Zniesmaczony sponsor wycofuje się po ceremonii otwarcia igrzysk
C Spire, to potentat jeśli chodzi o firmy telekomunikacyjne w USA, który dzień po ceremonii otwarcia IO wycofał wszystkie reklamy z igrzysk olimpijskich w Paryżu. Była to reakcja na atak przeciwko chrześcijańskim wartościom. Ceremonia otwarcia IO w Paryżu miała różne momenty i emocjonalny charakter. Jednak parodia „Ostatniej Wieczerzy” Leonarda da Vinci oburzyła ludzi wierzących. Nie […]
C Spire, to potentat jeśli chodzi o firmy telekomunikacyjne w USA, który dzień po ceremonii otwarcia IO wycofał wszystkie reklamy z igrzysk olimpijskich w Paryżu. Była to reakcja na atak przeciwko chrześcijańskim wartościom.
Ceremonia otwarcia IO w Paryżu miała różne momenty i emocjonalny charakter. Jednak parodia „Ostatniej Wieczerzy” Leonarda da Vinci oburzyła ludzi wierzących. Nie tylko chrześcijan, ale też muzułmanów. Ambasador Francji w Iranie został wezwany do złożenia wyjaśnień, ponieważ władze w Teheranie są oburzone (dla muzułmanów Jezus jest prorokiem).
BREAKING:
🇮🇷🇫🇷 Iran has summoned the French ambassador for the offensive representation of Jesus Christ during the Olympics opening ceremony.
Muslims consider Jesus a prophet of God. pic.twitter.com/5zxqA1X0KC
— Megatron (@Megatron_ron) July 28, 2024
Przypomnijmy sobie tę część ceremonii, która zbulwersowała katolików.
Wtf is going on at the Olympics opening ceremony? pic.twitter.com/rWIjH8ZVwP
— Harrison Faulkner (@Harry__Faulkner) July 26, 2024
Wymowne przeprosiny
Chociaż początkowo przedstawiciele MKOI twierdzili, że spektakl nawiązywał do świąt związanych z Dionizosem, znamienne, że rzeczniczka komitetu organizacyjnego igrzysk olimpijskich w Paryżu Anne Descamps na konferencji prasowej wyraziła ubolewanie:
– To oczywiste, że nigdy nie było zamiaru okazania braku szacunku żadnej grupie religijnej. (W czasie ceremonii otwarcia) próbowaliśmy świętować tolerancję społeczną. Uważamy, że ta ambicja została spełniona. Jeśli ktoś poczuł się urażony, jest nam bardzo przykro – komentowała.
Stanowcza decyzja amerykańskiej firmy
– C Spire okazuje wsparcie naszym sportowcom, którzy włożyli ogromny wysiłek, by być częścią igrzysk olimpijskich. Nie będziemy jednak częścią obraźliwego i niedopuszczalnego wyśmiewania „Ostatniej Wieczerzy”, dlatego wycofujemy nasze reklamy z igrzysk olimpijskich – poinformowała dyrektor generalna C Spire Suzy Hays.
We were shocked by the mockery of the Last Supper during the opening ceremonies of the Paris Olympics. C Spire will be pulling our advertising from the Olympics.
— C Spire (@CSpire) July 27, 2024
fot. Eurosport – YouTube i C Spire – Facebook