Polska koszykówka traci ważnego sponsora! [NASZ NEWS]
Z naszych informacji wynika, że Krajowa Grupa Spożywcza nie będzie już sponsorem Polskiego Związku Koszykówki oraz Polskiej Ligi Koszykówki. Wypowiedzenie umowy dotyczy zarówno rozgrywek ligowych, jak i reprezentacji Polski.
Umowa właściciela marek Polski Cukier i Polskie Przetwory z Polskim Związkiem Koszykówki oraz Polską Ligą Koszykówki miała obowiązywać aż do końca września 2027 roku. Partnerstwo zostało przedłużone w październiku 2023 roku.
– Cieszę się, że Krajowa Grupa Spożywcza pozostaje sponsorem polskiej koszykówki. Koszykówka to sport, który jest zakorzeniony w sercach wielu Polek i Polaków. To pasja, rywalizacja i duma narodowa, a my, jako Grupa jesteśmy szczęśliwi, że możemy być częścią tego sportu. Jesteśmy głęboko przekonani, że nasza współpraca przyniesie wiele korzyści, a wartości jakie prezentuje sport, są elementem naszej społecznej odpowiedzialności. Grupa odgrywa istotną rolę w promocji zdrowego stylu życia i wspieraniu działań sportowych. Poprzez tę współpracę pragniemy wspierać rozwój koszykówki w Polsce, inspirować młodych ludzi do aktywności fizycznej oraz promować zdrowy tryb życia. Ta długoletnia umowa stanowi wyraz naszego pełnego zaangażowania w rozwijanie koszykówki w Polsce. Dziękujemy Polskiemu Związkowi Koszykówki za zaufanie i możliwość współpracy. Jesteśmy przekonani, że razem zrealizujemy wiele marzeń, tworząc nowe strony historii polskiej koszykówki – powiedział wtedy Tomasz Rega, Członek Zarządu Krajowej Grupy Spożywczej S.A.
Z naszych informacji wynika, że współpraca zostanie przedwcześnie zakończona. Cukrowy gigant zamierza całkowicie wycofać się z finansowania koszykówki.
– Wypowiedzenie umowy dotyczy zarówno Polskiej Ligi Koszykówki (PLK), jak i Polskiego Związku Koszykówki (PZKosz). Umowy ambasadorskie zostały wypowiedziane wcześniej, a współpraca z reprezentantami/
Zmiana w strategii finansowania sportu wynika z rewizji budżetu. – Spółka podjęła decyzję o ograniczeniu niektórych działań sponsoringowych. Realizacja celów strategicznych grupy wymusza na nas poszukiwanie nowych kanałów komunikacji marketingowej. W związku z powyższym postanowiliśmy zakończyć umowę sponsoringową z Polskim Związkiem Koszykówki oraz Polską Ligą Koszykówki, pozostając wdzięcznym za dotychczasową współpracę – usłyszeliśmy.
fot. PZKosz