Atletico Madryt zmienia nazwę stadionu. Saudyjska ekspansja
Działacze Atletico Madryt nawiązali współpracę z firmą lotniczą z Arabii Saudyjskiej. „Riyadh Air” zostało partnerem Los Rojiblancos. Logo „Riyadh Air” można już zobaczyć na koszulkach graczy madryckiego klubu, a współpraca obu stron weszła w kolejną fazę. Chodzi o zmianę nazwy stadionu, który do końca 2033 roku będzie określany jako „Estadio Riyadh Air Metropolitano”. Do tej […]
Działacze Atletico Madryt nawiązali współpracę z firmą lotniczą z Arabii Saudyjskiej. „Riyadh Air” zostało partnerem Los Rojiblancos.
Logo „Riyadh Air” można już zobaczyć na koszulkach graczy madryckiego klubu, a współpraca obu stron weszła w kolejną fazę. Chodzi o zmianę nazwy stadionu, który do końca 2033 roku będzie określany jako „Estadio Riyadh Air Metropolitano”. Do tej było to Civitas Metropolitano. Nowa nazwa ma obowiązywać od starcia Atletico z Leganes 20 października.
🚨🚨| Atletico Madrid's stadium is getting a new name! 🏟️
Riyadh Air is set to be the new sponsor, with the venue being called the 'Riyadh Air Metropolitano' until at least 2033… 🇸🇦✈️
[@marca] pic.twitter.com/nRfL4cZRng
— CentreGoals. (@centregoals) October 8, 2024
Sportswashing ma się dobrze?
Kierownictwo Atletico dba o dobre stosunki z przedstawicielami firmy z Bliskiego Wschodu od kilku lat. Z uwagi na kwestie etyczne część kibiców patrzy na to dość sceptycznie. W każdym razie możliwości finansowe klubu są coraz większe z sezonu na sezon. Trudno zaprzeczyć temu, że władze Los Colchoneros kierują się pragmatyzmem i patrzą przede wszystkim na interes ekonomiczny w perspektywie długoterminowej.
Arabia Saudyjska nie jest krajem demokratycznym i wykorzystuje sport do poprawy swojego wizerunku. Te działania, które wpisują się w tzw. sportswashing widzimy już od kilku lat, np. przy okazji Superpucharu Hiszpanii, który jest rozgrywany na Półwyspie Arabskim właśnie.
fot. Atletico Madryt – Civitas Metropolitano