Aktualności 29 lipca 2024

Zniesmaczony sponsor wycofuje się po ceremonii otwarcia igrzysk

C Spire, to potentat jeśli chodzi o firmy telekomunikacyjne w USA, który dzień po ceremonii otwarcia IO wycofał wszystkie reklamy z igrzysk olimpijskich w Paryżu. Była to reakcja na atak przeciwko chrześcijańskim wartościom.

Ceremonia otwarcia IO w Paryżu miała różne momenty i emocjonalny charakter. Jednak parodia „Ostatniej Wieczerzy” Leonarda da Vinci oburzyła ludzi wierzących. Nie tylko chrześcijan, ale też muzułmanów. Ambasador Francji w Iranie został wezwany do złożenia wyjaśnień, ponieważ władze w Teheranie są oburzone (dla muzułmanów Jezus jest prorokiem).

Przypomnijmy sobie tę część ceremonii, która zbulwersowała katolików.

Wymowne przeprosiny

Chociaż początkowo przedstawiciele MKOI twierdzili, że spektakl nawiązywał do świąt związanych z Dionizosem, znamienne, że rzeczniczka komitetu organizacyjnego igrzysk olimpijskich w Paryżu Anne Descamps na konferencji prasowej wyraziła ubolewanie:

– To oczywiste, że nigdy nie było zamiaru okazania braku szacunku żadnej grupie religijnej. (W czasie ceremonii otwarcia) próbowaliśmy świętować tolerancję społeczną. Uważamy, że ta ambicja została spełniona. Jeśli ktoś poczuł się urażony, jest nam bardzo przykro – komentowała.

Stanowcza decyzja amerykańskiej firmy

C Spire okazuje wsparcie naszym sportowcom, którzy włożyli ogromny wysiłek, by być częścią igrzysk olimpijskich. Nie będziemy jednak częścią obraźliwego i niedopuszczalnego wyśmiewania „Ostatniej Wieczerzy”, dlatego wycofujemy nasze reklamy z igrzysk olimpijskich – poinformowała dyrektor generalna C Spire Suzy Hays.

fot. Eurosport – YouTube i C Spire – Facebook