PGE Ekstraliga druga, Zmarzlik dziewiąty, a Falubaz liderem…
Forbes, Przegląd Sportowy i Pentagon Research przygotowali zestawienie najbardziej medialnych marek w polskim sporcie w okresie od 13.05.2023 do 12.05.2024. PGE Ekstraliga uplasowała się na drugim miejscu, Bartosz Zmarzlik był dziewiąty, a NovyHotel Falubaz Zielona Góra został liderem wśród klubów żużlowych.
Na czele Iga Świątek
Jeśli chodzi o sportowców, konkurencję zostawiła w tyle Iga Świątek, która zyskała aż 115 tys. publikacji w mediach, co przełożyło się na ekwiwalent mediowy równy blisko 400 mln zł. Drugie miejsce zajął Robert Lewandowski, a trzecie – Hubert Hurkacz. Natomiast na dziewiątej lokacie uplasował się jedyny żużlowiec – Bartosz Zmarzlik (26.200 publikacji, ekwiwalent w wartości mediowej równy 80,1 mln zł).
📱💻📺 #PGEEkstraliga na drugim miejscu, @zmarzlik95 dziewiąty, a NOVYHOTEL @FalubazZG liderem wśród klubów żużlowych.
📊 Takie są wyliczenia opublikowane przez Forbes, Przegląd Sportowy i Pentagon Research w zakresie Najbardziej Medialnych Marek w Polskim Sporcie w okresie od… pic.twitter.com/JyG9ogsN12
— Speedway Ekstraliga (@EkstraligaPL) July 5, 2024
Medialność klubów
Najbardziej medialnym klubem piłkarskim była Legia Warszawa, siatkarskim – Jastrzębski Węgiel, a w żużlu – NovyHotel Falubaz Zielona Góra.
Kolejność w klasyfikacji obejmującej rozgrywki ligowe
Wśród lig sportowych PGE Ekstraliga była druga, wyprzedziła ją tylko piłkarska PKO Bank Polski Ekstraklasa. Najwyższa klasa rozgrywkowa w speedwayu za to uplasowała się wyżej niż siatkarska PlusLiga, Orlen Superliga w piłce ręcznej i Orlen Basket Liga.
fot. speedwayekstraliga.pl