24.04.2024 11:41

Sukcesy NBA w Europie i na Bliskim Wschodzie. Rekordowe wyniki

Najlepsza koszykarska liga świata chwali się kolejnymi sukcesami. Miniony sezon zasadniczy zapewnił NBA imponujące wyniki w Europie i na Bliskim Wschodzie.

San Antonio Spurs

Władze NBA oficjalnie ogłosiły, że sezon zasadniczy 2023–2024 zapewnił im rekordowe wyniki w Europie i na Bliskim Wschodzie. Widać to, chociażby gdy weźmiemy pod uwagę sukcesy: aplikacji NBA, subskrypcji NBA League Pass i popularność 18 kont ligi w mediach społecznościowych.

Niedawno zakończony sezon zasadniczy był najczęściej oglądanym w całej historii NBA. Na platformach społecznościowych i cyfrowych w Europie i na Bliskim Wschodzie wyświetlenia filmów wideo przekroczyły po raz pierwszy miliard wyświetleń. Na dodatek konta NBA w samej Europie zgromadziły już ponad 700 milionów wyświetleń, co stanowi najlepszy wynik wśród amerykańskich zawodowych lig sportowych. Koszykówka to ulubiony amerykański sport Europejczyków.

Warto również wspomnieć, że konta w mediach społecznościowych osiągnęły 100% wzrost liczby wyświetleń rok po roku, a liczba obserwujących w Europie wzrosła o ponad 50%. Takie sukcesy są spowodowane między innymi genialną grą koszykarzy z naszego kontynentu. Aż czterech Europejczyków znalazło się w tym sezonie wśród 10 najczęściej oglądanych graczy na całym świecie w mediach społecznościowych. Mowa tu o zawodnikach takich jak: Victor Wembanyama (Francja), Luka Doncić (Słowenia), Nikola Jokić (Serbia), Giannis Antetokounmpo (Grecja). Popularność tych koszykarzy to niewątpliwie ogromny atut marketingowy ligi.


Na szczególną uwagę zasługuje tu Victor Wembanyama. Mecze Francuza są bardzo chętnie oglądane przez fanów na naszym kontynencie. Wyjątkowy debiutancki sezon zawodnika San Antonio Spurs sprawił, że oglądalność meczów jego drużyny w NBA League Pass we Francji wzrosła o 177%. To wręcz niesamowity wynik. Pamiętajmy, że to dopiero początek kariery tego zawodnika, który pomimo młodego wieku już teraz przyciąga miliony kibiców. Zarówno sportowy jak i marketingowy potencjał 20-latka jest ogromny.

Co ciekawe, jego wsad z meczu przeciwko Boston Celtics z 31 grudnia 2023 roku jest drugim najczęściej oglądanym filmem w historii NBA. Francuz już teraz podbija ligę pod względem indywidualnym, choć drużynowo Spurs grają zdecydowanie poniżej oczekiwań. Młody zespół, w którym występuje także Polak Jeremy Sochan na pewno będzie rozwijał się w kolejnych latach Z punktu widzenia kibiców z naszego kraju występy Sochana u boku Wembanyamy to świetna okazja, żeby podziwiać wschodzące gwiazdy światowej koszykówki. Dzięki temu mecze drużyny z San Antonio cieszą się dużą popularnością także w Polsce.

Wśród najważniejszych statystyk podanych przez organizację musimy wyróżnić także fakt, że czas oglądania filmów na kanale YouTube NBA Europe wzrósł o około 220%. To kolejny krok milowy dla popularyzacji basketu, jednak to nie wszystko, bo z kolei liczba użytkowników aplikacji NBA we wspomnianych wcześniej regionach wzrosła aż o 39% z roku na rok.

NBA ma coraz większe sukcesy na rynku zagranicznym. Najlepsza liga koszykówki podbija kolejne kontynenty i nie może to nikogo dziwić. Najwyższy poziom sportowy idzie tu w parze z wielkimi sukcesami marketingowymi.

fot. San Antonio Spurs

Źródło: NBA Communications

Udostępnij
Jakub Kleczkowski

Jakub Kleczkowski