09.10.2024 10:21

Atletico Madryt zmienia nazwę stadionu. Saudyjska ekspansja

Działacze Atletico Madryt nawiązali współpracę z firmą lotniczą z Arabii Saudyjskiej. „Riyadh Air” zostało partnerem Los Rojiblancos. Logo „Riyadh Air” można już zobaczyć na koszulkach graczy madryckiego klubu, a współpraca obu stron weszła w kolejną fazę. Chodzi o zmianę nazwy stadionu, który do końca 2033 roku będzie określany jako „Estadio Riyadh Air Metropolitano”. Do tej […]

Atletico Madryt zmienia nazwę stadionu. Saudyjska ekspansja

Działacze Atletico Madryt nawiązali współpracę z firmą lotniczą z Arabii Saudyjskiej. „Riyadh Air” zostało partnerem Los Rojiblancos.

Logo „Riyadh Air” można już zobaczyć na koszulkach graczy madryckiego klubu, a współpraca obu stron weszła w kolejną fazę. Chodzi o zmianę nazwy stadionu, który do końca 2033 roku będzie określany jako „Estadio Riyadh Air Metropolitano”. Do tej było to Civitas Metropolitano. Nowa nazwa ma obowiązywać od starcia Atletico z Leganes 20 października.

Sportswashing ma się dobrze?

Kierownictwo Atletico dba o dobre stosunki z przedstawicielami firmy z Bliskiego Wschodu od kilku lat. Z uwagi na kwestie etyczne część kibiców patrzy na to dość sceptycznie. W każdym razie możliwości finansowe klubu są coraz większe z sezonu na sezon. Trudno zaprzeczyć temu, że władze Los Colchoneros kierują się pragmatyzmem i patrzą przede wszystkim na interes ekonomiczny w perspektywie długoterminowej.

Arabia Saudyjska nie jest krajem demokratycznym i wykorzystuje sport do poprawy swojego wizerunku. Te działania, które wpisują się w tzw. sportswashing widzimy już od kilku lat, np. przy okazji Superpucharu Hiszpanii, który jest rozgrywany na Półwyspie Arabskim właśnie.

fot. Atletico Madryt – Civitas Metropolitano

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski