Turkish Airlines EuroLeague chwali się rekordami frekwencji
Europejska koszykówka coraz bardziej zyskuje na popularności. Znajduje to swoje potwierdzenie w statystykach. Turkish Airlines EuroLeague przedstawiła dane dotyczące rekordowej frekwencji.
Ponad 3 miliony fanów oglądało spotkania sezonu zasadniczego Turkish Airlines EuroLeague. To rekordowa liczba kibiców na meczach. Co ciekawe, średnia frekwencja wzrosła aż o 18 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jeśli bierzemy tu pod uwagę konkretne liczby, to podczas tej kampanii na trybunach zasiadało średnio 10 383 fanów, a wcześniejszy rekord z poprzedniego sezonu wynosił 8 748. Postęp widać gołym okiem.
Europejskie kluby grają na coraz wyższym poziomie, a wśród najlepszych koszykarzy na świcie wręcz dominują gracze z naszego kontynentu. Kibice chcą oglądać europejski basket i widać to także, gdy spojrzymy na to, jak rozwijają się kluby.
Patrizan Mozzart Bet Belgrad to niekwestionowany rekordzista pod względem średniej frekwencji na trybunach swojego obiektu. Mecze drużyny z Serbii ogląda średnio 19 916 widzów.
Wyniki są imponujące, rywalizacja sportowa wyrównana, a sama atmosfera na trybunach przyciąga kolejnych pasjonatów tej dyscypliny sportu. Na popularność koszykówki pod względem marketingowym pozytywnie mogą wpłynąć także zbliżające się igrzyska olimpijskie. Na parkietach w Paryżu wystąpią największe gwiazdy na czele z LeBronem Jamesem, który chce poprowadzić USA do złotego medalu.
— Turkish Airlines EuroLeague (@EuroLeague) April 19, 2024