23.04.2024 14:57

Niezapomniany piłkarski weekend w PKO BP Ekstraklasie

Trzymilionowy kibic, rekordowa liczba widzów na pojedynczym meczu oraz druga najwyższa frekwencja całej kolejki w XXI wieku – pod znakiem tych frekwencyjnych wydarzeń przebiegła 29. kolejka PKO Bank Polski Ekstraklasy. Łącznie na stadionach pojawiło się 142 030 kibiców.

Niezapomniany piłkarski weekend w PKO BP Ekstraklasie

To był szczególny weekend na polskich boiskach w najwyższej klasie rozgrywkowej. Trwa zażarta rywalizacja o mistrzostwo Polski, kluby dzielnie walczą także o utrzymanie, a to wszystko przy wielotysięcznych tłumach na stadionach PKO Bank Polski Ekstraklasy. W 29. kolejce byliśmy świadkami kilku wyjątkowych wydarzeń.

Przy okazji sobotniego spotkania Pogoń Szczecin – Piast Gliwice liga świętowała obecność trzymilionowego kibica na meczach PKO Bank Polski Ekstraklasy w sezonie 2023/24! Dzięki wydatnej pomocy pracowników Pogoni Szczecin oraz działań Ekstraklasy SA udało się zlokalizować szczęśliwą kibickę, której na środku boiska została wręczona okolicznościowa koszulka i upominkowy zegarek. Oprawa wydarzenia była szczególna, ale osiągnięcie całkowicie zasługiwało na efekty specjalne. To bowiem pierwszy raz w historii Ekstraklasy, kiedy została przekroczona bariera trzech milionów kibiców na stadionach w trakcie rozgrywek.

To nie jedyne szczególne wydarzenie, które miało miejsce w mijającej serii spotkań. Po meczu Pogoń – Piast doszło do rywalizacji Ruchu Chorzów z Widzewem Łódź, którą to z trybun Stadionu Śląskiego obserwowało łącznie 49 514 kibiców, co jest rekordem na pojedynczym meczu w XXI wieku. A według statystyków to najwyższa frekwencja od meczu w sezonie 1974/75 i spotkania Szombierki Bytom – Ruch Chorzów.

– 3-milionowy kibic i spotkanie Ruchu z Widzewem znakomicie wpisuje się w trwającą modę na Ekstraklasę. Ostatecznie kibic numer trzy miliony pojawił się na meczu Pogoń – Piast, ale oczywiście na ten wynik złożyły się frekwencje ze wszystkich dotychczasowych spotkań w sezonie PKO Bank Polski Ekstraklasy. Gratulujemy kibicom, wszystkim klubom, a szczególnie pracownikom działów marketingu i ticketingu, którzy dzięki swemu wysiłkowi i kreatywnej pracy, pomagają w zwiększaniu atrakcyjność dnia meczowego. 7 z 10 najlepszych frekwencji w XXI wieku miały miejsce właśnie w trwających rozgrywkach. Frekwencja sezon do sezonu wzrosła już o 33 procent, co jest ponownym wzrostem względem poprzedniego również ponad 30-procentowego przyrostu – mówi Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA.

W 29. kolejce oprócz znakomitego wyniku osiągniętego na meczu Ruch – Widzew sporo kibiców pojawiło się także na innych spotkaniach. Drugim najwyższym wynikiem w tej serii gier było spotkanie Legia Warszawa – Śląsk Wrocław, które ze stadionu przy ul. Łazienkowskiej obserwowało 25 573 widzów. Wspomniany już mecz Pogoni z Piastem oglądało 18 985 widzów, a rywalizację ŁKS-u z Lechem Poznań 15 132. Ponad 10 tysięcy kibiców pojawiło się również na meczach Cracovia – Puszcza Niepołomice (11 156) oraz Korona Kielce – Radomiak (10 495). Średnia frekwencja na kolejkę wynosi obecnie 11 956.

– Końcówka sezonu zapowiada się niezwykle emocjonująco. Wciąż nie znamy kluczowych rozstrzygnięć na górze i dole tabeli. Mamy nadzieję, że trend fantastycznej frekwencji zostanie podtrzymany, a piłkarze zachwycą nas pięknymi golami i porywającymi zwrotami akcji. Wszystko wskazuje na to, że do ostatniej serii spotkań będziemy ekscytować się rozstrzygnięciami w najpopularniejszych rozgrywkach ligowych w Polsce, więc tym mocniej zachęcamy wszystkich do pojawiania się na stadionach i przeżywania wspólnych emocji razem w gronie wielu tysięcy fanów piłki nożnej – dodaje Animucki.

Ekstraklasa SA angażuje się w budowanie frekwencji na meczach między innymi poprzez kampanię wizerunkową „Spotkajmy Się #NaStadionie„, która została rozpoczęta w poprzednim sezonie razem z klubami. Przed startem rozgrywek zainaugurowana została jej druga edycja.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing