Czołowa bileteria wchodzi w sport. Zaczyna od innowacyjnych rozwiązań
Usługa Empik Bilety wkracza w nowy segment i stawia sobie za cel dostarczenie nowej jakości w obsłudze biletowej polskiego sportu. Posiadając stabilną pozycję na rynku rozrywkowym, zamierza wzmocnić obecność w branży sportowej.
Marka oferuje pierwsze rozwiązanie hybrydowe dla branży sportowej. Elastyczność systemu pozwala na obsługę wydarzeń w trybie online i offline. Bilety można kupić w tym samym czasie na stronie internetowej, aplikacji mobilnej, stacjonarnie w salonach Empiku lub w kasie obiektu. Czegoś takiego na rynku jeszcze nie było.
Jeżeli chodzi o kolejne korzyści dla potencjalnych partnerów, Empik Bilety ma pomóc w budowie bazy kibiców, tworzonych zgodne z regulacjami RODO. Dzięki temu kluby będą mogły jeszcze mocniej wykorzystywać potencjał swój biznesowy, związany m.in. z ekspozycjami sponsorskimi czy monetyzacją kibiców.
Skalowalne rozwiązania dla biznesu każdej wielkości
Empik Bilety ma już na koncie pierwsze współprace w nowym obszarze. Mowa o Stowarzyszeniu Sport Biznes Polska, klubie Orlen Basket Ligi – Dzikach Warszawa, KKS Polonia Warszawa i SKS Starogard Gdański Kociewskie Diabły z Pekao S.A. 1. Ligi Mężczyzn oraz Warsaw Polo Clubie. Toczą się też kolejne rozmowy z myślą o starcie nowego sezonu.
– Po dołączeniu Dzików Warszawa do Empik Bilety odczułem bardzo pozytywną zmianę, dotyczącą zarówno części technologicznej, jak i biznesowej sprzedaży karnetów i biletów. Obecnie pracujemy już wspólnie nad poszerzeniem ścieżki zakupowej o sprzedaż gadżetów. System jest niezwykle prosty i intuicyjny oraz – co ważne – w pełni dostosowany do specyfiki wydarzeń sportowych. Nie miałem żadnych wątpliwości na temat przedłużania umowy na kolejny sezon. Widzę w Empik Bilety zaangażowanie i chęć pomocy w budowaniu naszej kibicowskiej społeczności – podkreśla Michał Szolc, prezes zarządu Dzików Warszawa.
Choć dla Empik Bilety jest to debiut w branży widowisk sportowych, nie są to pierwsze kroki Grupy Empik związane z szerzej rozumianymi aktywnościami fizycznymi. Wykorzystując system Going. Places, spółka od lat obsługuje bowiem activity bary (Zagrywki) czy parki trampolin (Hangar 646, Saltos, Jumpcity).
Potencjalnych partnerów może przyciągnąć m.in. wielokanałowy system sprzedaży biletów. Umożliwia on dotarcie do ekosystemu Grupy Empik, co oznacza ponad 10 milionów użytkowników miesięcznie. Spółka oferuje rozwiązania, które skutecznie wspierają organizatorów wydarzeń każdego typu i wielkości. Mowa tu m.in. o intuicyjnej kontroli dostępu poprzez dedykowane skanery lub aplikację na dowolny smartfon, możliwość sprzedaży karnetów na więcej niż jeden obiekt, czy uwolnienia miejsca z karnetu na dany mecz tak, aby mógł trafić do ponownej sprzedaży przez klub. Rozwiązania technologiczne Empik Bilety mają odciążyć partnerów w pracy operacyjnej, jednocześnie oferując dodatkowe możliwości biznesowe.
Oprócz intuicyjnego systemu i łatwej w obsłudze aplikacji, partnerzy otrzymają również dodatkowy pakiet medialny. Kluby mogą korzystać również z systemu Business Intelligence Amazon Quicksight, który pomaga lepiej zrozumieć zachowania zakupowe kibiców. Dzięki temu rozwiązaniu, w połączeniu z danymi z Google Analytics, partnerzy wiedzą, kiedy najlepiej sprzedają się bilety i karnety, jakie kanały sprzedaży i dotarcia do kibiców są najbardziej efektywne oraz jaki ruch i konwersję na sprzedaż wywołały poszczególne działania marketingowe.
Jeżeli chodzi o liczby, Empik sprzedaje rocznie ponad 2,6 mln biletów, w każdym miesiącu trafia do ponad 10 milionów odbiorców i obsługuje ponad pięć tysięcy wydarzeń.
W najbliższym czasie Empik Bilety zamierza zintensyfikować swoje działania, jeżeli chodzi o sport. Możemy spodziewać się kolejnych ogłoszeń i jeszcze mocniejszego wejścia w różne dyscypliny. Od teraz Empik to nie tylko muzyka, koncerty, imprezy, lecz również sportowe wydarzenia!