Szczegóły współpracy Jagiellonii Białystok z Polską Organizacją Turystyczną
Jagiellonia Białystok sprawiła sensację, pokonując 2:1 Kopenhagę na stadionie Parken w pierwszej kolejce fazy ligowej Ligi Konferencji. Zwycięstwu w Danii towarzyszyła kampania mająca promować Polskę, którą docenił ambasador tego kraju. Poprosiliśmy Polską Organizacją Turystyczną o przedstawienie szczegółów współpracy z Jagą. Należy podkreślić, że w ramach kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej Jagiellonia promowała w stolicy Danii rodzimą […]
Jagiellonia Białystok sprawiła sensację, pokonując 2:1 Kopenhagę na stadionie Parken w pierwszej kolejce fazy ligowej Ligi Konferencji. Zwycięstwu w Danii towarzyszyła kampania mająca promować Polskę, którą docenił ambasador tego kraju. Poprosiliśmy Polską Organizacją Turystyczną o przedstawienie szczegółów współpracy z Jagą.
Należy podkreślić, że w ramach kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej Jagiellonia promowała w stolicy Danii rodzimą kuchnię. A miejscowi mogli spróbować przysmaków prosto z naszego kraju. Zachwycali się sękaczem.
One of the things that I have experienced in Poland is hospitality. Here, on the occassion of the game between @Jagiellonia1920 and @FCKobenhavn, the Polish football team decided to treat people of Copenhagen with their Polish delicacy – sękacz. #DenmarkInPL pic.twitter.com/yCbbf3gwwN
— Jakob Henningsen (@DKambPL) October 9, 2024
Beata Jabłonowska z POT wyjaśnia w rozmowie dla SportMarketing.pl:
– Jest to jedno z całej gamy działań promocyjnych zaproponowanych przez Jagiellonię Białystok w ramach projektu Promocji Polski przez sport prowadzonego przez Polską Organizację Turystyczną (POT) w oparciu o kluby sportowe biorące udział w europejskich pucharach na podstawie zadania zleconego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Z racji, iż komunikacja projektu jest skierowana do zagranicznych odbiorców, a jej celem jest prezentowanie walorów turystycznych naszego kraju, to naturalną rzeczą wydaje się połączenie unikatowych polskich regionalnych przysmaków wraz z ekspozycją w miejscu wydarzenia poza granicami kraju.
– POT, nie chcąc blokowania kreatywności Wykonawców, nie narzuca im tematyki lub formy realizowanych świadczeń. Niemniej jednak, dochowując należytej staranności, POT opiniuje jakość przygotowanych materiałów, a także ich celowość pod kątem turystycznym.
– W przypadku Jagiellonii Białystok, szeroko rozumiana turystyka kulinarna będzie jednym z częściej wykorzystywanych motywów, ale nie jedynym. Ponadto, klub zrealizuje m.in. serię działań w social mediach do krajów, z których pochodzą zawodnicy, przygotuje krótkie materiały video promujące walory turystyczne Białegostoku i województwa podlaskiego, przeprowadzi akcje specjalne w krajach rywali. Jednym z celów projektu jest budowanie synergii pomiędzy sportem i turystyką, a co za tym idzie zachęcenie, aby klub i zawodnicy przyjęli na siebie pewną odpowiedzialność, do bycia naturalnymi i aktywnymi Ambasadorami miasta, województwa, czy regionu.
fot. Jagiellonia Białystok i Polska Organizacja Turystyczna