05.06.2024 10:54

Polsat Sport 1 liderem wśród kanałów sportowych w maju

W maju znowu Polsat Sport 1 był najchętniej oglądanym kanałem sportowym w Polsce. Według danych Nielsen Audience Measurement stacja pokonała wszystkich konkurentów, także tych dostępnych w Naziemnej Telewizji Cyfrowej. Warto dodać, że łączny udział wszystkich kanałów sportowych Polsatu w polskim rynku telewizyjnym wyniósł 1,37%. Co ciekawe, serwis Polsatsport.pl ponownie zajął piąte miejsce w branżowym badaniu […]

Polsat Sport 1 liderem wśród kanałów sportowych w maju

W maju znowu Polsat Sport 1 był najchętniej oglądanym kanałem sportowym w Polsce. Według danych Nielsen Audience Measurement stacja pokonała wszystkich konkurentów, także tych dostępnych w Naziemnej Telewizji Cyfrowej. Warto dodać, że łączny udział wszystkich kanałów sportowych Polsatu w polskim rynku telewizyjnym wyniósł 1,37%.

Co ciekawe, serwis Polsatsport.pl ponownie zajął piąte miejsce w branżowym badaniu Mediapanel, ustąpił tylko serwisom wchodzącym w skład ogólnotematycznych portali horyzontalnych. Co roku rosną udziały rynkowe sportowych kanałów Polsatu, które pokazują coraz więcej dyscyplin. W maju Polsat Sport 1 nie był jedynym kanałem, który cieszył się zainteresowaniem widzów. Znaczące wzrosty zanotowały także Polsat Sport 2, Polsat Sport 3 oraz Polsat Sport Fight.

Wzrost udziałów rynkowych o ponad 50%

Z branżowych danych Nielsen Audience Measurement uwzględniających także urządzenia out-of-home (OOH), wynika że łączne udziały rynkowe kanałów sportowych Polsatu w maju w grupie wiekowej 4+ wyniosły 1,37%. Liderem całego segmentu, z wynikiem 0,91%, był Polsat Sport 1, mimo mniejszego niż niektórzy rywale zasięgu technicznego. Najstarszy polski telewizyjny kanał sportowy w ujęciu rok do roku urósł o 54%.

Znakomite wyniki Polsatu Sport 2 i 3

Jeszcze lepiej wypadły Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3, które powiększyły swoje udziały rynkowe odpowiednio o 69% oraz 154%. Należy zwrócić uwagę na rozwój Polsat Sport Fight, który osiągnął wynik +51%. Widzowie najchętniej oglądali mecze Ligi Narodów siatkarzy i siatkarek, finały piłkarskiego Pucharu Polski oraz siatkarskiej Ligi Mistrzów, a także Mistrzostwa Świata w hokeju na lodzie. Zainteresowanie fanów sportu wzbudziły również mecze tenisowych turniejów ATP Masters w Rzymie i Madrycie z udziałem m.in. Huberta Hurkacza.

Polsatsport.pl wśród największych sportowych portali internetowych w Polsce

Z niezależnego badania eksperckiego Mediapanel wynika, że Polsatsport.pl w maju był piątym wyborem polskich internautów szukających informacji sportowych. Wyżej znalazły się tylko serwisy wchodzące w skład ogólnotematycznych portali horyzontalnych, to np. Sport.Interia.pl, która również należy do Grupy Polsat Plus. W minionym miesiącu Polsatsport.pl zanotował ponad 3,5 miliona realnych użytkowników i ponad 26 milionów odsłon. W tym drugim ujęciu serwis ten już po raz czwarty w 2024 roku przekroczył barierę 20 milionów.

Hity czerwca w kanałach sportowych Polsatu

W czerwcu sportowe kanały Polsatu znowu dostarczą widzom emocji. Kibice zobaczą między innymi turnieje finałowe Ligi Narodów siatkarek i siatkarzy. Dla fanów tenisa również znajdzie się nie lada atrakcja, czyli rozgrywane na nawierzchni trawiastej turnieje w Londynie i Halle, w trakcie rywalizacji topowi zawodnicy będą szlifować formę na legendarny Wimbledon. Najsłynniejszy turniej tenisowy świata królować będzie w kanałach sportowych Polsatu w lipcu.

fot. Polsat Sport

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski