17.06.2024 20:23

Raków Częstochowa zrobił viral w… Portugalii

Raków Częstochowa postarał się, by odejście Vladana Kovacevicia mogło posłużyć do zbudowania zasięgów na bazie kibiców jego nowego klubu – Sportingu Lizbona. Historyczna sprzedaż W czerwcu bramkarz, który wyrobił sobie renomę w Ekstraklasie, dołączył do lizbońskiego Sportingu. Według włoskiego dziennikarza, który specjalizuje się w newsach transferowych, czyli Fabrizio Romano kwota transferu sięga sześciu milionów euro, […]

Raków Częstochowa zrobił viral w… Portugalii

Raków Częstochowa postarał się, by odejście Vladana Kovacevicia mogło posłużyć do zbudowania zasięgów na bazie kibiców jego nowego klubu – Sportingu Lizbona.

Historyczna sprzedaż

W czerwcu bramkarz, który wyrobił sobie renomę w Ekstraklasie, dołączył do lizbońskiego Sportingu. Według włoskiego dziennikarza, który specjalizuje się w newsach transferowych, czyli Fabrizio Romano kwota transferu sięga sześciu milionów euro, co oznacza, że golkiper został najdroższym zawodnikiem sprzedanym przez częstochowian.

Kreatywność Rakowa

Raków stworzył specjalną grafikę nawiązującą do klasycznego portugalskiego azulejos. Efekt był znakomity, blisko dwustutysięczne zasięgi. Był to zdecydowanie najlepszy post związany z odejściem Vladana Kovacevicia, biorąc pod uwagę sociale obu klubów.

Komentarz przedstawiciela Rakowa

O szczegółach mówi nam Michał Hardek, dyrektor marketingu i komunikacji Rakowa Częstochowa:

W przypadku komunikacji o Vladanie wiedzieliśmy, jak ważnym zawodnikiem był on dla naszych kibiców, ale też zdawaliśmy sobie sprawę do jak wielkiego klubu odchodzi. Potencjał Sportingu doskonale było widać przy okazji Ligi Europy, w której Raków rywalizował przeciwko Portugalczykom. Już tam staraliśmy się wchodzić w interakcję z klubami i fanami Sportingu, a także wyłapywać pewne kody kulturowe. Takie zabiegi niemal zawsze są gwarancją dobrych zasięgów i budują pozytywny PR wokół klubu – wręcz otwierają go na nowego kibica. Co do tych konkretnych postów – była to praca całego zespołu, który kolejny raz pokazał kreatywność, a całość została moim zdaniem bardzo fajnie zaprezentowana przez jednego z naszych grafików. Kontynuacją komunikacji był event na Placu Biegańskiego, w którym kibice mieli okazje osobiście podziękować Vladanowi, a także otrzymać plakat z dedykowaną grafiką, która była prezentowana w social mediach komentuje Hardek

fot. Raków Częstochowa

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski