Aktualności 29 maja 2024

Odsłonięto trofeum Ligi Konferencji Europy. Finał w środę!

Trofeum, mierzące 57,5 ​​cm wzrostu i ważące 11 kg, składa się z 32 sześciokątnych elementów – po jednym dla każdej drużyny w fazie grupowej zawodów – wijących się i zakrzywiających od podstawy trofeum. Ich zakrzywiony kształt został zainspirowany lotem piłki nożnej zmierzającej w stronę bramki.

Wynajęto londyńskie agencje

Trofeum Ligi Konferencji zostało zaprojektowane przez Pentagram, a za tożsamość marki odpowiada Turquoise. Obie agencje mają siedzibę w Londynie.

Detaliczna praca nad pucharem

Podstawa i blat wykonane są z mosiądzu z efektem matowej stali galwanicznej, a grzbiety mają błyszczące srebrne wykończenie. Liga Konferencji to stosunkowo nowe rozgrywki, które mają dać szansę także klubom spoza ligowego topu na Starym Kontynencie. Fakt, że w finale obecnej edycji rozgrywek zagra Olympiacos Pireus, który w półfinałowej rywalizacji okazał się lepszy od Aston Villi, dowodzi, że nie trzeba być potentatem europejskiego futbolu, by dotrzeć do tej fazy zmagań.

Komentarz prezydenta UEFA

Chcemy, aby nasze rozgrywki były bardziej inkluzywne, aby kluby i kibice mieli szansę marzyć i walczyć o europejskie zaszczyty. Dlatego stworzyliśmy Ligę Konferencji. Mamy 55 krajowych federacji, które tworzą UEFA i ważne jest, by dać klubom z jak największej liczby krajów szansę na jak najdłuższe trwanie ich europejskich kampanii – powiedział Aleksander Čeferin (cytat ze strony UEFA).

Dynamika w Lidze Konferencji

Identyfikacja wizualna Ligi Konferencji reprezentuje optymistyczny, inspirujący i otwarty charakter zawodów. Fala energii (motyw, który jest wspólnym mianownikiem dla tych rozgrywek i Ligi Europy) jest bardziej zakrzywiona i płynna – nawiązuje do nowego trofeum Ligi Konferencji.

Liga Konferencji to bardzo ekscytująca propozycja dla naszych nadawców i partnerów. Daje bezprecedensowy dostęp do większej liczby rynków i możliwość nawiązania kontaktu z nowymi odbiorcami. Nowe trofeum i branding pomogą nadać rozgrywkom własną tożsamość, a kibicom na całym kontynencie i poza nim pozwolą identyfikować się z turniejem w nadchodzących sezonach – powiedział dyrektor ds. marketingu UEFA Guy-Laurent Epstein.

fot. UEFA