20.06.2024 17:29

Betclic sponsorem tytularnym 1, 2 oraz 3 ligi do końca sezonu 2027/2028

Polski Związek Piłki Nożnej oraz marka Betclic zawarli największą umowę sponsoringową w historii klubowych rozgrywek na szczeblu centralnym. Od 1 lipca 2024 roku rozgrywki drugiego, trzeciego i czwartego poziomu rozgrywkowego w Polsce będą nosiły nazwy Betclic 1 Ligi, Betclic 2 Ligi oraz Betclic 3 Ligi. Umowa obowiązywać będzie przez najbliższe cztery lata, aż do zakończenia […]

Betclic sponsorem tytularnym 1, 2 oraz 3 ligi do końca sezonu 2027/2028

Polski Związek Piłki Nożnej oraz marka Betclic zawarli największą umowę sponsoringową w historii klubowych rozgrywek na szczeblu centralnym. Od 1 lipca 2024 roku rozgrywki drugiego, trzeciego i czwartego poziomu rozgrywkowego w Polsce będą nosiły nazwy Betclic 1 Ligi, Betclic 2 Ligi oraz Betclic 3 Ligi. Umowa obowiązywać będzie przez najbliższe cztery lata, aż do zakończenia sezonu 2027/2028.

Przełom dla 3 ligi

Rozpoczęcie współpracy z Betclic jest kamieniem milowym w rozwoju polskiego futbolu. Pod względem wartości finansowej to największa umowa sponsoringowa dotycząca piłki klubowej podpisana przez PZPN. Ponadto po raz pierwszy sponsoringiem tytularnym objęte zostają rozgrywki 3 ligi. Dzięki temu beneficjentami wsparcia Betclic w każdym sezonie będzie aż 108 klubów z trzech poziomów rozgrywkowych. Nigdy wcześniej tak duża liczba profesjonalnych drużyn piłkarskich w Polsce nie była objęta wsparciem jednego podmiotu.

Komentarz przedstawiciela Betclic Polska

– Dziś oficjalnie ogłaszamy rozpoczęcie współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej i możemy nazwać się dumnym Sponsorem Tytularnym rozgrywek Betclic 1. Ligi, Betclic 2. Ligi i Betclic 3. Ligi. Niezwykle cieszy nas tak szeroki zakres współpracy i pragniemy bardzo podziękować za proces przygotowywania tych działań naszym partnerom z Polskiego Związku Piłki Nożnej, Pierwszej Ligi Piłkarskiej oraz telewizji TVP Sport – powiedział Bartłomiej Płoskonka, country manager Betclic Polska.

– Betclic już od kilku lat angażuje się w rozwój sportu w Polsce. Jako sponsor jesteśmy aktywni nie tylko w piłce nożnej. Wyróżnikiem naszej marki w tym zakresie jest duże zaangażowanie i kreatywne podejście do działań sponsoringowych. Wybraliśmy własny kurs w komunikacji marketingowej i niezwykle istotne jest dla nas aktywizowanie kibiców poprzez liczne inicjatywy i ciekawe projekty. Fani mogą wyczekiwać z naszej strony atrakcji w mediach społecznościowych, ale także obecności na stadionach oraz w swoich miastach. Jeszcze przed startem sezonu rozpoczniemy nową kampanię wizerunkową, w której nasze zaangażowanie w polski futbol będzie odgrywać główną rolę – dodaje.

Wypowiedzi sekretarza generalnego i prezesa 1 ligi

– Polski Związek Piłki Nożnej podejmuje aktywne i skuteczne działania na rzecz pozyskiwania nowych sponsorów. Umowa z firmą Betclic to największa umowa sponsoringowa w historii rozgrywek klubowych w naszym kraju. Dzięki współpracy z firmą Betclic rozgrywki 1, 2 oraz 3. ligi mają niepowtarzalną szansę, aby wejść na wyższy poziom organizacyjny. Skorzystają na tym kluby występujące w tych rozgrywkach, jak również Polski Związek Piłki Nożnej. Ogromnie cieszy nas nie tylko bezprecedensowa skala sponsoringu, obejmująca aż trzy poziomy rozgrywkowe, ale także wspólnie wypracowana z marką Betclic strategia, obejmująca uatrakcyjnienie produktu na wielu poziomach: broadcastu, contentu, aktywacji skierowanych do kibiców – mówi Łukasz Wachowski, sekretarz generalny PZPN.

– Współpraca z firmą Betclic zapowiada się niezwykle emocjonująco! Cieszymy się, że pierwszoligowy produkt, który budowany jest konsekwentnie od wielu lat, zyskał zainteresowanie w oczach międzynarodowej firmy o tak uznanej marce. Nadchodząca współpraca to perspektywa dalszego rozwoju dla samych rozgrywek, ale przede wszystkim wymierne korzyści dla kibiców, którzy mogą oczekiwać wielu ciekawych projektów zarówno w przestrzeni online, jak i offline. Przed nami nowe wyzwania, na które pierwszoligowe środowisko jest gotowe – mówi Marcin Janicki, prezes 1 ligi.

Zmiana identyfikacji wizualnej

Pozyskanie nowego sponsora tytularnego oznacza zmianę dotychczasowej identyfikacji wizualnej objętych umową rozgrywek. Oprócz nazwy, aktualizacji ulegną również logotypy lig, które trafią na koszulki każdego ze 108 klubów, a także będą prezentowane na bandach reklamowych czy podczas transmisji meczów w telewizji TVP Sport. Co więcej, w centralnym punkcie koszulek znajdzie się także logotyp Sponsora, a wszystkie mecze Betclic 1 Ligi oraz wybrane spotkania w każdej kolejce Betclic 2 Ligi będzie można obejrzeć za darmo w jego aplikacji.

Wsparcie bazowe dla klubów

– To szczególnie godny zaakcentowania element naszej współpracy, ale nie ostatni, o którym warto wspomnieć – podkreśla Bartłomiej Płoskonka. – Kluby objęte patronatem Betclic otrzymają pokaźne wsparcie bazowe, jednak każdy z zespołów ma ponadto możliwość dołączenia do programu afiliacyjnego. W ramach niego, dzięki zaangażowaniu kibiców, Betclic przekaże klubom dodatkowe środki – dodał.

W programie nie będzie limitów maksymalnego wsparcia. Jest otwarty dla wszystkich 108 uczestników rozgrywek w każdym sezonie. To dodatkowy aspekt finansowego połączenia z aktywizacją fanów. Co więcej, Betclic otwiera program również dla każdego zainteresowanego klubu uczestniczącego w rozgrywkach 4 ligi we wszystkich szesnastu województwach w Polsce.

fot. PZPN

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski