Aktualności 20 czerwca 2024

Sukces polskiej marki dzięki stylizacji Michała Probierza

W pierwszym meczu reprezentacji Polski w EURO 2024 zrobiło się głośno o Michale Probierzu za sprawą oryginalnego stroju selekcjonera. Marka Lancerto, która uszyła garnitur, zyskała reklamę wartą ponad milion złotych – Instytut Monitorowania Mediów przygotował analizę dla PRoto.pl.

16 czerwca 2024 roku Polska rozegrała pierwszy mecz w tym turnieju. To była ostatecznie przegrana potyczka z Holendrami. Polacy ulegli Oranje, ale pozostawili po sobie dobre wrażenie, natomiast marka Lancerto wręcz zachwyciła. To właśnie ta firma ubiera trenera polskiej kadry, Michała Probierza.

Co miał na sobie Michał Probierz?

Beżowy garnitur z dwurzędową kamizelką w kratę, biała koszula, brązowe buty i granatowy krawat – tak zaprezentował się selekcjoner reprezentacji Polski. A to nie wszystko, bo szyku dodawały mu jeszcze inne atrybuty – zegarek, sygnet i polska flaga wpięta w klapę. Ta stylizacja zyskała rozgłos na świecie.

Reakcje światowych mediów

BBC Sport podkreśliło, że Probierz był tak szykowny, iż wypadł lepiej pod względem stylizacji niż znany z elegancji Gareth Southgate. Hiszpańskie radio Cadena Cope zwracało uwagę na to, że nasz selekcjoner zaprezentował klasę tym ubiorem.

Inwencja Mr. Vintage i Lancerto

Stylizację przygotowali Michał Kędziora, znany w sieci jako Mr.Vintage, oraz marka Lancerto. Twórca internetowy i ekspert w dziedzinie mody męskiej zaznaczył na blogu, że pełnił funkcję zewnętrznego konsultanta-stylisty trenera, zatem przygotował pełną koncepcję wizerunkową, w tym wybór stylu, kolorów, tkanin czy dodatków. Była to pierwsza w historii oficjalna kolekcja selekcjonera.

Wzrost medialności marki o ponad 2000 proc.

Analiza Instytutu Monitorowania Mediów opracowana dla PRoto.pl, od 16 do 19 czerwca 2024 roku (do godziny 11:00) w polskich mediach (prasie, radiu, telewizji, internecie i mediach społecznościowych) dowodzi, że ukazało się ponad 300 publikacji na temat marki Lancerto a propos „stylówki” Michała Probierza z meczu przeciwko Holandii. Ponadto z analizy wynika, że jeszcze kilka dni wcześniej (w dniach 13–15 czerwca) o marce nie było tak głośno. Świadczyć o tym może stosunkowo niewiele, kilkanaście wzmianek w mediach. A zatem odnotowano wzrost medialności marki o ponad 2000 proc.

Portal proto.pl podkreśla imponujący zasięg publikacji:

Analitycy IMM szacują, że zasięg wszystkich 315 publikacji, w których wzmiankowano Lancerto w kontekście Michała Probierza, wyniósł 4,8 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. Oznacza to, że średnio co siódmy statystyczny Polak powyżej 15 roku życia mógł mieć kontakt z informacją o marce„.

I dodaje:

Ekwiwalent reklamowy (AVE) analizowanych materiałów z okresu 16-19 czerwca – czyli równowartość kwoty, którą należałoby zapłacić, gdyby publikacje były płatną reklamą – wyniósł z kolei ponad 1,1 mln złotych„.

fot. proto.pl