Ekspertka od PR o największej porażce. Dotyczy Roberta Lewandowskiego
Monika Bondarowicz, ekspertka od PR, miała okazję współpracować z Bayernem Monachium, czyli globalną marką piłkarską, Robertem Lewandowskim, ale też z Adrianem Meronkiem. Polski golfista wszedł do mainstreamu.
Monika Bondarowicz od 16 lat zajmuje się strategią komunikacji. Odpowiadała chociażby za strategię wizerunkową Roberta Lewandowskiego. Jest ceniona w Polsce i za granicą, czego dowodzi chociażby to, że pracowała dla inicjatywy ONZ – UN GC Network Poland. Teraz udzieliła wywiadu redakcjom „Przegląd Sportowy Onet” i „Forbes”.
Najcenniejsza lekcja
W rozmowie z Agatą Jankowską Bondarowicz przyznaje, że praca z Bayernem Monachium nauczyła ją najwięcej. Ceni sobie to, że udało się sprawić, by golf, za sprawą Adriana Meronka, przeobraził się ze sportu niszowego w grę bardziej rozpoznawalną. Są tego wymierne efekty – Adrian dwa razy znalazł się w TOP10 Plebiscytu „Przeglądu Sportowego”.
Ekspertka od PR podkreśla, że współpraca z Miko Marczykiem pozwoliła pokazać, czym są rajdy samochodowe, jak silne emocje się z nimi wiążą i jak wymagająca jest to dyscyplina. Z 17-letnim tenisistą Tomaszem Berkietą Bondarowicz buduje wszystko od początku i jest to piękna przygoda z już olbrzymim AVE. Ekspertka od PR wskazuje na 3 benchmarki dobrych praktyk z rynku na przykładzie alabsport, Omega SA i Oshee.
Wiele projektów
Bondarowicz wspomina o projektach specjalnych z fundacją SEXEDPL, które kocha i zwraca uwagę na filmy o Jakubie Błaszczykowskim i Wojciechu Szczęsnym dla Papva Film i Prime Video & Amazon MGM Studios.
Największa porażka
Monika Bondarowicz zdobyła się na ciekawą refleksję, gdy została zapytana o największą porażkę i najtrudniejszy moment w karierze:
–W 2021 roku pod wpływem chwili trudno było mi zrozumieć, dlaczego Robert Lewandowski nie wygrał Złotej Piłki. W mojej opinii zasłużył na nią jak nikt inny. Wszystkie liczby i statystyki przemawiały za nim. Powstał plan konkretnych działań na kilka miesięcy. Zrealizowanych zostało wiele wywiadów z udostępnieniami statystyk i sukcesów Roberta na całym świecie. Pozyskałam kontakty do dziennikarzy z krajów, z którymi nigdy wcześniej nie miałam styczności, na przykład z Afryki czy z Chin. Robert był na wielu okładach, a to wszystko po to, żeby pokazać i przypomnieć skalę jego sukcesów. Bardzo pomógł mi w tym klub Roberta – Bayern Monachium. Dzięki niemu mieliśmy znakomite materiały wideo oraz szczegółowe zestawienia i statystyki, którymi mogłam się dzielić. Wywiady, które zorganizowałam, pojawiły się m.in. w „Sports Illustrated”, „The Athletic”, „The Washington Post”, „The Independent”, „El Pais”, „Kickerze”, „France Football”, „The Telegraph”, „Marce”, The Timesie” i wielu innych światowych tytułach„.
fot. Press Focus