Inicjatywa Orlenu dla amatorskich klubów sportowych
Wystartował program „Sportowy Orlen” dla amatorskich klubów sportowych, a wraz z nim kampania społeczna „Sport to szkoła życia”. „Sportowy Orlen” to nowy, szeroko zakrojony program przygotowany przez koncern, którego celem jest zachęcenie najmłodszych do aktywnego trybu życia. Do tej pory spółka koncentrowała się na wsparciu mistrzów sportu, z czego nie rezygnuje, jednak jednocześnie zwiększa swoje […]
Wystartował program „Sportowy Orlen” dla amatorskich klubów sportowych, a wraz z nim kampania społeczna „Sport to szkoła życia”.
„Sportowy Orlen” to nowy, szeroko zakrojony program przygotowany przez koncern, którego celem jest zachęcenie najmłodszych do aktywnego trybu życia. Do tej pory spółka koncentrowała się na wsparciu mistrzów sportu, z czego nie rezygnuje, jednak jednocześnie zwiększa swoje zaangażowanie w sport dzieci i młodzieży. „Sportowy Orlen” to pierwszy z całego cyklu projekt, wpisujący się w nową politykę sponsoringową koncernu.
Cele programu?
Program pomoże lokalnym klubom inwestować w rozwój, a w długofalowej perspektywie – zachęci coraz większą liczbę dzieci i młodzieży do aktywności fizycznej. W ramach zawartych umów sponsoringowych, kluby będą mogły przeznaczyć dofinansowanie m.in. na zakup sprzętu, wynajem obiektów sportowych, organizację turniejów i obozów treningowych, wynagrodzenie kadry trenerskiej i instruktorskiej czy zatrudnienie specjalistów, tj. fizjoterapeutów, dietetyków czy psychologów.
– Zależy nam na wykreowaniu mody na sport wśród najmłodszych. Zdajemy sobie sprawę, że to niełatwe zadanie, dlatego tak ważne jest, aby oprócz wsparcia finansowego włączyć do aktywności także rodziców i opiekunów. Kampania „Sport to szkoła życia” ma ich do tego zachęcić. Polska plasuje się w niechlubnej czołówce krajów Europy pod względem liczby zwolnień z zajęć wychowania fizycznego, co przekłada się na stan zdrowia dzieci i młodzieży. Olen chce to zmienić – wyjaśnia Lidia Kołucka, dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu Orlen.
Sport to Szkoła Życia, dlatego wspieramy rozwój dziecięcych i młodzieżowych akademii w całej Polsce.
Startuje program Sportowy ORLEN dla amatorskich akademii sportowych, który pomoże inwestować w rozwój i aktywizację fizyczną dzieci i młodzieży 🫶 pic.twitter.com/2TEehrqwXm— ORLEN Team (@TeamORLEN) October 7, 2024
Grupa znanych ambasadorów
W towarzyszącą „Sportowemu Orlenowi” ogólnopolską kampanię społeczną „Sport to szkoła życia” koncern zaangażował mistrzów olimpijskich. Ambasadorami zostali złota medalistka we wspinaczce sportowej Aleksandra Mirosław, lekkoatletka i trzykrotna mistrzyni olimpijska w rzucie młotem Anita Włodarczyk oraz kapitan siatkarskiej reprezentacji Polski Bartosz Kurek. Nabór do „Sportowego Orlenu” będzie prowadzony w dniach 7-31 października 2024 r.
fot. Orlen