Aktualności 7 czerwca 2024

Główni partnerzy podsumowali sezon PKO BP Ekstraklasy

Zakończony sezon PKO BP Ekstraklasy oznacza podsumowanie także dla sponsorów rozgrywek, zwłaszcza tych największych.

Chyba już można mówić o modzie na PKO BP Ekstraklasę. Drugi raz z rzędu frekwencja na stadionach wzrosła o 30 proc., licząc sezon do sezonu i wyniosła teraz aż 3,7 mln widzów. Jeszcze kilkanaście lat temu takie liczby byłyby nie do pomyślenia, a dziś prezesi mówią, ze nie chcą się zatrzymywać. Na najwyższy poziom wracają wielkie firmy: Lechia Gdańsk, GKS Katowice i po 32 latach Motor Lublin. Można się spodziewać wypełnionych trybun.

Do tego trzeba dodać oglądalność w telewizji – tutaj według danych opracowanych przez Sponsoring Insight jesienią najlepiej wypadały Lech Poznań i Legia Warszawa ze średnią około 100 tys. widzów jesienią. Wiosną, kiedy jeden mecz z każdej kolejki pojawił się w  TVP, liczby były jeszcze większe. Nic dziwnego, że sponsorzy rozgrywek są zadowoleni, zwłaszcza partner tytularny, którym od kilku lat jest największy polski bank.

PKO Bank Polski jest Partnerem Tytularnym rozgrywek Ekstraklasy od 2019 roku. W 2023 roku umowa została przedłużona o kolejne 4 lata, do sezonu 2026/2027. Ekspozycja Banku w ramach projektu sponsoringowego jest mierzona przy pomocy tzw. ekwiwalentu reklamowego, a sezon 2023/2024 był pod tym względem rekordowy dla marki PKO Banku Polskiego – mówi Piotr Szefer, Dyrektor ds. Ekstraklasy w PKO Banku Polskim.

W podobnym tonie wypowiada się Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego, który promuje przy rozgrywkach markę LOTTO.

Bycie partnerem głównym rozgrywek PKO BP Ekstraklasy jest dla nas korzystne biznesowo, ale również bardzo prestiżowe. Jako Totalizator Sportowy, czyli największa spółka z branży rozrywkowej, z przyjemnością wspieramy najważniejszą ligę piłki nożnej w Polsce. Mecze piłkarskie na poziomie ekstraklasy charakteryzują się olbrzymią frekwencję na co dzień. A dodatkowo takie momenty, jak zakończenie sezonu, jeszcze potęgują zainteresowanie i powodują, że trybuny wypełniają się do ostatniego miejsca – mówi Rafał Krzemień, Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego.

Obie marki starały się wykorzystać możliwości, jakie daje współpraca z najpopularniejszą polską ligą, oprócz standardowej ekspozycji przy okazji meczów. Totalizator Sportowy oferował m.in. wejściówki, a nawet bilety VIP na mecze w ramach promocji „Akcja Ekstraklasa”. Gracze mogli też otrzymać środki bonusowe za kupienie losów.

Lotto jest partnerem gry Fantasy Ekstraklasa oraz przyznaje nagrody „Numer Miesiąca” i „Numer Sezonu” dla wyróżniających się piłkarzy. Logotypy obu sponsorów były też na strojach wszystkich drużyn grających na najwyższym poziomie w Polsce.

Możliwość wygrywania biletów na mecze oferował swoim klientom także bank.

Marka PKO Banku Polskiego jest doskonale widoczna na stadionach podczas wszystkich meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy. Przyczyniają się do tego świadczenia wizerunkowe, takie jak ekspozycja logotypu Banku na bandach reklamowych, na banerach oraz płycie boiska – w postaci dedykowanego koła środkowego umieszczanego na środku boiska przed meczem i w przerwie. Obecność PKO Banku Polskiego na stadionach jest dodatkowo wzmacniana poprzez specjalne inicjatywy – np. organizację eskorty dziecięcej, poświęconej wyjątkowym okolicznościom (np. na 105 – lecie odzyskania niepodległości albo z okazji Dnia Dziecka). Kontynuacja współpracy oznacza, że logotyp PKO Banku Polskiego pozostanie w oficjalnym logo i nazwie rozgrywek. Ponadto, będzie obecny m.in. na grafikach podczas transmisji 306 meczów w sezonie, w brandingu na stadionach 18 klubów oraz na rękawkach koszulek piłkarzy. Współpraca to synergia siły dwóch marek jako PKO Bank Polski Ekstraklasa – mówi Szefer.

Największy polski bank zachęca kibiców do korzystania z oficjalnej karty płatniczej rozgrywek.

Oficjalna Karta Ekstraklasy niezmiennie cieszy się dużą popularnością wśród klientów PKO Banku Polskiego. Od czasu j wprowadzenia do oferty wydano już ponad 90 tysięcy kart z wizerunkami klubów. Wynik ten z każdym miesiącem się powiększa. Przewidujemy, że trend ten będzie się utrzymywał wraz z rosnącym, rekordowym zainteresowaniem rozgrywkami PKO Bank Polski Ekstraklasy w ostatnim okresie. W sezonie 2024/2025 wspólnie z Ekstraklasą i klubami położymy jeszcze większy nacisk na to, aby dotrzeć do kibiców z atrakcyjną ofertą PKO Banku Polskiego. Szczególne miejsce w ofercie zajmuje Oficjalna Karta Ekstraklasy z wizerunkami poszczególnych klubów, która pozwala klientom, a jednocześnie kibicom jeszcze mocniej utożsamiać się ze swoim ulubionym klubem w życiu codziennym, podczas zakupów w sklepach oraz Internecie. Uzupełnieniem tych działań będzie dalsze wzmacnianie zaangażowania Banku we wsparcie sportu dzieci i młodzieży, w szczególności rozwój młodych sportowych talentów – dodaje Szefer.