Spór FIFA z adidasem i Coca-Colą. Chodzi o sponsorowanie Klubowych Mistrzostw Świata
FIFA chce negocjować nowe umowy
FIFA jest w sporze z długoletnimi partnerami: adidasem i Coca-Colą o prawa sponsorskie do Klubowych Mistrzostw Świata, które zostaną rozegrane w przyszłym roku w USA. Oddzielne sprawy zostały złożone w Szwajcarskim Centrum Arbitrażowym w Zurychu i prawdopodobnie zostaną rozpatrzone w nadchodzących tygodniach.
FIFA dotychczas ogłosiła tylko jednego sponsora turnieju, w którym wezmą udział 32 kluby w rozszerzonym formacie, mocno wspieranym przez jej prezesa, Gianniego Infantino. Istnieje prawdopodobieństwo, że ma to związek ze sporami z adidasem i Coca-Colą dotyczącymi umów. W związku z tym nie wiadomo, czy FIFA uwzględni ich jako sponsorów wszystkich rozgrywek przez siebie organizowanych.
Zwrot w wykonaniu FIFA
„Guardian” podaje, że obie firmy nie są „zbyt zachwycone sytuacją” po tym, jak FIFA próbowała negocjować nowe kontrakty na odnowione Klubowe Mistrzostwa Świata. adidas i Coca-Cola podpisały umowy do 2030 roku, które mają opiewać na około 70 milionów dolarów za każdy czteroletni cykl i nie chciały przystąpić do przetargu. Szwajcarskie Centrum Arbitrażowe to mechanizm rozstrzygania sporów często preferowany przez międzynarodowe firmy.
Bank of America, sponsor World Cup 2026, i Public Investment Fund Arabii Saudyjskiej to niektóre z tych podmiotów, które uważa się za sponsorów Klubowych Mistrzostw Świata.
Pierwsi są Chińczycy
FIFA ogłosiła, że chińska firma elektroniczna Hisense jest pierwszym sponsorem Klubowych Mistrzostw Świata, które czekają nas w przyszłym roku. Będzie ona wyświetlać reklamy podczas analizy VAR w meczach imprezy, którą zaplanowano na okres od 15 czerwca do 13 lipca.
fot. FIFA Club World Cup