Koszykarska Liga Mistrzów osiągnęła nowe rekordy w zasięgu cyfrowym i mediach społecznościowych
Sezon 2023/24 Basketball Champions League oferował zaskakujące rozstrzygnięcia i zapoczątkował innowacje w europejskiej koszykówce klubowe. Nie tylko dzięki wprowadzeniu ASB GlassFloor podczas Final Four w Belgradzie.
Podobnie jak w poprzednich siedmiu sezonach, zasięg cyfrowy BCL nadal się rozwijał. Ta wciąż młoda liga od samego początku kładła duży nacisk na swoją obecność w mediach społecznościowych i cyfrowych, a liczby z sezonu ósmego pokazują, że to wczesne zaangażowanie wciąż przekłada się na ciągły wzrost.
Całkowita liczba obserwujących ligę na platformach społecznościowych przekroczyła 2,64 miliona, przy czym największe wzrosty odnotowano na Instagramie i TikToku. Oba prawie o 10 procent wyższe w porównaniu do siódmego sezonu. Jednak to Facebook pozostaje najpopularniejszą platformą wśród fanów BCL.
Całkowita liczba wyświetleń wideo wzrosła do 58 milionów, w porównaniu do 50 milionów w poprzednim sezonie. Całkowite zaangażowanie, czyli suma wszystkich interakcji z postem w mediach społecznościowych, wzrosło do 2,6 miliona z dwóch milionów rok wcześniej.
Oficjalna strona internetowa rozgrywek, championsleague.basketball.com, odnotowała około trzech milionów odsłon od początku sezonu do końca Final Four, przy czym użytkownicy z Hiszpanii, Grecji i Niemiec stanowili ponad 41 procent całkowitej liczby odwiedzin. Co ciekawe, 5 procent odwiedzających pochodziło ze Stanów Zjednoczonych, co uczyniło je najważniejszym krajem spoza Europy.
📈 Breaking records on and off the court in our 𝟖𝐭𝐡 𝐝𝐢𝐠𝐢𝐭𝐚𝐥 #BasketballCL 𝐬𝐞𝐚𝐬𝐨𝐧! Click here for the full news 📰 https://t.co/EsTE5kyx0I . pic.twitter.com/aLqheUM13w
— Basketball Champions League (@BasketballCL) June 11, 2024
Kluby biorące udział w BCL są oczywiście prawdziwymi beneficjentami cyfrowego wzrostu, bezpośrednio lub pośrednio. Tofas Bursa z pewnością odnotował największy bezpośredni wzrost w sezonie, gdy liczba obserwujących ich platformy społecznościowe wzrosła o imponujące 53 procent, w tym o niesamowite ponad tysiąc procent (1300 procent) na TikToku.
Unicaja, mistrzowie sezonu 2023/24, odnotowali ogólny wzrost obecności w mediach społecznościowych o 9 procent. Było to w dużej mierze spowodowane wzrostem o 23 procent na ich kanale Instagram, gdzie Hiszpanie prowadzili we wszystkich 32 klubach, które wzięły udział w ósmym sezonie.
Inny klub z Półwyspu Iberyjskiego, SL Benfica Lizbona, prowadził w rankingach pod względem wzrostu na platformie X (Twitter), z 16-procentowym wzrostem liczby obserwujących.
Główne wydarzenie sezonu, Belgrad Final Four, było również najważniejszym momentem roku pod względem zaangażowania cyfrowego, z całkowitą liczbą interakcji wzrastającą o 26 procent w porównaniu do turnieju w 2023 roku, osiągając 721 tysięcy.
fot. Basketball Champions League