15.06.2024 16:53

Dlaczego sponsorzy chcą być zaangażowani w EURO 2024?

Na to pytanie odpowiada UEFA na swojej stronie. Alipay+, Booking.com, Coca-Cola, Unilever – to tylko kilka z największych globalnych marek, które zdecydowały się na współpracę przy finałach mistrzostw Europy. Bycie częścią kultowego, globalnego wydarzenia sportowego Piłka nożna jest najpopularniejszym sportem na świecie, a nie ma wiele większych wydarzeń piłkarskich niż EURO. Dla sponsorów to odpowiednik […]

Dlaczego sponsorzy chcą być zaangażowani w EURO 2024?

Na to pytanie odpowiada UEFA na swojej stronie. Alipay+, Booking.com, Coca-Cola, Unilever – to tylko kilka z największych globalnych marek, które zdecydowały się na współpracę przy finałach mistrzostw Europy.

Bycie częścią kultowego, globalnego wydarzenia sportowego

Piłka nożna jest najpopularniejszym sportem na świecie, a nie ma wiele większych wydarzeń piłkarskich niż EURO. Dla sponsorów to odpowiednik nieruchomości premium – nie tylko seria meczów piłkarskich, ale międzynarodowe wydarzenie angażujące miliony ludzi.

Jesteśmy podekscytowani, że możemy połączyć naszą markę z tak kultowym, globalnym wydarzeniem sportowym – mówi Javier Meza, starszy wiceprezes ds. marketingu w firmie Coca-Cola w Europie, przedstawiciel jednego z oficjalnych globalnych sponsorów EURO 2024.

Niepowtarzalna okazja do nawiązania kontaktu z fanami

Partnerstwo przy okazji takiej imprezy oferuje markom niepowtarzalną okazję do zwiększenia swojej widoczności, nawiązania kontaktu z rynkami na całym świecie i stania się powszechnie znanymi. Szacuje się, że EURO 2024 przyciągnie oszałamiającą łączną widownię na żywo liczącą około pięciu miliardów.

Michael Shu, dyrektor zarządzający producenta pojazdów o nowej energii BYD Europe, komentuje:

BYD jest dumny, że jest pierwszym partnerem e-mobilności dla tego prestiżowego wydarzenia sportowego, które umożliwi nam zaprezentowanie naszych najnowszych osiągnięć w dziedzinie pojazdów elektrycznych szerokiemu gronu odbiorców wyjaśnia.

Stawianie na jakość

Ranga EURO zachęca ​​marki, by wziąć udział w rywalizacji o to, aby ich produkty i usługi były z nim powiązane.

Hisense jest w stanie nawiązać kontakt z konsumentami na całym świecie poprzez nasze sponsorowanie sportu, co jest świetnym sposobem na zbudowanie zaufania do naszej marki mówi Fisher Yu, prezes Hisense Group.

To z kolei oznacza, że ​​EURO może przyciągnąć sponsorów i skorzystać z produktów wiodących marek, takich jak Engelbert Strauss, oficjalny partner EURO w zakresie odzieży roboczej i vivo, który produkuje oficjalny smartfon turnieju.

Wkład w cele zrównoważonego rozwoju

Zrównoważony rozwój wydarzeń oraz cele środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego (ESG) były podstawą planowania i organizacji EURO 2024, a sponsorzy chętnie pomagają w osiągnięciu tych celów. Na przykład Lidl promuje zdrowy tryb życia, oferując świeże owoce w strefach kibica, a Coca-Cola będzie zachęcać kibiców do recyklingu opakowań po napojach, podczas gdy BYD zapewnia dużą flotę pojazdów elektrycznych.

Aby zachęcić do korzystania z transportu publicznego, Deutsche Bahn – jeden z pięciu krajowych sponsorów – oferuje zniżki posiadaczom biletów podróżującym pociągiem w Niemczech, podczas gdy posiadacze biletów na mecze są uprawnieni do 36-godzinnego bezpłatnego biletu na podróż.

Cyfrowe innowacje

Partnerzy medialni UEFA zapewniają relacje na setkach rynków globalnych, podczas gdy wiedza sponsorów pomaga zwiększyć zasięg turnieju, a wielu z nich oferuje fanom wyjątkowe promocje i doświadczenia.

Internetowy rynek AliExpress jest wyłącznym partnerem platformy e-commerce dla EURO, oferując fanom zniżki i oferty. Partner technologiczny Atos, wieloletni partner męskich rozgrywek reprezentacji narodowych UEFA, dostarczy usługi informatyczne dla EURO, pomagając w zarządzaniu wydarzeniem i dystrybucji danych i statystyk meczowych do nadawców.

Będziemy ściśle współpracować z AliExpress, aby cyfrowe doświadczenie fanów tego letniego widowiska było jak najbardziej ekscytujące, wprowadzając kolejne innowacje dla fanów piłki nożnej mówi Guy-Laurent Epstein, dyrektor ds. marketingu UEFA.

Świat staje się coraz bardziej zdigitalizowany, a dzięki Atosowi jako naszemu partnerowi technologicznemu zapewniamy, że będziemy mieć całą niezbędną wiedzę technologiczną, aby pomóc dostarczyć nasze zawody milionom fanów na całym świecie.

fot. UEFA
Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski