiedział Szymon Gutkowski, dyrektor zarządzający DDB Warszawa.
Istotnym wyróżnikiem Sporting Agency ma być także możliwość precyzyjnego mierzenia efektów działań marketingowych w sporcie. Firmy często inwestują w ten obszar intuicyjnie, bez narzędzi pozwalających na ocenę skuteczności kampanii. Jak podkreślają założyciele, nowa marka, dzięki wsparciu należącej do Grupy K+ agencji badawczo-konsultingowej
Sponsoring Insight, dostarczy rozwiązania analityczne, które pokażą realny wpływ inwestycji – zarówno na rozpoznawalność brandu, jak i wyniki biznesowe. Dzięki temu marki będą mogły podejmować lepiej uzasadnione decyzje i skuteczniej wykorzystywać sport w swoich strategiach.

Redakcja Sport Marketing
Więcej Marketing
„Wtorki z Motorem” w RCKiK Lublin
Motor rozpoczyna akcję z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Lublinie! W każdy ostatni wtorek miesiąca kibice będą mogli wziąć udział we "Wtorku z Motorem".



