Aktualności 5 czerwca 2024

Przyszłość polskiego sportu. Ważna rola biznesowych partnerów

W trakcie wydarzenia IV Sport For Brands zorganizowanego przez Sport Biznes Polska odbył się panel dyskusyjny „Kształtowanie przyszłości polskiego sportu – jaką rolę odgrywają marki w procesie finansowania, promocji i rozwoju sportu?”, uczestnicy dyskusji mówili o infrastrukturze czy sporcie młodzieżowym. Portal SportMarketing.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Wicemarszałek województwa dolnośląskiego Wojciech Bochnak zaznaczył, że ten region jest w czołówce w Polsce jeśli chodzi o partycypację młodzieży w sporcie. 50 mln zł na poprawę bazy infrastrukturalnych w województwie ma zakończyć wykluczenie, bo obejmie gminy i powiaty.  Dolny Śląsk chce we współpracy z Ministerstwem Sportu realizować projekt polegający na zwiększeniu liczby pływalni. Dodał, że trzeba inwestować w zieloną energię, starać się, żeby koszty korzystania z obiektów nie były zbyt duże. Jest niż demograficzny, znikają kluby piłkarskie z mapy naszego kraju. Konkurujemy z cyfryzacją. Powinniśmy promować bieganie czy rowery, one nie pochłaniają dużych kosztów. Na obszarach wiejskich jest problem z wykluczeniem komunikacyjnym. To jest wyzwanie dla samorządowców.

Kazimierz Wierzbicki
[Trefl S.A.]

W obu sekcjach (koszykówka i siatkówka) mamy około 500 dzieci. Ściągamy bardzo zdolną młodzież do siebie.  Jeśli chodzi o popularyzację sportu, nie są to duże koszty. Potrzebujemy dobre chęci. Gdy sponsorował nas Prokom, po trzyletnim cyklu szkoleniowym, mieliśmy w reprezentacji Polski ośmiu naszych zawodników. Spójrzmy na dwa kraje – Słowenię i USA. Słowenia wprowadziła naukowy sposób wyszukiwania talentów, ma najlepszy stosunek populacji do wyników w sporcie, Słoweńcy liczą się w wielu dyscyplinach zespołowych. A Amerykanie ściągają talenty ze świata do swoich uczelni. Metody są różne. Pasjonaci-trenerzy przede wszystkim wyszukują zdolnych zawodników.

Szymon Gawryszczak

[Totalizator Sportowy]

Totalizator Sportowy jest wehikułem, który dystrybuuje środki od graczy. Do tego służą dopłaty, na które gracz kupujący los czy zdrapkę ma wpływ. W 2023 roku wysokość wpłat wyniosła 1,1 mld zł. Wspieramy Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej. W 2016 roku weszła w życie ważna dla nas ustawa hazardowa. Od złotówki wydanej na każdy los odprowadza się 10 procent, natomiast od wszystkich gier liczbowych to jest aż 25 procent. W przyszłości ta kwota będzie rosła.