24.05.2024 11:48

Pierwsza kampania PSG wygenerowana przez sztuczną inteligencję

Tydzień temu został zrealizowany projekt, w którym opowieść o PSG została połączona z AI. To bezprecedensowy projekt w przypadku klubu, który jest hegemonem w Ligue 1. Benjamin Benichou (CEO w Drop), który opisuje tę historię, chce wprowadzać nowatorskie idee z użyciem Generative AI. Zaznacza, że rozpoczął współpracę z klubem na początku tego roku. Początkowo wykorzystał […]

Pierwsza kampania PSG wygenerowana przez sztuczną inteligencję

Tydzień temu został zrealizowany projekt, w którym opowieść o PSG została połączona z AI. To bezprecedensowy projekt w przypadku klubu, który jest hegemonem w Ligue 1.

rozpoczął współpracę z klubem na początku tego roku. Początkowo wykorzystał sztuczną inteligencję do zaprojektowania unikalnych plakatów z 1970 r., aby uczcić 7 ważnych meczów sezonu. Fabien Allègre, przedstawiciel PSG, to, jak mówi jeden z najbardziej innowacyjnych umysłów i osób podejmujących ryzyko, jakie spotkał, jeśli chodzi o przekraczanie granic i wprowadzanie innowacji poza boiskiem.

Tworzenie zdjęć z użyciem AI

Chodziło o stworzenie kluczowych zdjęć na potrzeby premiery zestawu domowego na lata 2024–2025 przy użyciu sztucznej inteligencji. W tym przypadku wykorzystanie technologii nie polegało na zastąpieniu ludzkiej kreatywności, ale na jej wzmocnieniu. Benichou, który wdrażał AI w PSG wylicza pozytywy, jakie czekają sztuczną inteligencję w przyszłości jeśli chodzi o zastosowanie w piłce nożnej: większa kontrola, więcej szczegółów oraz szansa dla marek i twórców na uwolnienie się od dotychczasowych ograniczeń produkcyjnych. Benichou dziękuje Fabienowi Allègre, Anthony’emu Bace i reszcie zespołu Paris Saint-Germain za zaufanie i możliwość współpracy. I pyta retorycznie, czy gdyby nie powiedział, że to jest sztuczna inteligencja, to ktoś by to zauważył…

fot.

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski