Aktualności 25 maja 2024

Roland Garros 2024 – kolejna rekordowa pula nagród, ceny biletów i sponsorzy

W niedzielę, 26 maja na kortach Stade Roland Garros w Paryżu rozpocznie się kolejna wielkoszlemowa impreza - French Open 2024! Sportowo tegoroczny turniej - zwłaszcza męski - może nie zapowiada się tak pasjonująco, jak w wielu ostatnich latach, ale mimo tego zainteresowanie kibiców jest wyjątkowo duże. Duże są także gratyfikacje finansowe dla zawodników i zawodniczek za udział w imprezie. Pula nagród French Open 2024 wynosi dokładnie 53 478 000 euro i jest najwyższą w historii tego turnieju.

Pula nagród Roland Garros 2024: wysokie podwyżki już w eliminacjach

Jeśli chodzi o wynagrodzenia dla tenisistów i tenisistek za poszczególne rundy, to w porównaniu do 2023 roku, najwyższe podwyżki są za udział w drugiej rundzie eliminacji (wzrost o ponad 27 procent). Generalnie za grę na etapie kwalifikacji można było zarobić znacznie więcej niż przed rokiem. Taki stan rzeczy wynika z faktu wspierania tenisistów i tenisistek klasyfikowanych na niższych miejscach w rankingach. Oni bowiem mają bowiem ograniczone możliwości zarabiania na korcie, więc udział w wielkoszlemowych eliminacjach dla wielu jest teraz pokaźnym zastrzykiem gotówki.

W turnieju głównym natomiast największy wzrost płac nastąpił na poziomie drugiej rundy (dokładnie 13,4 proc.). Nieco mniejszą (bo o nieco ponad 11 procent) podwyżkę przewidziano na etapie trzeciej rundy. Płace za grę w poszczególnych rundach w tegorocznej imprezie prezentują się następująco:

  • 1 runda eliminacji – 20 tys. euro
  • 2 runda eliminacji – 28 tys. euro
  • 3 runda eliminacji – 41 tys. euro
  • 1 runda turnieju głównego – 73 tys. euro
  • 2 runda turnieju głównego – 110 tys. euro
  • 3 runda turnieju głównego – 158 tys. euro
  • 4 runda turnieju głównego – 250 tys. euro
  • ćwierćfinał – 415 tys. euro
  • półfinał – 650 tys. euro
  • finał – 1 mln 200 tys. euro
  • zwycięzcy – 2 mln 400 tys. euro

Ceny biletów na Roland Garros 2024

W tym roku podwyżki dotyczą nie tylko nagród dla zawodników, ale także cen biletów dla kibiców. Przede wszystkim jednak szanse na kupienie wejściówek były dosyć małe, a to ze względu na ogromne zainteresowanie fanów. Dniu otwarcia sprzedaży internetowej, w wirtualnej kolejce do sklepu czekało grubo ponad 500 tys. użytkowników. Bilety rozchodziły się jak świeże bułeczki, zarówno na pierwsze fazy (najtańsze opcje), jak i na te decydujące. Dzięki temu, że turniej oferuje możliwość odsprzedaży biletów na oficjalnej stronie, kibice mogą złapać jeszcze atrakcyjne wejściówki na różne dni.

Ceny biletów na French Open 2024 są bardzo zróżnicowane. Wpływ na nie mają takie czynniki, jak:

  • kwalifikacje lub turniej główny;
  • dzień turnieju/etap rozgrywek;
  • preferencje dotyczące kortu/stadionu;
  • rodzaj sesji (dzienna lub wieczorna);
  • wiek kibica;
  • wybór miejsca (nie na wszystkich kortach).

Ceny biletów na dzienne sesje turnieju głównego zaczynały się od 39 euro dla osób dorosłych, natomiast turniej eliminacyjny na żywo można było oglądać za 25 euro. W przypadku głównej imprezy cena dotyczyła biletów na tzw. groundsy, czyli wszystkie korty poza głównymi arenami. Bo za wejście na duże obiekty trzeba było zapłacić więcej. W przypadku kortu im. Philippe-Chatriera ceny zaczynały się od 50 euro na sesję dzienną i od 45 euro na sesję nocną.

Całkowitą nowością podczas tegorocznego Rolanda Garrosa jest wprowadzenie biletów elektronicznych. Po raz pierwszy na paryskich obiektach nie będą uwzględniane żadne formy biletowe poza tymi w oficjalnej turniejowej aplikacji.

Sponsorzy Rolanda Garrosa 2024

Tenisowy French Open jest organizowany we współpracy z szeregiem międzynarodowych biznesów. Większość z nich stanowią znane na całym świecie marki. Partnerem głównym pozostaje BNP Paribas, a w gronie tzw. partnerów premium znalazły się takie marki jak: Emirates, Lacoste, Renault i Rolex. W porównaniu do poprzedniej edycji imprezy, wśród partnerów premium nie ma OPPO. Jeśli chodzi o wspomniane Renault i Emirates – to one są mocno zaangażowane w turniejową logistykę. Dbają głównie o to, aby transport tenisistek i tenisistów przebiegał sprawnie i komfortowo. Z kolei marka Lacoste dostarcza odzież i akcesoria dla personelu i oficjeli turnieju (m.in. dla sędziów). Ostatni z partnerów premium – Rolex – zapewnia z kolei dokładne i precyzyjne mierzenie czasu podczas meczów.

Oczywiście, poza partnerami premium, są jeszcze inni oficjalny partnerzy. Tutaj można wymienić: Mastercard, Perrier, Wilson, Accor, Engie, Haier, Infosys, Adecco, Hesperide, Isdin, JCDecaux, Lavazza, Magnum, Moet Hennesy, Orange, Potek&Chabot, Stella Artois.

Tegoroczny Roland Garros potrwa od 26 maja do 9 czerwca. Wszystkie mecze turnieju będą transmitowane na kanałach Eurosportu i w aplikacji Player.pl.