Aktualności 15 lipca 2024

Poza boiskiem: EURO 2024 w liczbach

EURO 2024 było rekordowe pod względem działań pozaboiskowych, które wpływają na pozytywną ocenę turnieju. W podsumowaniach turnieju warto zwrócić uwagę nie tylko na piłkarską jakość, ale też szereg spraw, które pozwalają docenić działania organizatorów.

Turniej zakończył się 14 lipca, w finale Hiszpania wygrała z Anglią, a wcześniej byliśmy świadkami emocjonującej fazy grupowej i równie interesujących zmagań w fazie pucharowej z puentą na Olympiastadion w Berlinie. Popularność EURO na świecie, widoczna już w fazie grupowej, utrzymywała się na wysokim poziomie, co cieszy organizatorów.

Strefy kibica i spacery kibiców

Dziesięć stref kibica w miastach gospodarzy przyjęło łącznie 5,8 miliona gości, a liczba ta ciągle rosła podczas mistrzostw. Wieczór, w którym gospodarze, Niemcy, grali z Hiszpanią w ćwierćfinale, był rekordowy pod względem frekwencji. Wówczas strefy kibica odwiedziło 547 000 gości.

Popularne spacery kibiców

Wraz z miastami gospodarzami i we współpracy z uczestniczącymi związkami krajowymi, UEFA ułatwiła również zorganizowane spacery kibiców na stadiony. Odbywały się one podczas wielu meczów i okazały się niezwykle popularne, a tysiące kibiców gromadziły się razem w atmosferze festiwalu. Szacuje się, że w sumie ponad 600 000 fanów wzięło udział w spacerach fanów z wyznaczonych punktów spotkań na stadiony.

Tylko 0,7% posiadaczy biletów skontaktowało się z obsługą klienta, co wskazuje na sprawne działanie sprzedaży biletów podczas meczów.

Środowisko, społeczeństwo, zarządzanie

Inicjatywy UEFA, mające na celu uczynienie tego EURO najbardziej ekologicznym w historii, odniosły sukces. Jeśli chodzi o zrównoważony transport, 275 000 kibiców kupiło specjalne bilety Deutsche Bahn dla kibiców, a także 7600 biletów Interrail, a wielu innych wybrało pociąg, aby poruszać się po kraju; co więcej, 81% kibiców skorzystało z ekologicznego transportu, aby dotrzeć na stadiony. Ponadto ponad 850 000 użytkowników UEFA Fan Pass aktywowało swoje bilety komunikacji miejskiej, aby poruszać się po miastach gospodarzy i ich okolicach.

Jeśli chodzi o Fundusz Klimatyczny UEFA, UEFA zainwestowała 7 mln euro, a 190 klubów amatorskich otrzymało fundusze (w wysokości 4,9 mln euro), natomiast 21 stowarzyszeń regionalnych również przyznało po 100 000 euro (łącznie 2,1 mln euro).

„Zdobądź przeszkolenie, ratuj życie” – piękna idea

Na koniec, w specjalnych stanowiskach do resuscytacji krążeniowo-oddechowej (CPR) w strefach kibica, a także w ramach kampanii „Zdobądź przeszkolenie, ratuj życie”, ponad 35 000 uczestników i kibiców ze wszystkich drużyn nauczyło się i ćwiczyło CPR.

fot. UEFA