15.04.2024 09:52

Marka 4F nawiązała współpracę z kolejnym komitetem olimpijskim

Należąca do OTCF S.A. największa polska marka sportowa 4F została oficjalnym Sponsorem Ukraińskiego Komitetu Olimpijskiego i ubierze olimpijską reprezentację Ukrainy m.in. podczas trzech kolejnych edycji Igrzysk Olimpijskich: Paryż 2024, Mediolan-Cortina 2026 i Los Angeles 2028. Oficjalna premiera kolekcji obejmującej odzież i akcesoria odbędzie się w czerwcu.

Marka 4F ubierze ukraińskich sportowców

4F kontynuuje ponad 15-letnią obecność na najważniejszych sportowych wydarzeniach świata i podczas nadchodzących Igrzysk Olimpijskich w Paryżu ubierze kolejną zagraniczną reprezentację narodową – Ukrainę. To już dziesiąty narodowy komitet olimpijski w historii, z którym polska marka podejmuje strategiczną współpracę.

– Cieszymy się, że Ukraiński Komitet Olimpijski dołącza do sportowej rodziny 4F. To dla nas wielki zaszczyt i duża biznesowa szansa, bowiem widzimy duży potencjał tego rynku w przyszłości. Dedykowana kolekcja, w której ukraińscy sportowcy wystąpią podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, zostanie uszyta z nowoczesnych materiałów, przy użyciu najlepszych technologii i według najnowszych trendów. Wykorzystując wieloletnie doświadczenie w ubieraniu narodowych reprezentacji olimpijskich, dostarczymy ukraińskim sportowcom odzież idealnie skrojoną pod ich potrzeby. Wierzymy, że w strojach 4F w Paryżu osiągną wiele sukcesów i sprawią radość kibicom w kraju ogarniętym wojną powiedział Igor Klaja, prezes spółki OTCF S.A., do której należy marka 4F.

Partnerstwo z Ukraińskim Komitetem Olimpijskim wesprze rozwój biznesu OTCF S.A. w Ukrainie. W Kijowie pod szyldem 4F już działają trzy sklepy franczyzowe – w CH Respublika Park, CH Blockbuster i CH Lavina Mall.  Firma planuje w kolejnych miesiącach uruchomić także sklepy własne. Produkty 4F dostępne są dla ukraińskich klientów również w kanale e-commerce na stronie www.4f.ua. Marka planuje intensywne działania marketingowe, które będą wspierać komunikację m.in. ukraińskiej kolekcji olimpijskiej.

– Rynek ukraiński już dzisiaj jest jednym z najbardziej dochodowych rynków eksportowych dla spółki OTCF.  Pomimo wojny widzimy olbrzymi potencjał sprzedażowy w największych ośrodkach miejskich, a także w kanale e-commerce. Do tej pory współpracowaliśmy głównie w kanale hurtowym z naszymi dystrybutorami, a kolejnym naturalnym krokiem jest rozwijanie sieci własnej  – dodaje Igor Klaja.

Igrzyska Olimpijskie w Paryżu rozpoczną się 26 lipca i potrwają do 11 sierpnia. Logotyp 4F będzie eksponowany na strojach ukraińskich olimpijczyków podczas wszystkich oficjalnych ceremonii i wydarzeń – w tym defilady otwarcia i zamknięcia, a także ceremonii medalowych. Współpraca polskiej marki z ukraińskim komitetem obejmuje także szereg innych międzynarodowych wydarzeń sportowych, w tym Olimpijskie Festiwale Młodzieży Europy (EYOF) czy Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie (YOG).

– Ukraiński Komitet Olimpijski rozpoczyna współpracę z renomowaną polską marką sportową w roku olimpijskim, który niestety jest dla nas jednocześnie kolejnym rokiem wojny. Dzięki obrońcom naszego państwa ukraińscy sportowcy mają możliwość uczestniczenia w międzynarodowych zawodach. Sprzęt marki 4F zapewni nam nie tylko komfort i wygodę, ale także podkreśli naszą tożsamość narodową, która zostanie wpleciona w nowoczesny design kolekcji olimpijskiej. Ukraina to silny kraj, a ukraińscy sportowcy będą godnymi reprezentantami swojego państwa w wysokiej jakości strojach od topowego producentapowiedział Vadim Guttsait, prezes Ukraińskiego Komitetu Olimpijskiego.

4F ubiera olimpijczyków już od 2009 roku. W latach 2009-2023  marka była Sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego, a podczas ostatnich dwóch edycji Igrzysk Olimpijskich w Tokio i Pekinie dostarczyła stroje i akcesoria reprezentacjom narodowym łącznie aż 9 krajów – Polski, Chorwacji, Litwy, Łotwy, Portugalii, Grecji, Słowacji, Macedonii Północnej i Serbii.

Poza współpracą z narodowymi komitetami olimpijskimi i komitetami paralimpijskimi, marka 4F jest m.in. sponsorem Polskiego Związku Narciarskiego, Polskiego Związku Lekkiej Atletyki, Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego oraz partnerem technicznym Polskiego Związku Koszykówki czy Węgierskiego Związku Lekkiej Atletyki. W strojach 4F występują zawodnicy trzech klubów piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy (Korony Kielce, PGE FKS Stali Mielec i Piasta Gliwice), a także wszystkie kluby koszykarskiej Orlen Basket Ligi i Orlen Basket Ligi Kobiet i trzykrotni zwycięzcy siatkarskiej Ligi Mistrzów – Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. Do grona ambasadorów marki należą m.in. Anna i Robert Lewandowscy oraz Bartosz Zmarzlik. Obecnie produkty 4F dostępne są w 42 krajach świata.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing