Podsumowanie Sport For Brands 2024
4 czerwca we Wrocławiu odbyła się IV już edycja konferencji Sport For Brands. W trakcie wydarzenia dyskutowano na temat możliwości wykorzystania potencjału sponsoringu sportowego i jego wielowymiarowości. Wśród zaproszonych ekspertów znaleźli się przedstawiciele największych sponsorów sportu i organizacji sportowych. Wyjątkowe wydarzenie Sport For Brands 2024 to projekt unikalny w skali kraju. Konferencja co roku gromadzi […]
4 czerwca we Wrocławiu odbyła się IV już edycja konferencji Sport For Brands. W trakcie wydarzenia dyskutowano na temat możliwości wykorzystania potencjału sponsoringu sportowego i jego wielowymiarowości. Wśród zaproszonych ekspertów znaleźli się przedstawiciele największych sponsorów sportu i organizacji sportowych.
Wyjątkowe wydarzenie
Sport For Brands 2024 to projekt unikalny w skali kraju. Konferencja co roku gromadzi kilkuset reprezentantów branży sportowo-biznesowej z całej Polski, którzy wspólnie z zaproszonymi ekspertami zgłębiają tematykę sponsoringu sportowego i poznają kulisy największych projektów. Podczas tegorocznej edycji, na korytarzach hotelu DoubleTree by Hilton we Wrocławiu można było spotkać zarówno reprezentantów największych marek sponsorujących sport, jak i organizacji sportowych.
Specjalny format eventu
W ramach formatu SFB zostało wygłoszonych dziesięć wystąpień, w trakcie których topowi eksperci, bazując na konkretnych projektach, pokazali możliwości wykorzystania sponsoringu, jako narzędzia do realizacji celów biznesowych, marketingowych i społecznych.
Case study i nowe technologie
Zaprezentowano szereg przykładów, w tym m.in. case study zaangażowania marki luksusowej w promocję zimowego surfingu w ramach kampanii Cold waves by Porsche, kolejną kwestią był kreatywny sponsoring firmy Superbet Polska.
Został także poruszony wątek wykorzystania nowych technologii w sporcie. Łukasz Gąsiorowski (CEO Stellis) w oparciu o współpracę firmy Stellis z Orlen Superligą i Fortuna 1 Ligą, pokazał, jakie korzyści z transformacji cyfrowej osiągają nie tylko organizacje, ale również ich sponsorzy.
Przyszłość polskiego sportu
Mówiono również o roli marek w kształtowaniu przyszłości polskiego sportu. W dyskusji wzięli udział: Kazimierz Wierzbicki (Właściciel TREFL S.A.), Szymon Gawryszczak (Członek Zarządu Totalizatora Sportowego), dr hab. Tadeusz Stefaniak (Rektor AWF Wrocław) i Wojciech Bochnak (Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego).
Szymon Gawryszczak zaznaczył, jak istotną rolę odgrywa Totalizator Sportowy:
– Totalizator Sportowy jest wehikułem, który dystrybuuje środki od graczy. Do tego służą dopłaty, na które gracz kupujący los czy zdrapkę ma wpływ. W 2023 roku wysokość wpłat wyniosła 1,1 mld zł. Wspieramy też Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej – podkreślił.
Akcentowano też znaczenie infrastruktury sportowej czy sportu młodzieżowego:
– Bez względu na to, jakie mamy bazy, potrzebne są osoby chętne do działania. W ostatnich pięćdziesięciu latach poziom fizyczny Polaków obniżył się o 30 procent (…). Tworzymy projekty, szukamy grantów, ale jednak tych środków jest za mało w przypadku sportu akademickiego – mówił Rektor AWF Wrocław, dr hab. Tadeusz Stefaniak.
Nowe kontakty i potencjalne współprace
Sport For Brands łączy warstwę merytoryczną z dużymi możliwościami networkingowymi. Zaletą takich spotkań jest obecność w jednym miejscu przedstawicieli wszystkich sektorów rynku sportowo-biznesowego. Udogodnieniem dla uczestników była platforma do umawiania spotkań, a także przestrzeń do kontynuacji dyskusji rozpoczętych w czasie wystąpień.
Następne tego typu wydarzenie w listopadzie
Kolejne wydarzenie organizowane przez Sport Biznes Polska odbędzie się już w listopadzie.
Lista partnerów eventu
Partnerzy Sport For Brands 2024:
Partnerzy Strategiczni: Grupa Enea, Trefl, zondacrypto Polska
Partnerzy Główni: Grupa PGE, #PijKranówkę (MPWiK Wrocław),
Partnerzy: empik bilety/Going.app, MEETING15, Proxymedia Films, Runmageddon,
Sponsoring Insight, SPORTFIVE, STELLIS, Superbet Polska,
Partnerzy Medialni: Interplay, Meczyki.pl, Money.pl, SportMarketing.pl, SportPro.biz, WP SportoweFakty
fot. Sport For Brands