22.10.2024 11:19

Zarządzanie w Sporcie na ALK: podsumowanie i nowy początek

W sobotę 19 października absolwenci VIII edycji odebrali dyplomy ukończenia studiów na kierunku Zarządzanie w sporcie FIFA/CIES. Od razu mogli się poznać ze studentami, którzy przez kolejnych 10 miesięcy będą uczyli się od najlepszych specjalistów, jak profesjonalnie zarządzać organizacjami i wydarzeniami.

Zarządzanie w Sporcie na ALK: podsumowanie i nowy początek
Autor zdjęcia: Akademia Leona Koźmińskiego

Polski sport potrzebuje profesjonalistów, zwłaszcza w zarządzaniu i marketingu, bo często biznes ma pieniądze do wydania, tylko trzeba wiedzieć, jak je pozyskać. Polskie organizacje sportowe ciągle cierpią na brak osób, posiadających rzetelną wiedzę z obszaru prawa, ekonomii, a nawet psychologii i marketingu. Z drugiej strony wiele osób chce pracować przy organizacji wydarzeń sportowych, bo dla nich to jest Dlatego takie studia, jakie oferuje Akademia Leona Koźmińskiego, są bezcenne.

FIFA/CIES Programme in Sports Management to unikalny program stworzony z wykorzystaniem najnowszej wiedzy i najlepszych praktyk. Jest to możliwe dzięki połączeniu wiedzy przekazywanej przez wykładowców programu i wybitnych praktyków zarządzających organizacjami sportowymi. Portal SportMarketing.pl jest partnerem medialnym kierunku Zarządzanie w Sporcie na Akademii Leona Koźmińskiego. Nic dziwnego, że na przestrzeni lat ukończyło go już ponad 200 profesjonalistów i ciągle przybywają kolejni.

Pojawiają się tutaj prawnicy, specjaliści od marketingu, ale też dyrektorzy i prezesi klubów. Ludzie, którzy dopiero chcą pracować w sporcie i ci, którzy działają w tym środowisku już od wielu lat. Wszyscy chcą wiedzieć, jak dobrze zarządzać i jak profesjonalnie poruszać się w świecie sportu, jak przyciągnąć na areny kibiców i jak odpowiadać na potrzeby biznesu – specjalistyczna wiedza to jest często przewaga, decydująca o zwycięstwie.

W sobotę 19 października w Auli Leona Koźmińskiego dyplomy odebrali uczestnicy VIII
edycji i od razu poznali się z koleżankami i kolegami, którzy będą studentami edycji IX. Dyplomy wręczali dr Paweł de Pourbaix, kierownik merytoryczny studiów, Karol Tatar
kierownik działu marketingu i sponsoringu PZPN i jednocześnie local FIFA CIES Coordinator, Vincent Monnier CIES Coordinator i Milena Paszkowska z ramienia spółki PL2012+, operatora stadionu PGE Narodowy, czyli jednego z partnerów programu. Możliwość odbywania praktyk na największej polskiej arenie to wyjątkowa szansa dla studentów.

Były okolicznościowe przemowy, wspólne zdjęcia, wspomnienia i żarty. Pojawili się
uczestnicy pierwszych edycji, którzy mury uczelni opuścili już dawno, ale chcą tutaj wracać. Przyjazna atmosfera i budowanie relacji to jedna z cech, wyróżniających te studia. Chodzi o to, żeby nie tylko zdobywać rzetelną wiedzę, ale też poznawać nowych ludzi, z którymi potem będzie można współpracować.

Dlatego po części oficjalnej przyszedł czas na networking. Maciej Szafran i Jakub Zalotyński, jedni z inicjatorów tego łączenia absolwentów, opowiedzieli o jego zaletach. Potem uczestnicy wydarzenia podzielili się na cztery grupy, w których wymieniali się kontaktami, opowiadali o sobie i podrzucali pomysły, jak można działać razem na rzecz sukcesu polskiego sportu.

Być może już niedługo ta współpraca przyjmie ramy instytucjonalne i powstanie coś na
kształt klubu menedżerów polskiego sportu. Na razie wystarczają nieformalne kontakty,
warsztaty i wspólne spotkania i pozytywne nastawienie.

Udostępnij