Dlaczego sponsorzy chcą być zaangażowani w EURO 2024?
Na to pytanie odpowiada UEFA na swojej stronie. Alipay+, Booking.com, Coca-Cola, Unilever – to tylko kilka z największych globalnych marek, które zdecydowały się na współpracę przy finałach mistrzostw Europy. Bycie częścią kultowego, globalnego wydarzenia sportowego Piłka nożna jest najpopularniejszym sportem na świecie, a nie ma wiele większych wydarzeń piłkarskich niż EURO. Dla sponsorów to odpowiednik […]
Na to pytanie odpowiada UEFA na swojej stronie. Alipay+, Booking.com, Coca-Cola, Unilever – to tylko kilka z największych globalnych marek, które zdecydowały się na współpracę przy finałach mistrzostw Europy.
Bycie częścią kultowego, globalnego wydarzenia sportowego
Piłka nożna jest najpopularniejszym sportem na świecie, a nie ma wiele większych wydarzeń piłkarskich niż EURO. Dla sponsorów to odpowiednik nieruchomości premium – nie tylko seria meczów piłkarskich, ale międzynarodowe wydarzenie angażujące miliony ludzi.
– Jesteśmy podekscytowani, że możemy połączyć naszą markę z tak kultowym, globalnym wydarzeniem sportowym – mówi Javier Meza, starszy wiceprezes ds. marketingu w firmie Coca-Cola w Europie, przedstawiciel jednego z oficjalnych globalnych sponsorów EURO 2024.
Niepowtarzalna okazja do nawiązania kontaktu z fanami
Partnerstwo przy okazji takiej imprezy oferuje markom niepowtarzalną okazję do zwiększenia swojej widoczności, nawiązania kontaktu z rynkami na całym świecie i stania się powszechnie znanymi. Szacuje się, że EURO 2024 przyciągnie oszałamiającą łączną widownię na żywo liczącą około pięciu miliardów.
⚽ #EURO2024 is one of the most prestigious and in-demand events in global sport, attracting some of the world's biggest companies as sponsors.
We look at 5️⃣ reasons why brands want to become a tournament partner: ⬇️
— UEFA (@UEFA) June 14, 2024
Michael Shu, dyrektor zarządzający producenta pojazdów o nowej energii BYD Europe, komentuje:
– BYD jest dumny, że jest pierwszym partnerem e-mobilności dla tego prestiżowego wydarzenia sportowego, które umożliwi nam zaprezentowanie naszych najnowszych osiągnięć w dziedzinie pojazdów elektrycznych szerokiemu gronu odbiorców – wyjaśnia.
Stawianie na jakość
Ranga EURO zachęca marki, by wziąć udział w rywalizacji o to, aby ich produkty i usługi były z nim powiązane.
– Hisense jest w stanie nawiązać kontakt z konsumentami na całym świecie poprzez nasze sponsorowanie sportu, co jest świetnym sposobem na zbudowanie zaufania do naszej marki – mówi Fisher Yu, prezes Hisense Group.
To z kolei oznacza, że EURO może przyciągnąć sponsorów i skorzystać z produktów wiodących marek, takich jak Engelbert Strauss, oficjalny partner EURO w zakresie odzieży roboczej i vivo, który produkuje oficjalny smartfon turnieju.
Wkład w cele zrównoważonego rozwoju
Zrównoważony rozwój wydarzeń oraz cele środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego (ESG) były podstawą planowania i organizacji EURO 2024, a sponsorzy chętnie pomagają w osiągnięciu tych celów. Na przykład Lidl promuje zdrowy tryb życia, oferując świeże owoce w strefach kibica, a Coca-Cola będzie zachęcać kibiców do recyklingu opakowań po napojach, podczas gdy BYD zapewnia dużą flotę pojazdów elektrycznych.
Aby zachęcić do korzystania z transportu publicznego, Deutsche Bahn – jeden z pięciu krajowych sponsorów – oferuje zniżki posiadaczom biletów podróżującym pociągiem w Niemczech, podczas gdy posiadacze biletów na mecze są uprawnieni do 36-godzinnego bezpłatnego biletu na podróż.
Cyfrowe innowacje
Partnerzy medialni UEFA zapewniają relacje na setkach rynków globalnych, podczas gdy wiedza sponsorów pomaga zwiększyć zasięg turnieju, a wielu z nich oferuje fanom wyjątkowe promocje i doświadczenia.
Internetowy rynek AliExpress jest wyłącznym partnerem platformy e-commerce dla EURO, oferując fanom zniżki i oferty. Partner technologiczny Atos, wieloletni partner męskich rozgrywek reprezentacji narodowych UEFA, dostarczy usługi informatyczne dla EURO, pomagając w zarządzaniu wydarzeniem i dystrybucji danych i statystyk meczowych do nadawców.
– Będziemy ściśle współpracować z AliExpress, aby cyfrowe doświadczenie fanów tego letniego widowiska było jak najbardziej ekscytujące, wprowadzając kolejne innowacje dla fanów piłki nożnej – mówi Guy-Laurent Epstein, dyrektor ds. marketingu UEFA.
– Świat staje się coraz bardziej zdigitalizowany, a dzięki Atosowi jako naszemu partnerowi technologicznemu zapewniamy, że będziemy mieć całą niezbędną wiedzę technologiczną, aby pomóc dostarczyć nasze zawody milionom fanów na całym świecie.