Słynny sterowiec Goodyear Blimp nad torem wyścigu Le Mans
Piąty raz z rzędu sterowiec Goodyear Blimp będzie latał nad torem Le Mans, towarzysząc zmaganiom w 24-godzinnym wyścigu i stanowiąc dodatkową atrakcję dla setek tysięcy fanów sportów motorowych. Pojawi się na niebie w piątek, 14 czerwca, a będzie można go obserwować do niedzieli, 16 czerwca – w harmonogramie zaplanowano 20h lotów. – Sterowiec Goodyear Blimp […]
Piąty raz z rzędu sterowiec Goodyear Blimp będzie latał nad torem Le Mans, towarzysząc zmaganiom w 24-godzinnym wyścigu i stanowiąc dodatkową atrakcję dla setek tysięcy fanów sportów motorowych. Pojawi się na niebie w piątek, 14 czerwca, a będzie można go obserwować do niedzieli, 16 czerwca – w harmonogramie zaplanowano 20h lotów.
– Sterowiec Goodyear Blimp to symbol i od dziesięcioleci nasz powietrzny ambasador obecny podczas wielu międzynarodowych wydarzeń sportowych i kulturalnych. Odkąd Goodyear powrócił do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2020 roku, sterowiec stał się popularnym elementem wydarzeń na Circuit de la Sarthe. Cieszymy się, że możemy kontynuować tę tradycję również w tym roku. Obserwując zmagania na torze, warto spojrzeć również w górę! – powiedział Luca Andreoni, dyrektor Goodyear ds. marek konsumenckich w EMEA.
Dane dotyczące sterowca Goodyear Blimp
Mierzy 75 metrów długości, ma 19,5 metra szerokości i 17,4 metra wysokości, jest obecnie największym tego typu statkiem powietrznym na świecie. Objętość jego powłoki wynosi 8425 m3 i jest ona wypełniona niepalnym helem dla zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa. Sterowiec może zabrać na pokład 14 pasażerów, a za sterami zasiada dwóch pilotów.
Specyfika statków powietrznych
Obecnie w Ameryce Północnej i Europie działają cztery statki powietrzne Goodyear Blimp, powszechnie nazywane sterowcami, ale gdyby rozpatrywać je w ujęciu technologicznym, są to Zeppeliny (model NT). Każdy z nich napędzany jest trzema silnikami o mocy 200 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości 125 km/h i zasięgu 1000 km.
Gdzie stacjonuje?
Zwykle poruszają się wzdłuż głównych dróg lub autostrad i mogą latać maksymalnie na wysokości 3000 metrów. Na co dzień Goodyear Blimp w Europie stacjonuje w bazie na lotnisku Essen/Mülheim w niemieckim regionie Ren-Ruhra, a jego amerykańskie bazy mieszczą się w Ohio, na Florydzie i w Kalifornii.
Powietrzny ambasador Goodyeara od ponad wieku
Pierwszy raz sterowce Goodyeara wzbiły się w powietrze w 1910 r., a marka należy do pionierów rozwoju tej formy podróży lotniczych. W latach 50. XX w. sterowiec Goodyear Blimp służył do realizacji transmisji telewizyjnych z powietrza – zadebiutował podczas Parady Róż i meczu futbolu amerykańskiego Rose Bowl w 1955 roku jako pierwsza platforma kamerowa w branży. Od tego czasu sterowce Goodyear Blimp są stałym elementem wydarzeń, od Super Bowl po królewskie wesela i wiele innych, odwiedzając około 200 imprez rocznie.
Goodyear – prężnie działająca firma
Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 71 000 osób i wytwarza swoje produkty w 55 zakładach w 22 krajach świata. Jej dwa ośrodki innowacyjności w Akron w stanie Ohio i w Colmar – Berg w Luksemburgu dążą do opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają standardy technologiczne i eksploatacyjne dla całej branży. Więcej informacji o firmie Goodyear i jej produktach można znaleźć na https://news.goodyear.eu/pl-pl/.
fot. Goodyear