15.04.2024 16:01

Nowa formuła koszykarskiego Pekao S.A. Superpucharu Polski

Pekao S.A. Superpuchar Polski we wrześniu 2024 r. zostanie rozegrany w nowej formule! Turniej o trofeum im. Adama Wójcika z udziałem czterech zespołów odbędzie się w Hali RCS w Radomiu.

Koszykarski Superpuchar Polski zostanie rozegrany w Radomiu

To będzie niesamowita inauguracja sezonu koszykarskiego 2024/2025! Po raz pierwszy w historii w rywalizacji o Pekao S.A Superpuchar Polski wezmą udział cztery drużyny. Teraz nie będą to tylko zwycięzca Pekao S.A. Pucharu Polski i mistrz Polski, ale także pozostali medaliści ORLEN Basket Ligi. W Hali Radomskiego Centrum Sportu zobaczymy więc trzy mecze: dwa półfinały oraz finał o trofeum im. Adama Wójcika. Turniej zostanie rozegrany w weekend przed rozpoczęciem nowego sezonu OBL.

Wzorując się na najlepszych ligach europejskich, wprowadzamy nową formułę rywalizacji o Pekao S.A. Superpuchar Polski. O trofeum im. Adama Wójcika powalczą nie dwa, a cztery zespoły! To zapowiada ogromne emocje i wysoki poziom sportowy. Dziękuję prezydentowi Radosławowi Witkowskiemu za entuzjastyczne przyjęcie i wsparcie naszego pomysłu. Nowoczesna hala Radomskiego Centrum Sportu będzie doskonałą areną do rozgrywania tego turnieju. To będzie wielkie koszykarskie święto i idealne rozpoczęcie nowego sezonu koszykarskiego w naszym kraju. Już teraz zapraszamy do Radomia! – powiedział Łukasz Koszarek, Prezes Polskiej Ligi Koszykówki.

To dla nas ogromny zaszczyt, że w naszej nowej, najnowocześniejszej w województwie mazowieckim hali widowiskowo-sportowej, będziemy mogli gościć czołowe polskie drużyny rywalizujące o Superpuchar Polski. To obiekt, który powstał właśnie po to, by oprócz rozgrywek z udziałem radomskich drużyn, mogły się tu odbywać także tak prestiżowe wydarzenia. Zapraszam do Radomia kibiców wszystkich zespołów, które będą walczyć o trofeum im. Adama Wójcika. Jestem przekonany, że na trybunach nie zabraknie również radomskich kibiców, którzy dobrze znają się na koszykówce. To bowiem jedna z dyscyplin, które od lat są obecne w naszym mieście – mówi prezydent Radomia Radosław Witkowski.

Chciałbym podziękować panu prezydentowi Radosławowi Witkowskiemu oraz panu prezesowi Łukaszowi Koszarkowi. Będzie to świetne widowisko, będziemy mogli promować miasto i koszykówkę. Jako klub deklarujemy wsparcie w organizacji tego turnieju, znamy halę doskonale – dodał Piotr Kardaś, prezes klubu HydroTruck Radom.

– To piękny obiekt i idealne miejsce – centralna Polska. Radom to świetne miasto, aby rozegrać turniej o Pekao S.A. Superpuchar Polski. Jako Legia cieszymy się, że mamy już awans dzięki zwycięstwie w Pekao S.A. Pucharze Polski. Naszą rolą będzie dostarczenie kibicom jak największych emocji – podkreślał Grzegorz Kulka, zawodnik Legii Warszawa.

Zapewniony udział w turnieju ma już Legia Warszawa – jako zwycięzca Pekao S.A. Pucharu Polski. Pozostałych uczestników Pekao S.A. Superpucharu Polski w Radomiu poznamy w czerwcu – to wtedy rozegrane zostaną mecze o medale w ORLEN Basket Lidze.

Dotychczas Pekao S.A. Superpuchar Polski był rozgrywany w formie jednego meczu pomiędzy mistrzem ORLEN Basket Ligi a zdobywcą Pekao S.A. Pucharu Polski – po raz pierwszy takie spotkanie odbyło się w 1999 roku we Wrocławiu. O Superpuchar rywalizowano już także w Radomiu – w 2015 roku w hali MOSiR wygrała wtedy ekipa z Zielonej Góry. W zeszłym roku w Sosnowcu King Szczecin pokonał Trefla Sopot 92:90, a MVP został wybrany Kacper Borowski.

Puchar im. Adama Wójcika składa się z pięciu ramion symbolizujących pięciu zawodników na boisku oraz korony, która jest nawiązaniem do historycznego wyczynu śp. Adama Wójcika – jako pierwszy w historii zawodnik Polskiej Ligi Koszykówki przekroczył granicę 10 tysięcy punktów. Piłka znajduje się w sercu pucharu, dla podkreślenia znaczenia koszykówki w jego życiu. Trofeum jest wykonane ręcznie ze stali, pokryte mosiądz patyną, polerowane, osadzone na granitowej podstawie. Zostało przygotowane na specjalne zamówienie, zgodnie z projektem zaakceptowanym przez żonę śp. Adama Wójcika.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing