Aktualności 16 września 2024

Podsumowanie Diamentowej Ligi. Zawód Polaków, wpływy Chińczyków

Finałowa odsłona Diamentowej Ligi odbyła się 13-14 września w Brukseli. Chociaż Polacy nie należeli do pierwszoplanowych postaci w trakcie rywalizacji w stolicy Belgii, warto przeanalizować właśnie zakończony cykl zmagań pod kątem finansowym i marketingowym.

Przełom sprzed pięciu lat

Ważna decyzja zapadła w 2019 roku, gdy IAAF został przemianowany na World Athletics. Wtedy została zawarta też umowa z chińskim potentatem z branży nieruchomości – Dalian Wanda Group. Na mocy 10-letniej umowy – opiewającej na 100 000 000 dolarów – jest to sponsor tytularny tej rywalizacji, która nazywa się Wanda Diamond League.

W Brukseli zwycięzcy dostali – Diamond Trophy, czek na 30 000 dolarów i dziką kartę, która uprawnia do startu w mistrzostwach świata. Pula nagród w finale wyniosła 60 000 dolarów:

1. miejsce: 30 000 $

2. miejsce: 12 000 $

3. miejsce: 7000 $

4. miejsce: 4000 $

5. miejsce: 2500 $

6. miejsce: 2000 $

7. miejsce: 1500 $

8. miejsce: 1000 $

Za rekord świata przysługuje czek w wysokości 50 000 dolarów.

Partnerzy Wanda Diamond League

Nie zawiódł mityng w Chorzowie

Przypomnijmy, że World Athletics wyliczyło: 15. Silesia Memoriał Kamili Skolimowskiej był najlepszym jednodniowym mityngiem lekkoatletycznym w historii. – To wyróżnienie, które na razie nie mieści nam się w głowach – komentował Piotr Małachowski. 25 sierpnia na Stadionie Śląskim padło w sumie 30 różnych rekordów, w tym dwa rekordy świata. Znamy już datę przyszłorocznej Diamentowej Ligi w Polsce – to sobota, 9 sierpnia.

Od 25 sierpnia Stadion Śląski i zawody poświęcone pamięci Kamili Skolimowskiej w randze Diamentowej Ligi były na ustach sportowego świata. Pierwszy mityng w Polsce z dwoma rekordami świata, pierwszy rekord świata na Stadionie Śląskim od 1969 roku (20.09 Nadieżdy Cziżowej w pchnięciu kulą), wreszcie pierwszy biletowy mityng w Polsce z tak liczną widownią. Rekordowe 42 357 kibiców na trybunach i miliony telewidzów obejrzało spektakl, który wprost można nazwać lekkoatletyczną rewią z Hollywood.

Partnerzy imprezy w Polsce

Rywalizacja na Górnym Śląsku zainteresowała sporą liczbę partnerów.

To dowodzi, że Polacy potrafią zorganizować mityng lekkoatletyczny z rozmachem i celem na kolejny rok jest to, by umieć pogodzić sukces organizacyjny z zadowalającymi wynikami w rywalizacji sportowej.

fot. Wanda Diamond League