12.12.2024 08:53

TOP 10 akcji marketingowych w rundzie jesiennej PKO BP Ekstraklasy

W zasadzie runda jesienna Ekstraklasy jest już za nami. Wprawdzie czeka nas jeszcze zaległy mecz Śląska Wrocław z Radomiakiem, ale już teraz można podsumować ostatnie miesiące w najwyższej klasie rozgrywkowej w aspekcie marketingowym. Na tę okoliczność przygotowaliśmy specjalny ranking.

TOP 10 akcji marketingowych w rundzie jesiennej PKO BP Ekstraklasy
Autor zdjęcia: Legia Warszawa i Górnik Zabrze

1. Legia pamięta o klubowej legendzie

W 2024 roku pożegnaliśmy ważne postaci polskiego futbolu. Jedną z nich był na pewno Lucjan Brychczy, który zmarł w wieku 90 lat i zapisał się w historii jako  legenda Legii Warszawa.

Jako piłkarz, trener i honorowy prezes uczestniczył w każdym sukcesie stołecznego klubu. Wojskowi oddali mu hołd jeszcze za życia, bo pan Lucjan był wzorem i inspiracją dla każdego związanego z Legią.

Do Warszawy przeniósł się w 1954 roku z Górnego Śląska i związał się z Legią na całe życie. Z klubem z Łazienkowskiej związany był od lat 70. Wiele dekad temu uczestniczył w otwarciu Camp Nou jako gracz reprezentacji Warszawy, asystował też przy golach Gerarda Cieślika w słynnym meczu Polski ze Związkiem Radzieckim. 

https://www.sportmarketing.pl/marketing/68521/specjalna-kolekcja-legii-warszawa-hold-dla-klubowej-legendy/

2. Akcja Jagiellonii w Kopenhadze

Jagiellonia Białystok nieoczekiwanie, rzutem na taśmę, pokonała 2:1 Kopenhagę na stadionie Parken w pierwszej kolejce fazy ligowej Ligi Konferencji. Zwycięstwo odniesione w dramatycznych okolicznościach sprawiło ogromną radość fanom ekipy z Podlasia. Co ciekawe, wyprawa białostoczan do Danii miała też aspekt kulinarny. A tę akcję docenił ambasador Danii w Polsce.

Przypomnijmy, że w ramach kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej Jagiellonia promowała w stolicy Danii rodzimą kuchnię. A miejscowi mogli spróbować przysmaków prosto z naszego kraju. Zachwycali się sękaczem.

3. Górnik Zabrze – szacunek okazany górnikom

W środę 4.12, z okazji Barbórki, w Polsce świętowały tysiące górników. Choć kopalnie węgla coraz częściej są zamykane, to Górny Śląsk wciąż dobrze się trzyma pod tym względem. Górnik Zabrze chce być kojarzony z górniczą tradycją, czemu dał wyraz w sposób bardzo błyskotliwy.

4. Lech Poznań – klub inkluzywny

W związku z Międzynarodowym Dniem Osób z Niepełnosprawnościami Lech Poznań pokazał, że jest otwarty, by gościć na Enea Stadionie każdego fana. Kolejorz opublikował specjalny spot na ten temat.

Lech Poznać dokłada wszelkich starań, by pokazywać się jako klub otwarty, solidarny, inkluzywny, który nikogo nie wyklucza i nie dyskryminuje. Przeciwnie, Kolejorz proponuje narrację, z której wynika, że poznaniacy uważają, iż futbol powinien łączyć ludzi bez względu na to, kim są i z czym się zmagają na co dzień, gdy rzeczywistość nie zawsze jest dla wszystkich idyllą.

5. Widzew Łódź i troska o zwierzęta

Marek Hanousek udekorował widzewską choinkę, która trafiła na licytację w szczytnym celu.

Klub z Łodzi informuje w mediach społecznościowych, że cała zebrana kwota trafi na rzecz Fundacji Dom w Łodzi lub Fundacji Niechciane i Zapomniane – SOS dla Zwierząt. Licytacja zakończyła się w drugiej połowie listopada.

6. Śląsk Wrocław zaprosił kibica z Francji

W październiku na Oporowskiej Śląsk Wrocław gościł wyjątkowego człowieka. To Antoine – wielki sympatyk wrocławskiego zespołu, który przybył prosto z francuskiego Lille i aktywnie działa na mediach społecznościowych, gdzie próbuje zarażać swoich rodaków miłością do WKS-u.

Przypominamy naszą rozmowę z Antoinem:

7. „Powód do Dumy” – Widzew Łódź oddał hołd własnym kibicom.

Nie od dziś wiadomo, że Widzew ma wiernych fanów, którzy masowo wykupują karnety przed rozpoczęciem każdego sezonu. Tak było i tym razem, a klub z Łodzi postanowił docenić lojalność widzewskiej społeczności.

Dlatego klub oddał w ręce swoich fanów wyjątkową koszulkę. Została zatytułowana jako „Powód do Dumy”, a idea jej powstania zakłada podkreślenie wielkiej siły widzewiaków z całej Polski i Europy.

Mowa tu o dziesiątkach lub setkach oficjalnych oraz nieformalnych grup sympatyków RTS-u zrzeszonych w Fan Clubach i osiedlach. Zjednoczeni kibice wspierają Widzew z trybun i razem tworzą siłę klubu. Właśnie nazwy kilkudziesięciu oficjalnych kibicowskich ugrupowań utworzyły wzór wytłoczony na korpusie i rękawkach trykotu w kolorze bordowym – pięknej ciemnej czerwieni, którą wieńczą złote detale: paski, logotypy sponsorów i dumny herb Widzewa Łódź wykonany z silikonu.

8. Artystyczny pokaz na stadionie przy ul. Kałuży.

Mecz Cracovia-Lech Poznań to zawsze starcie zaprzyjaźnionych drużyn, a tym razem rywalizację piłkarską wzbogaciła wyrafinowana muzyka. Na murawie miał miejsce występ skrzypaczki Agnieszki Matusik, która umiliła wszystkim obecnym oczekiwanie na pierwszy gwizdek, był to więc kolejny powód, by jak najwcześniej pojawić się na trybunach.

9. Aplikacja Puszczy

W tym sezonie PKO BP Ekstraklasy Puszcza Niepołomice stawia na innowacyjne rozwiązanie. Hasztag #MediaTeam Żubrów korzysta z aplikacji, która ułatwia i zdecydowanie przyspiesza tworzenie grafik w mediach społecznościowych. Aplikacja w telefonie pozwala na szybkie generowanie m.in. zapowiedzi meczów, składów, strzelców goli czy grafik wynikowych – również ze zdjęciami.

Puszcza zadaje pytanie, czy jest jedynym klubem w Polsce, który posiada taką aplikację? I sugeruje, że jest ono retoryczne, bo prawdopodobnie rzeczywiście nikt inny w naszym kraju nie ma dostępu do tego typu aplikacji.  Aplikację stworzył Oscar Mrozowski z Overlia Studio, który już od wielu lat tworzy dla klubu treści multimedialne. Aby używać tej aplikacji, nie potrzebujemy być połączeni z Internetem.

10. „Muzeum z Legendą Lecha Poznań”

We wrześniu 2024 roku rozpoczęła się kolejna odsłona cyklu „Muzeum z Legendą”. To inicjatywa skierowana do kibiców Lecha Poznań. Na początku doszło do spotkania fanów z Bartoszem Bosackim.

We wrześniu rozpoczęliśmy drugi sezon Muzeum z Legendą od spotkania z Bartoszem Bosackim. W październiku z kolei będziemy mieli ogromną przyjemność gościć dwóch piłkarzy, którzy czarowali swoimi umiejętnościami w latach 70. i na początku 80. Zarówno Roman Jakóbczak, jak i Piotr Mowlik to lechici, którzy wywalczyli medal mistrzostw świata. Ten pierwszy w 1974 roku z kadrą Kazimierza Górskiego w RFN, a drugi osiem lat później w Hiszpanii z zespołem Antoniego Piechniczka. Październik to miesiąc, w którym klucze do miasta przejęli seniorzy, przyłączyliśmy się do akcji Senioralni.Poznań, więc tym razem wybraliśmy na bohaterów Muzeum z Legendą piłkarzy, których seniorzy powinni doskonale pamiętać jeszcze z boiska. Zresztą seniorów zapraszamy na spotkanie, dla nich mamy specjalną promocyjną cenę biletu 10 złotych – powiedział Maciej Henszel, rzecznik prasowy Lecha, który wcieli się w rolę prowadzącego.

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski