Przyszłość polskiego sportu. Ważna rola biznesowych partnerów
W trakcie wydarzenia IV Sport For Brands zorganizowanego przez Sport Biznes Polska odbył się panel dyskusyjny „Kształtowanie przyszłości polskiego sportu – jaką rolę odgrywają marki w procesie finansowania, promocji i rozwoju sportu?”, uczestnicy dyskusji mówili o infrastrukturze czy sporcie młodzieżowym. Portal SportMarketing.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia. Wicemarszałek województwa dolnośląskiego Wojciech Bochnak zaznaczył, że ten […]
W trakcie wydarzenia IV Sport For Brands zorganizowanego przez Sport Biznes Polska odbył się panel dyskusyjny „Kształtowanie przyszłości polskiego sportu – jaką rolę odgrywają marki w procesie finansowania, promocji i rozwoju sportu?”, uczestnicy dyskusji mówili o infrastrukturze czy sporcie młodzieżowym. Portal SportMarketing.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.
Wicemarszałek województwa dolnośląskiego Wojciech Bochnak zaznaczył, że ten region jest w czołówce w Polsce jeśli chodzi o partycypację młodzieży w sporcie. 50 mln zł na poprawę bazy infrastrukturalnych w województwie ma zakończyć wykluczenie, bo obejmie gminy i powiaty. Dolny Śląsk chce we współpracy z Ministerstwem Sportu realizować projekt polegający na zwiększeniu liczby pływalni. Dodał, że trzeba inwestować w zieloną energię, starać się, żeby koszty korzystania z obiektów nie były zbyt duże. Jest niż demograficzny, znikają kluby piłkarskie z mapy naszego kraju. Konkurujemy z cyfryzacją. Powinniśmy promować bieganie czy rowery, one nie pochłaniają dużych kosztów. Na obszarach wiejskich jest problem z wykluczeniem komunikacyjnym. To jest wyzwanie dla samorządowców.
Kazimierz Wierzbicki
[Trefl S.A.]
W obu sekcjach (koszykówka i siatkówka) mamy około 500 dzieci. Ściągamy bardzo zdolną młodzież do siebie. Jeśli chodzi o popularyzację sportu, nie są to duże koszty. Potrzebujemy dobre chęci. Gdy sponsorował nas Prokom, po trzyletnim cyklu szkoleniowym, mieliśmy w reprezentacji Polski ośmiu naszych zawodników. Spójrzmy na dwa kraje – Słowenię i USA. Słowenia wprowadziła naukowy sposób wyszukiwania talentów, ma najlepszy stosunek populacji do wyników w sporcie, Słoweńcy liczą się w wielu dyscyplinach zespołowych. A Amerykanie ściągają talenty ze świata do swoich uczelni. Metody są różne. Pasjonaci-trenerzy przede wszystkim wyszukują zdolnych zawodników.
Szymon Gawryszczak
[Totalizator Sportowy]
Totalizator Sportowy jest wehikułem, który dystrybuuje środki od graczy. Do tego służą dopłaty, na które gracz kupujący los czy zdrapkę ma wpływ. W 2023 roku wysokość wpłat wyniosła 1,1 mld zł. Wspieramy Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej. W 2016 roku weszła w życie ważna dla nas ustawa hazardowa. Od złotówki wydanej na każdy los odprowadza się 10 procent, natomiast od wszystkich gier liczbowych to jest aż 25 procent. W przyszłości ta kwota będzie rosła.
Szymon Gawryszczak, Członek Zarządu naszej firmy w trakcie IV edycji konferencji Sport For Brands ⚽️💼 wskazał na wpływ działalności Totalizatora Sportowego oraz gier LOTTO na rozwój polskiego sportu.#WygrywamyRazem #Sport #Marketing #SportForBrands pic.twitter.com/itGp3IsNUA
— Totalizator Sportowy (@totalizator_sp) June 4, 2024
dr hab. Tadeusz Stefaniak
[AWF Wrocław]
Bez względu na to, jakie mamy bazy, potrzebne są osoby chętne do działania. W ostatnich pięćdziesięciu latach poziom fizyczny Polaków obniżył się o 30 procent, co pokazuje, że baza nie zawsze ma wpływ na usportowienie społeczeństwa. Stadion lekkoatletyczny we Wrocławiu wymaga przywrócenia do pierwotnej świetności, potrzebna jest renowacja, jak najszybsza interwencja. To ważne, żebyśmy mogli wszyscy z niego korzystać. Tworzymy projekty, szukamy grantów, ale jednak tych środków jest za mało w przypadku sportu akademickiego. Część zawodników nie ma, gdzie trenować, bo obiekty są niedostępne z powodów technicznych. Mam nadzieję, że jeśli nie w ciągu roku, to przez dwa, trzy lata uda się stworzyć obiekty, do których będę mógł zaprosić państwa.
Anna Żabska, prezes zarządu Zamku Książ w Wałbrzychu
Wiele osób na nas nie stawiało przed sezonem, ale wracamy do Ekstraklasy i będziemy walczyć w tej lidze ze Śląskiem Wrocław. Mamy około 200 zawodników w naszym stowarzyszeniu, Wałbrzych to miasto koszykówki. Będzie sekcja dziecięca koszykówki na wózkach. Dzięki temu, że główny zespół odnosi sukcesy, rośnie zaangażowanie rodziców, dzieci i sponsorów. Byliśmy głównym sponsorem zespołu pierwszoligowego, teraz mówimy o Ekstraklasie. Gdyby nie drużyna pierwszoligowa czy teraz ekstraklasowa, która włącza się w różne działania lokalne, społeczne, byłoby trudniej. Środki zawsze się znajdzie. My jesteśmy spółka komunalną, ale należymy do miasta. Bez wsparcia prezydenta Wałbrzycha nie byłoby możliwości dystrybucji tych środków. Stawiamy na koszykówkę. Na play-offach bilety rozeszły się w 30 minut. Ważne jest to, żeby obiekt żył cały czas, był wykorzystywany w różnych rozgrywkach.
fot. Sport Biznes Polska