Wielki sukces Pucharu Tymbarku. „Angażujemy się w ten projekt, bo w niego wierzymy”
Za nami już XXIV edycja Pucharu Tymbarku. Najlepsi młodzi piłkarze i piłkarki z całej Polski w poniedziałek 10 czerwca spotkali się na PGE Narodowym w Warszawie. – Odpowiedzialność społeczna, która wynika z DNA marki, czy strategii zrównoważonego rozwoju jest autentyczna, bo dzieje się to przez kilkanaście lat – powiedział nam Daniel Karaś, CSR Manager w grupie Maspex.
Spotkania były sędziowane m.in. przez Szymona Marciniaka, Tomasza Musiała i Monikę Mularczyk. Na ogólnopolskich finałach pojawili się nastolatkowie z całego kraju. Widzieliśmy piękne bramki, walkę do samego końca, łzy radości, ale też momentami wielki smutek…
– XXIV edycja Pucharu Tymbarku przebiegła fantastycznie. Mieliśmy 11 200 zapisanych drużyn. W turnieju bierze udział coraz więcej dziewczynek i to też bardzo cieszy. Nasza impreza dynamicznie się rozwija. Widzimy efekty społeczne i sportowe. Z jednej strony mamy poczucie, że co czwarta szkoła jest zaangażowana w projekt i coraz więcej dziewczynek gra w piłkę nożną. Widzimy rosnące zaangażowanie ze strony nauczycieli w szkołach podstawowych. W kadrze na Euro 2024 jest 14 byłych uczestników Pucharu Tymbarku. Mamy poczucie, że ten efekt sportowy też się realizuje – powiedział nam Daniel Karaś.
Dziś na @PGENarodowy poznaliśmy zwycięzców XXIV edycji #PucharTymbarku⚽️💚!
🥇U-10 DZ: SP Sierakowo
🥇U-10 CH: "Traktorki" (Warszawa)
🥇U-12 DZ: UKS SAP "Szóstka" Brzeg
🥇U-12 CH: SP 7 Leszno "Wirtuozi Futbolu"Gratulacje dla zwycięzców i ogromne brawa dla wszystkich… pic.twitter.com/ygjcQ98AdC
— Dorota Liszka (@Dorota_Liszka) June 10, 2024
Za rok będziemy świadkami jubileuszowej, 25. edycji tych wyjątkowych zmagań. Organizatorzy mają nadzieję, że do rywalizacji dołączy jeszcze większa liczba drużyn.
– Chcielibyśmy, aby za rok wręcz 80 procent szkół brało udział w Pucharze Tymbarku. Duże ukłony i podziękowania dla wszystkich nauczycieli i trenerów, którzy się zaangażowali w tegoroczną edycję. To naturalna droga, aby zachęcać dzieci do uprawiania piłki nożnej. Najzdolniejszym można umożliwić przebicie się z umiejętnościami i talentem nawet do młodzieżowych reprezentacji. Dzieci z największym potencjałem są wychwytywane przez skautów PZPN, selekcjonerów młodzieżowej kadry. Na turnieju finałowym był z nami trener Marcin Kasprowicz. W jego drużynie, która sięgnęła po brąz mistrzostw Europy U17 kobiet, ponad 90 procent zawodniczek grało kiedyś w Pucharze Tymbarku. Widzimy, że droga z podwórka na stadion jest realna. Wszystko zaczyna się od wsparcia rodziców, nauczycieli i trenerów oraz chęci samego dziecka – dodał nasz rozmówca.
Turniej na dobre zakorzenił się w świadomości młodych piłkarzy, trenerów, kibiców czy dziennikarzy. Tymbark od lat organizuje to niepowtarzalne sportowe wydarzenie. Przy okazji realizuje swoją strategię społecznej odpowiedzialności biznesu.
– Puchar Tymbarku jest największym turniejem piłkarskim dla dzieci w Europie. Tymbark od 18 lat jest generalnym sponsorem. Angażujemy się w ten projekt, bo w niego wierzymy. Odpowiedzialność społeczna, która wynika z DNA marki, czy strategii zrównoważonego rozwoju jest autentyczna, bo dzieje się to przez kilkanaście lat. Nie robimy tego raz na jakiś czas, w ramach działalności marketingowej. Mocno wierzymy w projekt, od lat jesteśmy zaangażowani i widzimy jego społeczne oraz sportowe efekty – podsumował Karaś.