17.05.2024 11:49

Kryptomiliardy w sporcie. Polski akcent, zondacrypto, podbija Europę

5 miliardów dolarów - tyle do 2026 roku planują zainwestować w sponsoring sportowy firmy z branży kryptowalut i sektora blockchain. To wzrost aż o blisko 800 procent w ciągu pięciu lat, według danych portalu CoinJournal. W gronie giełd kryptowalut jest wywodząca się z Polski zondacrypto, będąca liderem Europy Środkowo-Wschodniej w swoim segmencie. Dotychczas zondacrypto widoczna była m.in. na rękawku koszulek Juventusu Turyn, na froncie trykotów mistrzów Polski Rakowa Częstochowa, a ostatnio ogłosiła pierwsze partnerstwa w kolarstwie, z legendarnymi wyścigami Giro d’Italia i Tour de Pologne na czele. – To dopiero początek – zapowiada Przemysław Kral, CEO zondacrypto.

Kryptomiliardy w sporcie. Polski akcent, zondacrypto, podbija Europę

zondacrypto to jedna z największych regulowanych giełd kryptowalut w Europie i, co istotne, o polskich korzeniach. Od ubiegłego roku konsekwentnie stawia ona na widoczność w kontekście marketingu sportowego. Wówczas nawiązała 2-letnią współpracę, trafiając na centralne miejsce na koszulkach świeżo upieczonych piłkarskich mistrzów Polski – Rakowa Częstochowa. To był jednak dopiero początek sportowej promocyjnej ekspansji giełdy kryptowalut rodem z Polski. Od tamtej pory zondacrypto nie daje o sobie zapomnieć fanom sportu nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie.

2 polskich graczy, 36 tytułów mistrza Włoch, 500 000 kibiców

Po Rakowie poprzeczka została zawieszona jeszcze wyżej. zondacrypto trafiła na rękawy koszulek 36-krotnych mistrzów Włoch – słynnego Juventusu Turyn, z reprezentantami Polski Wojciechem Szczęsnym i Arkadiuszem Milikiem w składzie. Co więcej, została oficjalną giełdą klubu. Współpraca ta dla zondacrypto oznaczała dotarcie do 0,5 miliarda fanów na całym świecie, w tym ponad 150 milionów za pośrednictwem klubowych social mediów. Na tym nie koniec, po piłce nożnej przyszedł czas na kolarstwo. Najpierw ogłoszenie partnerstwa z Tour de Pologne, gdzie na trasę wyruszy samochód z logotypem zondacrypto, organizującej też m.in. strefę medialną wydarzenia, a następnie – legendarnego wyścigu Giro d’Italia, jako Oficjalna Giełda Kryptowalut zawodów. zondacrypto trafi też na czerwoną koszulkę najszybszej zawodniczki Giro d’Italia Women oraz sponsoruje Il Lombardia, jeden z najbardziej znanych jednodniowych wyścigów.

Logotyp na “kilometrze zero” Giro d’Italia, na brandowanym samochodzie nr 1 i sponsoring ligi fantasy FantaGiro wraz z zaangażowaniem w Juventus FC, już teraz przyniosły zondacrypto imponujący wzrost użytkowników z Włoch. Wcześniej na siódmym miejscu w rankingu największej giełdy kryptowalut w regionie CEE, aktualnie Włosi są już drugimi najczęściej inwestującymi w cyfrową walutę, zaraz po Polakach. Z ponad 1,2 miliona użytkowników zondacrypto, około miliona to właśnie nasi rodzimi użytkownicy. Jasno widać, jakie korzyści wizerunkowe i biznesowe przynosi wywodzącej się z Polski organizacji zaangażowanie w sport. Ale plany liderów Europy Środkowo-Wschodniej w branży kryptowalut są znacznie bardziej ambitne.

Czas na sport kobiet

– Jako że zondacrypto jest kobietą, nie zapomnimy o kobiecym sporcie i w tym kierunku prowadzimy obecnie rozmowy. Chcemy być mocno widoczni także wśród pań rywalizujących na najwyższym poziomie. Sport i biznes idą w parze, a sportowe zmagania wywołują nierzadko emocje większe, niż najwyższe kwoty. Dlatego w kontekście zaangażowania w sponsoring sportu będzie o nas jeszcze bardzo głośno – deklaruje Przemysław Kral, CEO zondacrypto.

O skali działania i ambicjach zondacrypto najlepiej świadczy fakt, że europejska giełda kryptowalut z polskim rodowodem właśnie została Sponsorem Tytularnym Top Marques Monako – wydarzenia uznawanego przez “The New York Times” za najbardziej ekskluzywny pokaz motoryzacyjny na świecie, prezentującego najszybsze samochody, najnowocześniejsze technologie automotive, luksusowe samoloty, łodzie, zegarki i biżuterię. Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 5-9 czerwca w Forum Grimaldi w Monte Carlo, a organizowana jest pod Wysokim Patronatem Jego Najjaśniejszej Wysokości Księcia Monako Alberta II.

Wiarygodny partner

– Jesteśmy topową marką, dlatego stajemy ramię w ramię z globalnymi potęgami przemysłu samochodowego jako Partner Tytularny Top Marques Monaco. Zostaliśmy zaproszeni do współpracy jako giełda w pełni regulowana i wiarygodny partner biznesowy. Chcemy pomóc przygotować regulacje dla branży kryptowalut w Księstwie Monako, korzystając z naszej wiedzy i międzynarodowego doświadczenia jako lidera regionu Europy Środkowo-Wschodniej – podsumowuje Przemysław Kral.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing