Boże Narodzenie przyciągnęło 65 milionów fanów NFL na Netflixie
NFL ogłosiła, że jeśli chodzi o oglądalność meczów w Boże Narodzenie został ustanowiony nowy rekord, to widownia licząca blisko 65 milionów widzów w USA.
Na całym świecie fani sportu oglądali Netflixa 25 grudnia. Mecz Kansas City Chiefs z Pittsburgh Steelers przyciągnął 30 milionów widzów, podczas gdy spotkanie Baltimore Ravens z Houston Texans – 31,3 miliona widzów. Wszystkie zaangażowane strony są prawdopodobnie zadowolone z wyniku, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że był to pierwszy z trzech sezonów partnerstwa z Netflixem (pokazywanie meczów NFL w Boże Narodzenie).
Kiedy umowa została ogłoszona w maju ubiegłego roku, wielu kwestionowało zdolność Netflixa do transmisji meczów, biorąc pod uwagę jego ograniczone doświadczenie w transmisjach na żywo w tamtym czasie. Przed tymi meczami Netflix zorganizował już głośny pojedynek bokserski między Jakiem Paulem a Mikiem Tysonem.
Nadspodziewany sukces
W listopadzie Netflix ujawnił, że wyprzedał całą przestrzeń reklamową na mecze NFL w Boże Narodzenie, a FanDuel i Verizon odpowiadają za główne współprace sponsoringowe. Wszelkie wątpliwości szybko zniknęły, ponieważ oba mecze zajęły pierwsze (Ravens-Texans) i drugie (Chiefs-Steelers) miejsce w rankingu Netflix Global Top 10, zajmując wysokie pozycje w wielu krajach.
Sporo widzów nie tylko w USA
Mecz Chiefs-Steelers znalazł się w pierwszej dziesiątce w 72 krajach, ze znaczącą oglądalnością w Kanadzie, Niemczech, Irlandii i Wielkiej Brytanii, podczas gdy mecz Ravens-Texans znalazł się w pierwszej dziesiątce w 62 krajach, ciesząc się dużym zainteresowaniem w Australii, Austrii i Meksyku.
Opierając się na sukcesie tych meczów, Netflix prawdopodobnie będzie realizować kolejne inwestycje w transmisje wydarzeń sportowych na żywo. Ten triumf udowodnił, że platforma jest w stanie obsłużyć duże transmisje.