Adidas chce pomagać w kształtowaniu kobiecej piłki nożnej
Marka adidas startuje z akcją mającą motywować młode piłkarki do rozwijania się w strefie sportu. W specjalną kampanię zaangażowano wiele gwiazd futbolu.
Niemieckie przedsiębiorstwo produkujące obuwie i odzież sportową przedstawiło badania mówiące o tym, że 43 procent dziewcząt rezygnuje z uprawiania sportu do swoich 13. urodzin. Dane budzą zaniepokojenie ekspertów. W ramach pewnego rodzaju reakcji marka adidas postanowiła połączyć ikony piłki nożnej kobiet i mężczyzn na specjalnym zdjęciu drużynowym. Grafika ma pokazywać ogromny potencjał i możliwości dziewcząt, które chcą trenować piłkę nożną. Inicjatywa jest wspierana przez największe kluby świata, które są sponsorowane przez markę.
Poza aktualnymi gwiazdami europejskich klubów na zdjęciu znajdują się także największe legendy futbolu, takie jak: Lionel Messi, David Beckham, Kaka i Zinedine Zidane.
Bardzo ważnym elementem grafiki jest mała dziewczynka spoglądająca na swoich idoli. To ujęcie ma pokazywać, że piłka nożna to sport dla każdego. Za największy cel akcji uznaje się zainspirowanie dziewcząt na całym świecie. Adidas chce pokazać, że w młode dziewczyny mogą spełniać swoje marzenia w sporcie, ale nie powinny ich porzucać, bo ciężka praca i treningi przynoszą efekty.
girls are dropping out of sports at twice the rate of boys ‼️
together we can help drive the future of the women’s game, inspiring the next generation to play on and enjoy the beautiful game. pic.twitter.com/IoOjKVXDdN
— adidas Football (@adidasfootball) April 22, 2024
fot. adidas